Wat mijn VK vertelde wat ze in het ziekenhuis hier doen is idd artsen in volledige beschermkleding. Mocht de baby medische hulp nodig hebben na de bevalling, dus naar een andere afdeling moeten mag je er als moeder (of partner als diegene corona heeft) niet heen ter bescherming van de andere patiënten. Moet je toch niet aan denken om de eerste tijd niet bij je baby te mogen.
Weet iemand welke medische indicatie ze aanhouden? Ik sta wel geregistreerd voor de griepprik maar houden ze dat gewoon aan? Mn moeder zegt van niet maar het lijkt mij niet dat ze een nieuwe database aan mensen gaan samenstellen toch?
Ze mogen me best kidnappen uit een les en dan meesleuren in een auto naar een GGD-locatie. En dat ik vervolgens met geprikte arm weer wordt afgeleverd.
Ah Gommers is ook al ingeënt, nou het is hem gegund hoor. Dit voelt wel echt als een nieuwe fase jongens, the end is near Vooral toen ik dit las:
“We hebben hier zo lang naartoe gewerkt. We moeten nu met elkaar de komende maanden zorgen dat iedereen gevaccineerd is. En dan pakken we ons gewone leven weer op.” (van de nos)
Kan hier bijna om huilen van geluk. Mijn oma zei van de week ook nog hopelijk is iedereen snel gevaccineerd dan kunnen we onze laatste jaartjes nog mooi afsluiten
Ah
Ik vind het eigenlijk vooral een heel vervreemdend idee als alles straks weer is zoals het was. Kan het me amper voorstellen om weer dagelijks tussen mensenmassa’s te staan. Daar kijk ik eigenlijk ook niet per se weer naar uit en de overgang met de rust van nu lijkt me best gek.
Een jaar geleden… Mysterieuze longziekte. Het is maar goed dat we niet in de toekomst kunnen kjken.
Edit: nou hadden we maar wel in de toekomst kunnen kijken trouwens want dan had het leed misschien enigszins beperkt kunnen blijven, maar gelukkig weten we niet wat voor crisissen ons nog meer te wachten staan
Ik ben dus blij dat ik absoluut niet gewend bent geraakt aan de huidige situatie. Al houd ik mij wel netjes aan de regels. Ik heb best vaak realistische dromen met festivals en reizen en ben dan vet teleurgesteld als ik wakker ben dat dit nu niet kan.
Ik ben dus nu echt al 4 dagen terug aan het lezen en kan er niet echt een antwoord op vinden?
hahaha sorry
Ik had laatst een droom waar ik gewoon in grote groepen was. Maar toen ik in mn droom een bus moest nemen was ik wel in paniek omdat ik mn mondkapje vergeten was haha.
Met vrienden hadden we het afgelopen weekend over vakanties, en hadden we het over Verona, stad in Italië waar het huis van Julia (van Romeo & Julia) zou staan. Zo’n toeristische attractie waar je even wilt kijken, en je dus echt 1cm bewegingsruimte hebt tussen alle andere toeristen. Daarna waren we allemaal even stil, dat kun je je nu zó niet meer voorstellen.
We zijn hoopvol want de eerste prikken zijn gezet. fijn dat er weer wat hoop komt aan het einde van deze lange tunnel
Je bedoelt het waarschijnlijk niet verkeerd, maar dit soort foutieve informatie ‘Er is ooit wel eens iets mis gegaan met een vaccin wat te snel op de markt was gebracht. Iets met Des kinderen als ik het goed heb’ is koren op de molen van viruswappies. Het vervelende is dat de informatie die zij aandragen vaak wel ergens vandaan komt, maar ofwel van een onbetrouwbare (niet-wetenschappelijke) bron of onvolledig/foutief is, zoals jij hier nu plaatst. Gevalletje klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt.
Edit: Sorry zie dat mijn post misschien wat bot overkomt. Zo is het niet bedoelt, maar ik irriteer me er soms gewoon aan dat mensen maar wat roepen ook als ze niet precies weten hoe de vork in de steel zit. Omdat dit dus leidt tot foutieve informatie en scepsis tegenover vaccinatie terwijl het zó hard nodig is.
Oh ahhaha ja door jou opmerking ging ik dus teruglezen een paar dagen maar vond geen antwoord op die specifieke vraag. Maargoed misschien is dat antwoord er nog niet
Ja, die is er! Alhoewel nederland nog niet geupdate is, maar je kan wel zien in ieder geval dat ze bezig zijn!
Misschien niet helemaal hetzelfde, maar ook nog een overzicht van welke vaccins er zijn, worden getest nog, en in welke landen en op basis waarvan en hoever ze zijn:
Ik denk juist dat er ook een hele belangrijke, en nu vaak verwaarloosde, taak ligt bij de wetenschap om te communiceren wat we nou eigenlijk aan het doen zijn en waarom. Wetenschapscommunicatie is nu echt een ondergeschoven kindje, terwijl het zo belangrijk is (niet alleen in het geval van vaccins, maar ook in het geval van de klimaatcrisis bijvoorbeeld). Wetenschappelijke artikelen worden niet geschreven om door breed publiek gelezen te worden, dus ik denk ook niet dat het veel zin heeft om iedereen daar toegang toe te geven (al vind ik wel dat alles open access zou moeten zijn, het lost alleen dit probleem niet op). In Nederland zijn 2,5 miljoen laaggeletterden, daar werkt wetenschappelijke papers lezen niet voor.
edit: ik lees nu verder en ik zie dat @Merel vrijwel hetzelfde gepost heeft, excuses voor de spuit 11
edit2: wat ik nu ik wel braaf bijgelezen heb nog even wil toevoegen is dat ik denk dat het heel belangrijk is dat “we” als wetenschap continue aan wetenschapscommunicatie doen. Dus niet alleen nu als er een crisis is, want dan hebben mensen die sceptisch zijn al jarenlang de tijd gehad om die scepsis te ontwikkelen, tot er opeens een wetenschapper uit hun ivoren toren geklommen komt om te vertellen dat het allemaal echt wel te vertrouwen is. Al is dat door wat @niais zegt natuurlijk ook lastig in het huidige wetenschappelijke systeem (I mean mijn enige wetenschapscommunicatie vindt ook plaats in mijn vriendengroep of op dit forum), maar ik denk dat een betere (maatschappelijke/financiële) waardering voor wetenschap en verbeterde wetenschapscommunicatie wel echt hand in hand gaan
Gewoon een kersteditie ervan maken met Nikkie als ons stralende kerstengel.
Je kunt bovenin ook zoeken en dan aanvinken “dit topic doorzoeken”. Dan filter je iig al heel veel berichten uit. En het wordt gesorteerd van oud naar nieuw. Dus alles wat nog niet zo lang geleden is, zal ws icm iets over het vaccin gaan