Caronatopic #8

Ovenschaal heeft uitgelegd dat het over een medicijn ging en niet over een vaccin. Maar ik doelde ook meer op dat die wappies dat verhaal ook als een bang maak verhaal gebruiken. Terwijl het deel over het zwangerschap totaal niet relevant is verder voor een virus vaccin.

Eigenlijk bedoelde ik wat jij zegt haha maar heb ik t verkeerd verwoord .

Kan nu al niet wachten op de hele festivalavond hier posten en meelezen :heart:

5 likes

Bedankt voor je reactie! Je hebt zo gelijk. Wetenschapscommunicatie vind ik lastig, dat merk ik ook met mijn werk. Ik kan mijn wetenschappelijke taken goed uitvoeren. Alleen om alles begrijpelijk te maken voor anderen. Dat is een hele andere tak van sport. Als alles wat rustiger is kan ik via mijn werk een master gaan doen. Ik denk dat wetenschapscommunicatie een hele goede stap kan zijn :slight_smile: Bedankt haha

2 likes

Moderna is in. Corona you’re out.

11 likes

Ik ben ook zo benieuwd hoe ze dat met het EK willen gaan doen. Ik hoop zo dat er tenminste iets van publiek dan aanwezig kan zijn maar dat is nu nog zo lastig in te beelden

1 like

Ik ben benieuwd wat eerder gaat gebeuren; het behalen van mijn diploma of dat ik ben ingeënt. Ik vind het alleen een gekke gedachte dat ik misschien iets eerder wordt ingeënt dan mijn 90-jarige thuiswonende oma.

2 likes

Nou ik werd ook bijna beetje emo van dat filmpje van Gommers, maar ik vind hem ook zo’n lieve man hahaha. Ik ben zelf nog lang niet aan de beurt, maar zo blij dat ze nu op de IC ook gevaccineerd worden.
De reacties van de anti-vaxxers onder de filmpjes (ook bijv. van die van de verpleegkundige vanochtend) zijn wel echt tenenkrommend overigens. Ben blij om te lezen op dit forum dat hier het merendeel wél zich wil laten vaccineren. Soms ga je echt een beetje twijfelen omdat je het tegengeluid méér lijkt te horen op social media dan blijkbaar de 75% die zich wel gewoon wil laten vaccineren.

1 like

Ik zit in precies dezelfde situatie. Als je belt krijg je een keuzemenu met als optie “wil je een afspraak wijzigen, kies 2”. Dus dat is wel goed te doen. Ik heb vanochtend gelijk om 8:00 gebeld en kan pas 25 januari terecht voor de vaccinatie op mijn locatie. Mocht ik tegen die tijd zwanger zijn en van gedachten veranderen kan ik hem altijd nog wijzigen naar een latere datum (en jij dus ook misschien;))

1 like

Vaccinatiefeestje!

16 likes

Hahah soms vraag ik me echt af of NL het enige land is wat meteen zulke liedjes maakt etc., of dat dit in andere landen ook wel gebeurt. Anyway, als Brabo, die wel carnaval viert, zoveel emoties door me heen met dit liedje en dan de zin; want de lockdown is voorbij. Geeft ook wel aan hoeveel er afgelopen maanden niet is gebeurd qua activiteiten en nouja dat het nog steeds voor mijn gevoel uitzichtloos is omdat natuurlijk niet zomaar alles weer ‘normaal’ is. Maar ineens kwam bij mij het besef dat naast dat we er echt nog niet zijn, ik echt geen idee heb ook waar we naartoe gaan als ‘normaal’ en dat ik dat ineens heel gek vind ofzo? Wat een woordenkots, kan me ook totaal niet goed verwoorden met wat ik bedoel merk ik.

4 likes

Ik woon momenteel in het Verenigd Koninkrijk en hoewel het vast nog lang duurt voor ik aan de beurt ben, ben ik benieuwd of iemand goede bronnen heeft over het uitstellen van de tweede vaccinatie.

je bent me een seconde voor! Mweeeeh, zoveel goed nieuws over eindelijk vaccineren, en dan dit.

1 like

Zou best grappig zijn ieder land z’n eigen woehoe vaccin lied, dat je dat dan in zo’n globaal Spotify lijst terugziet.

Hier ook een carnavaller, nu al zin in carnaval 2022. Of hopelijk al 11-11. Loop iedere dag langs m’n oeteldonk jas, pijnlijk wel :joy::sob:

Edit:
Ohjee
Ten minste 30 mensen besmet met Britse coronavariant na uitbraak op basisschool - https://nos.nl/l/2363279

4 likes

:clown_face:

8 likes

Wat een leeghoofden zijn er op social media om gek van te worden!

2 likes

Het verbaasd me niet eigenlijk.

@Hejira ik zag ook echt reacties van: je ziet die vrouw die gevaccineerd is echt overal nu, word ze betaald ofzo?

Nee Gert, denk even na. Oh wacht

3 likes

Oh mijn god nu krijgen we dat weer.

Ohhh vandaag weer een collega positief en eentje in quarantaine ivm positieve huisgenoot. Gvd ben er zo, zo klaar mee.

De eerste golf was voor mij super heftig door de dingen die ik elke dag zag, en toen was alles onbekend en dachten we: waar gaat dit heen.

Nu weten we veel meer, mensen zijn minder ziek (toch wel weer een covid-overlijden deze week, maar de tweede golf is de werkdruk zooo hoog bij ons. Dat in combinatie met patiĂ«nten die echt geen geduld en begrip meer hebben en elke week wel “personeelsgedoe”, maakt dat ik bijna elke werkdag denk: gadver had ik maar een kantoorbaan waarbij ik nu rustig thuis kon werken
 :sob: (Weet dat dat ook kut is.)

Bleh, zit er echt even doorheen.

Maar goed, Moderna komt er aan, schouders er onder en door I guess.

40 likes

Heb het deze lockdown echt zo veel zwaarder dan in het voorjaar. De verlening zag ik mijlenver aankomen, maar wat een ellende.

7 likes

Ik ben vrijdagochtend aan de beurt, feest! :partying_face:

77 likes