Ik denk ook echt dat het een illusie is als we denken dat elke Nederlander deze literatuur kan begrijpen. Als ik alleen al naar mezelf kijk denk ik dat mij dat niet (altijd) gaat lukken en ik heb hbo niveau. Daarom ben ik zo blij dat er mensen zijn zoals @Ovenschaal die het in makkelijkere taal kunnen uitleggen hier, waardoor ik het ook beter begrijp. Dankjewel! Gisteren (?) zag ik bij Jinek dat er ook voor gepleit werd dat alles voor iedereen duidelijk moet zijn en dat meneer Kuipers direct daar tegen in ging dat dat al gebeurde. Ik dacht juist; ja, voor jou is het allemaal duidelijk, maar wat jij âmakkelijkeâ taal vindt, hoeft een ander dat niet te vinden. Ik denk dat reflectie vanuit de doelgroep juist heel goed zou zijn.
Ik merk aan mezelf dat ik best fel kan reageren op mensen die âgekke dingenâ roepen. Vooral de mensen in mijn directe omgeving. Ik denk omdat dat indirect ook te maken heeft met mijn eigen gezondheid en ik de gezondheid van hen natuurlijk ook belangrijk vind. Ik vind het stom van mezelf dat ik dan fel reageer omdat ik zo alleen maar discussies ontlok die alles alleen meer erger maken, terwijl die personen zich (zover ik weet) wel laten inenten en zich zoveel mogelijk aan de regels houden. Maar als ik ook maar het woordje âgriepâ hoor in combi met âcoronaâ dan triggert dat iets bij mij. Ik begrijp echt wel als mensen de vaccinatie spannend vinden. Het is nieuw en de meeste mensen hebben sinds kinderjaren al geen vaccinatie meer gehad. Ik vind het ook wel spannend, maar meer om het zetten dan om wat er gezet wordt, haha. Toch kan ik niet wachten tot ik mag. Ik hoop volgende maand