Ik vind die Britse variant echt een bitch. Denk je de boel eindelijk een beetje te kunnen overzien/enigszins voorspellen…
@Krabsalade bwehh respect voor jullie. Hou vol
Ik vind die Britse variant echt een bitch. Denk je de boel eindelijk een beetje te kunnen overzien/enigszins voorspellen…
@Krabsalade bwehh respect voor jullie. Hou vol
Donderdagavond heb ik een vriendin gezien die vandaag positief getest is. Vrijdagmiddag heb ik kort mijn moeder gezien. Stel dat m’n vriendin mij heeft besmet, kan ik een dag later mijn moeder al besmet hebben? Moet je niet eerst genoeg virus in je lichaam aanmaken voordat je besmettelijk bent?
Ik heb (nog) nergens last van gelukkig en blijf gewoon binnen, maar ben wel bang dat ik mijn moeder in gevaar heb gebracht…
Ik ben gewoon ‘jaloers’ op degenen die nu al gevaccineerd worden. Op de vraag “Waar kunnen ze je snachts wakker voor maken” heb ik altijd niks als antwoord gegeven maar nu zou ik t wel weten haha.
Ggd rekent besmettelijkheid 2 dagen terug vanaf eerste symptomen dus als jouw vriendin pas na zaterdag symptomen heeft gekregen zou jij zelf al niet in de gevarenzone vallen of in quarantaine hoeven. En incubatietijd is gemiddeld 5 dagen dus de kans dat je vriendin jou besmet heeft is nihil, en als dat al is gebeurd de kans dat jij je moeder al hebt besmet ook nog eens nihil.
Volgens mij is dat nog niet bekend. Er is nog geen aanvraag ingediend bij het EMA voor zover ik dat kan vinden. (Lees googlen.) In de UK gebruiken ze het omdat ze met een noodprocedure werken en Europa kiest ervoor om de verplichte controles wel uit te voeren. Wat me alleen maar een goed ding lijkt. Al snap ik de UK ook ergens wel.
Cool ben jij dan de eerste van hier denk ik?
Haha Uri Geller kwam net op het nieuws, hij werd gevaccineerd. Zijn boodschap was: jongens doe het! En hij had een lepel mee terwijl hij gevaccineerd werd haha zo knullig en schattig.
Oh geen idee! Ik werk op een SEH en de IC/covid afdelingen krijgen vandaag en morgen, dus wellicht dat iemand hier vandaag al is gevaccineerd!
Ik ben morgenmiddag aan de beurt!
Hm ja ze kreeg zaterdag symptomen, de dag nadat ik haar heb gezien dus ze zou me volgens de GGD wel besmet kunnen hebben. Ik vroeg me vooral af of ik zelf na ren eventuele besmetting binnen 24 uur al iemand anders zou kunnen besmetten of dat dat niet zo snel kan.
Heerlijk trouwens al die vaccinatieberichten, niet alleen hier maar ook op NOS haha. Die vrouw die de eerste vaccinatie kreeg komt vast in het jaaroverzicht.
Ja weetje, zo moet je t ook maar gewoon zien denk ik. Elke publieke figuur die vaccineren promoot is nu gewoon een win.
Hij woont in Israël, daar zijn al 1,37 miljoen mensen gevaccineerd!
Mijn zusje werkt in de ouderenzorg en heeft gisteren en vandaag al meerdere keren gebeld, maar ze komt er niet doorheen. Vandaag kwam ze er op een gegeven moment wel even doorheen maar ze zei dat het toen leek alsof degene aan de lijn gewoon de telefoon ergens had liggen en ondertussen met iemand anders in gesprek was Dus schiet nog niet echt op helaas
Ugh. Hier in Frankrijk was er ook “discussie” nadat de eerste persoon werd gevaccineerd. Die zei op dat moment waarschijnlijk “ah, gebeurt het daarmee?” (verwijzend naar de spuit) dat door sommige mensen werd verstaan als “ah, moet ik een vaccin krijgen?”, wat dus zou wijzen op het feit dat ze eigenlijk geen toestemming had gegeven.
Dit klinkt echt als een utopie
Betekent dat dat je geen extra arm heb nu? Zou het maken van de foto wel makkelijker maken.
Dat is echt geen betrouwbare website, staat zo vaak onzin op. Volgende week horen we hoe het verder gaat met het wel/niet opengaan van de scholen. Volgens mij lopen de onderzoeken of kinderen besmettelijker zijn dan wel zieker worden door de mutaties nog. Het is allemaal nog te recent/onzeker om er iets over te kunnen zeggen, volgens mij.
Zie je nou wel er zijn wel bijwerkingen, gevaccineerden krijgen blauwe kringen op de armen!!!
Ik mag morgenmiddag ook!
Mijn vriend wil geen vaccin. Totaal niet. Hij denkt aan de lange en korte termijn bijwerkingen, het feit dat ze niet willen vertellen wat er in zo’n vaccin precies zit en daardoor niet weer wat hij precies in zijn lijf stopt en hij snapt niet waarom hij een vaccin zou moeten nemen als andere mensen dat al doen. Help me