Caronatopic #8

Hij woont in Israël, daar zijn al 1,37 miljoen mensen gevaccineerd!

5 likes

Mijn zusje werkt in de ouderenzorg en heeft gisteren en vandaag al meerdere keren gebeld, maar ze komt er niet doorheen. Vandaag kwam ze er op een gegeven moment wel even doorheen maar ze zei dat het toen leek alsof degene aan de lijn gewoon de telefoon ergens had liggen en ondertussen met iemand anders in gesprek was :sweat_smile: Dus schiet nog niet echt op helaas

Ugh. Hier in Frankrijk was er ook “discussie” nadat de eerste persoon werd gevaccineerd. Die zei op dat moment waarschijnlijk “ah, gebeurt het daarmee?” (verwijzend naar de spuit) dat door sommige mensen werd verstaan als “ah, moet ik een vaccin krijgen?”, wat dus zou wijzen op het feit dat ze eigenlijk geen toestemming had gegeven.

Dit klinkt echt als een utopie

Betekent dat dat je geen extra arm heb nu? Zou het maken van de foto wel makkelijker maken.

21 likes

Dat is echt geen betrouwbare website, staat zo vaak onzin op. Volgende week horen we hoe het verder gaat met het wel/niet opengaan van de scholen. Volgens mij lopen de onderzoeken of kinderen besmettelijker zijn dan wel zieker worden door de mutaties nog. Het is allemaal nog te recent/onzeker om er iets over te kunnen zeggen, volgens mij.

Zie je nou wel er zijn wel bijwerkingen, gevaccineerden krijgen blauwe kringen op de armen!!!

10 likes

Ik mag morgenmiddag ook! :tada:

44 likes

Mijn vriend wil geen vaccin. Totaal niet. Hij denkt aan de lange en korte termijn bijwerkingen, het feit dat ze niet willen vertellen wat er in zo’n vaccin precies zit en daardoor niet weer wat hij precies in zijn lijf stopt en hij snapt niet waarom hij een vaccin zou moeten nemen als andere mensen dat al doen. Help me :sob:

Verplicht hem de laatste paar Carona-topics te lezen.

Also, als meneer de wetenschapper zo graag wil weten wat erin zit:

Dit zijn de 11 ingrediënten in het coronavaccin - https://nos.nl/l/2363292

8 likes

Hahahaha dit is echt zo’n lullig argument he, hij is bang voor de “troep” uit het vaccin maar is er toch wel blij mee dat de rest van het land die “troep” wel laat inspuiten. Als iedereen zo zou denken komen we toch nergens.

9 likes

Heb hem het linkje even gestuurd haha. Misschien moet ik hem alles van @Ovenschaal maar even laten lezen.

@Fuji nouja van hem mag dat vaccin er wel komen maar het feit dat het zo snel klaar is vindt ie raar. Normaal wordt er jaren over gedaan. Hij is niet tegen vaccins in het algemeen (onze baby heeft ook alles gehad) maar vertrouwt het niet dat dit nu zo snel klaar is. Maar hopelijk tegen de tijd dat wij aan de beurt zijn is ie van gedachten veranderd. Dit verbaasd me van hem ook wel moet ik zeggen

Ik zou hem de filmpjes van NOS op 3 laten zien, die zijn lekker instapklaar :+1:

2 likes

Maar wel weer zonder enige bron…

Ik kan me voorstellen dat mensen dat raar/onbetrouwbaar vinden hoor, gelukkig zijn er nu genoeg video’s etc met uitleg waarom het zo snel is gegaan. Moest gewoon lachen om dat argument haha “nee ik neem die zooi niet maar wel chill dat jullie allemaal wel het risico nemen op een derde arm :thumbsup:”. Fijn dat je vriend niet tegen vaccins is en hopelijk verandert hij van gedachten ja!

Moet je dan de huisarts bellen en zeggen hoi mn bmi is zeer ernstig overgewicht mag ik t vaccin?
Zou m op basis daarvan mogen maar vind t ook zo raar om daarvoor de huisarts in deze tijd ( of nou ja over een maand ofzo) mee lastig te vallen.

Sorry, ik kreeg het door met de mededeling dat het van de GGD was, ik kan het verwijderen als het niet betrouwbaar genoeg is? Ik wil geen ‘fake news’ verspreiden of mensen ‘blij’ maken met een dooie mus.

Normaal worden vaccins ook geen 10 jaar getest op bijwerkingen. Ontwikkelaars zijn 10 jaar bezig met genoeg geld bij elkaar schrapen en dan pas kunnen ze een jaar gaan testen en wordt het uitgebracht. Nu was er al het geld van de wereld omdat iedereen zo snel mogelijk van Corona af wou, dus konden ze die 10 jaar overslaan en direct beginnen met het vaccin (af)maken en testen.

9 likes

Het lijstje kwam me al bekend voor dus even opgezocht. Maar dit is letterlijk t lijstje van de rivm over de risicogroepen. Dus zegt niks over de vaccinatie denk ik. Aangezien alles regelen lastig is in dit land (een van de redenen waarom we later begonnen) denk ik niet dat ze dit aanhouden met vaccineren. Dan zou er namelijk door elke huisarts een nieuwe lijst gemaakt moeten worden ofzo. Dus ik denk en hoop dat ze de griepprik aanhouden.

@Totoro tag jou even omdat ik weet dat je ermee te maken hebt. En denk dat dit een gevalletje blij zijn met dode mus. Zou ik jou trouwens een dm mogen sturen?

Je profiel is verborgen dus kan helaas niet.