Caronatopic #8

Ik zie nu alleen maar berichten met: Politie agenten willen voorrang bij vaccinatie, BOA’s willen voorrang bij vaccinatie, leraren willen voorrang bij vaccinatie…

En ik vind het allemaal heel logisch hoor, dat dit soort beroepsgroepen eerder vaccinaties krijgen. Maar aan de andere kant gaat dat egoïstische stemmetje in mij ook echt zo van: ik wil ook die vaccinatie en mijn leven terug. Weer normaal naar het kantoor en collega’s zien.

Met andere woorden, merk dat ik er ook een beetje ongedurig van word nu dat de vaccinaties eindelijk beschikbaar komen en alle nieuwsberichten erover. Herkenbaar misschien? :innocent:

11 likes

Ik ben trouwens stiekem best jaloers op iedereen die al gevaccineerd gaat worden. Klinkt misschien best stom.

9 likes

Het is wachten ‘de boeren willen voorrang bij vaccinatie en dreigen wederom naar de Maliebaan te rijden op hun tractoren’.

@Sazie ik vind dat niet raar hoor. Ik had het daar afgelopen weekend nog over met een vriend. Ik ben waarschijnlijk de eerste van een groep die de prik krijgt en hij vond het kut dat je misschien op die manier niet tegelijk weer bepaalde dingen kan doen. Voor een keer werkt chronisch ziek zijn in mijn voordeel.

14 likes

Ik denk dat het nu wel beetje gaat om het ‘wie het hardst schreeuwt’. Ik snap heel goed dat die beroepsgroepen vaccins willen (heel goed ook), maar als iedereen voorrang krijgt heeft op een gegeven moment niemand meer voorrang toch? :sweat_smile:. Ik denk dat we (bijna…) allemaal wel graag dat vaccin willen en het liefst zo snel mogelijk. Als jong persoon uit de risicogroep wil ik het ook graag, al ben ik bang dat ‘wij’ nu als laatste gaan als iedereen voorrang krijgt en het daarom voor ons alleen maar langer gaat duren :confused:

7 likes

Ik ben ook jaloers op mensen die de vaccinatie nu al krijgen, ik denk dat ik echt bij de allerallerlaatste groep hoor :cry: Begrijp het wel, maar alleen al dat je naar de supermarkt kan of met afstand bij iemand langs zonder doemscenario’s zou echt fijn zijn. Zelfs bij mijn opa’s kerstkaart bezorgen was ik bang dat er op een of andere manier corona op zou zitten

1 like

God nou nog even wachten op Arie die ook voorrang wil op vaccinaties voor personeel in de sportscholen en het cirkeltje is weer rond

46 likes

Hahaha ik zie het hem dit nog doen ook. Of nog ff lekker een dreigement er bij. Als wij niet NU een vaccin krijgen dan gaan we NU gewoon open

Ben echt benieuwd welke forummer straks als eerste het vaccin heeft :star_struck:

39 likes

Wat verwarrend zeg voor mensen die een kinderwens hebben op korte termijn of zwanger zijn, op Rijksoverheid staat weer dit als advies vanuit RIVM :

Weet jij waar dit vandaan komt?

Over die ene huisarts ergens hierboven die het niet adviseerde ivm een kinderwens of zwangerschap, zou dat niet hier vandaan kunnen komen?
Zou het per vaccin verschillend kunnen zijn, dat men dan ervanuit gaat dat dit voor andere vaccins ook geldt en die info dus overnemen. Of spreekt deze info nu gewoon tegen wat er op RIVM staat? Dat zou wel slordig zijn.

2 likes

Ik vond dit een goede twitterdraad over het verlenen van voorrang aan bepaalde groepen. Uiteindelijk betekent voorrang geven dat een ander kwetsbaar iemand pas later het vaccin krijgt. Hoewel ik het ermee eens ben dat een deel van het zorgpersoneel eerder gevaccineerd wordt, hoop ik dat het kabinet de komende weken haar rug recht kan houden en niet gaat buigen voor elke andere essentiële beroepsgroep die voorrang wil.

4 likes

Verwarrend dat. Hopelijk ben ik binnenkort zwanger, maar ik wil ook wel graag dat vaccin. ‘Gelukkig’ kom ik ws toch vrij laat aan de beurt en is er dan duidelijkheid.

Ja dit staat ook zo in de bijsluiter. Of het dan een indekker is terwijl er niks is of niet, maar daar had mijn huisarts het iig op gebaseerd/ geadviseerd :slight_smile:

Maar rivm zelf adviseert volgens mij dat het geen kwaad kan :sweat_smile:?
Het zou denk ik ook veel complot theorieën en onzin schelen als ze alles op 1 lijn kregen: bijsluiter, rivm en Rijksoverheid :grimacing:. Want nu zijn het alleen maar weet gaatjes voor ‘wappers’ om in te springen van: whaaaa zie ze weten het niet! Balblabalblaaa

@Boba ja dat doet me dan dus echt denken aan de situatie met de sportscholen toen. Hard roepen dan krijg je je zin.
Vanochtend op npo1 hadden ze zo’n opsomming hoeveel “voorrang groepen” er inmiddels zijn. Nou daar zijn voorlopig lang niet genoeg vaccins voor :’)
Dus nu krijg je voorrang binnen voorrang binnen voorrang groepen :sweat_smile:

:tada:

25 likes

Is er een Reden waarom ze in Brabant als eerst mogen starten?

Zou me niks verbazen omdat daar de grootste brandhaard was in de eerste golf. En denk ook bewust om zich niet alleen op de randstad te richten.

Wij moesten ook als eerste thuis blijven!!!
Ik had me aangemeld voor een open dag van een universiteit, en zij stuurden toen een mail dat de open dag doorging maar dat brabanders niet mochten komen hahah logisch maar voelde zo raar.

5 likes

Was dit bijna alweer vergeten, echt bizar eigenlijk hoeveel er in een jaar gebeurd is.

2 likes

wow de besmettingcijfers gaan omlaag, IC is wel echt nog verontrustend.
hoop dat ze volgende week een goeie beslissing maken met doorgaan van lockdown (of niet)

2 likes

Goed, toch?

Aw, hopelijk voel je je inmiddels ietsje beter :heart:

Deze situatie hangt wel van veel toevalligheden aan elkaar… voor jij Corona zou krijgen hiervan moet

1. er coronavirus-deeltjes op de knop hebben gezeten
  2. moeten die op jouw handen zijn terecht gekomen
  3. moet je inderdaad je handen niet gewassen hebben
  4. moeten ze zo lang op je handen zijn blijven zitten tot jij zelf aan je mond/neus/ogen bent gekomen
  5. dan moet het virus zich nog binnen in jouw lijf zijn gaan vermenigvuldigen

Als je hier een kansberekening van maakt, denk ik dat je een heeeeel klein kansje over houdt. :wink:

1 like