Ik bedoel er ook niet mee te zeggen dat het goed of fout is. Alleen dat het opvallend is
Steeds meer mensen in mijn omgeving die zich niet laten vaccineren. Al mijn vrienden geloof ik wel, alhoewel nog niet iedereen gevraagd. Ik ga nooit de discussie aan want ik ben niet goed in discussiëren maar ik ga toch deze week even heel goed inlezen en wat artikelen van dit topic bij elkaar sprokkelen voor het geval dat.
Dit vraag ik me ook af, mijn oma is 65+ en ook kanker patiĂ«nt (of nou ja net een paar weken âschoonâ verklaard). Zou het heel vreemd vinden als ze pas in maart aan de beurt komt, en haar man is mantelzorger en die zou dan ook pas aan de beurt komen. Maar die moet wel naar buiten voor boodschappen. Ben benieuwd of er hier nog verdere info over naar buiten brengen.
Ik zag een stukje van RTV Utrecht voorbij komen waarin een verpleegkundige vertelde dat in het begin heel veel patiënten alleen waren tijdens het overlijden omdat familie bang was om besmet te raken. Ik word daar zo naar en verdrietig van.
Oke eerlijk gezegd vind ik die hele media hype rond dat vaccin zo overdreven. Natuurlijk is het belangrijk nieuws, maar live uitzenden en een hele tv avond⊠is dat nodig? Draagt dat nou bij?
Ik denk eigenlijk dat dat wel bij kan dragen ja, voor mensen die net nog wat twijfelen. Als ze zien hoe alles verloopt, vragen worden beantwoord etc, kan dat nog best wat mensen over de streep trekken.
Ik hoop dat ze tegen de tijd dat jongeren aan de beurt zijn, ook een soort show maken op bnn ofzo, iets wat jongeren echt aanspreekt. Hopelijk zijn er dan nog wat meer die zich willen laten vaccineren.
Historische beelden op NL 1, de stoel waarop het gaat gebeuren zo haha
Rouvoet heeft speciaal voor vandaag een ander kapsel?
Ik zit er zelf wel klaar voor om naar de eerste vaccinatie te kijken. Voor mij is het echt een ontzettend groot iets om me aan vast te houden, voor mij is dit echt het begin van het einde van corona, ook al duurt het nog lang voordat het einde daadwerkelijk daar is. Vorig jaar had ik niet durven hopen dat er binnen een jaar al een vaccin zou zijn, nu zijn er zelfs al meerdere vaccins. Ik heb deze hoop nodig om deze periode door te kunnen komen.
Al die speeches pfff. Prikken, jongens!!
Ze hadden gewoon André van Duin de aftrap moeten laten doen:
âKlaar? Prikken maar!â
Nou hij zit erinâŠ
Haha die dame vond een pleister zelf niet nodig.
Ik denk dat mensen over de streep getrokken worden als ze zien dat na een paar maanden vaccineren niemand groene oren of een extra been heeft gekregen, en dat het doordat het steeds meer normaal word en mensen zien dat we zo terug kunnen naar de âoude normaalâ mensen het evengoed gaan doen. Ik vraag me echt af of zo veel aandacht er niet voor zorgt dat twijfelaars het gevoel krijgen dat het door hun strot geduwd word.
Haha ja bad ass. Die wilde ook direct door
Ik heb toch echt wel vertrouwen in de nuchterheid en ontwikkeling van de gemiddelde NLer De antivaxxers en viruswappies zijn een klein maar heel luid groepje.
Het overgrote deel van de twijfelaars heeft volgens mij meer zoiets van âeerst maar eens even zien hoe het gaatâ. En als ze dan zien hoe het gaat en dat er eigenlijk niks aan de hand is komt het wel goed.
Love it dat iedereen ging klappen ook
De moeder van mijn collega werkt in de zorg en mag ook voor haar prik. Die kreeg wel het bericht mee âblijf wel even 15 min nog in de ruimte zitten want we willen checken op bijwerkingen. Als die er niet zijn mag je daarna gaanâ
Toen dacht ik ook nou dat helpt dus niet Die vrouw dacht toen ook direct âlaat Gerda dan maar even voorâ.
Mag niet hopen dat dit de standaard communicatie is.
Heb ik op de IC ook meegemaakt. Telefonisch werd dan met de naasten afgesproken om te stoppen met behandeling. Familie meermaals gevraagd en beetje gepushed om afscheid te komen nemen. Meermaals meegemaakt dat de familie niet kwam uit angst op zelf besmet te raken. Ook na uitleg over bescherming etc. Dus uiteindelijk zelf alles gestopt. Er werd dan een verpleegkundige meteen vrij gespeeld om dan naast de patiënt te zitten, zodat die niet alleen zou overlijden. Vond dat ook best heftig en sneu. Terwijl je naasten hebt, maar niemand durft van je afscheid te nemen
Hoe bedoel je? Is wel aangegeven dat mensen inderdaad nog 15 min daar in een wachtruimte moeten plaatsnemen voordat ze gaan.