Volgens mij kun je dit op het Corona Dashboard zien
200/250 per 100.000 in Amsterdam in week 52/53
Den helder 80 per 100.000
Amsterdam is het risico dus hoger.
Ik woon in de kop van noord Holland en daar zijn elke dag 100-145 besmettingen. (Hollands kroon , den helder , Schagen.
De R factor zit wel op 0.9 volgens het Corona Dashboard.
De gelderlander had het precies hetzelfde geformuleerd, vond dat echt zeer zeer vreemd taal gebruik.
@anon44972210 ah nee wat rot, ik hoop dat je je snel beter voelt! hopelijk is de uitslag negatief.
@Whoopdidoo Ik ben benieuwd of ze alleen gaan verlengen of dat ze ook nog extra regels gaan doen zoals in Duitsland bijv. āniet verder dan een straal van 15km dan je dorpā.
Niets uitgerekend gewoon opgezocht
Oh en Amsterdam centrum is blijkbaar minder per 100.000
Ik vond de hele regio
Ik snap even niet zo goed wat ze op nu.nl bedoelen met voortschrijdend gemiddelde. Er zijn in de 9.000 positieve tests maar het voortschrijdend gemiddelde zit in de 7.000⦠ik snap dat de lagere hoeveelheid afgenomen tests daarin meegenomen wordt maar ik snap even niet hoe.
Vind t lastig wat ze nog meer kunnen doen. Dan moet je haast naar spaanse/franse praktijken dat je binnen 1km van je huis moet blijven en alleen dichtstbijzijnde winkel ofzo.
Denk dat er niets gebeurt, we horen t dinsdag.
Vandaag zijn er 9000+ positieve testen gemeld. In de zeven dagen ervoor werden er gemiddeld 7708 positieve testen gemeld
neuh ik noem het als een ā bijvoorbeeldā, denk ook niet dat ze dit zo snel zullen doen. we horen het inderdaad dinsdag.
ik heb even opgezocht wat dit was, maar je kan dus huiduitslag krijgen van corona?
Van mij mag t overigens wel hoor! Die besmettingen moeten omlaag. En vooral de ziekenhuizen moeten leger. Ik hoop dat t door kerst en oud & nieuw komt en dat we dadelijk wel dalen.
Ik ben heel erg pro-vaccin, maar moet nog veel onderzoek doen om het goed te kunnen beargumenteren. Mijn moeder is helaas nu echt over de streep en wil hem niet. Dit soort filmpjes, met een professor erin,sterken haar in die overtuiging, en deelt ze op social media.
Ik moet echt huilen van die splitsing in onze familie en het feit dat ik mijn moeder totaal niet meer kan bereiken. Sommige zaken uit dit filmpje vind ik overduidelijk te bizar voor woorden (āhij ziet de urgentie voor vaccineren totaal nietā, ehhh wat dacht je van de oversterfte?) Maar van de rest heb ik nog te weinig verstand helaas om dit goed te bespreken met mijn moeder. Iemand die hier iets zinnigs tegenin kan brengen? Ik hoop ook dat ze eventueel wel het Sanofi vaccin wil overwegen.
Yes, helaas wel. Wist dat ook niet, maar heb de afgelopen maanden alleen maar de ernstig zieke Corona patiƫnten op de IC gehad zonder huiduitslag.
Mijn broertje (inwonend bij mijn ouders) is vandaag flauwgevallen op zijn werk en heeft veel hoofdpijn. De huisarts wou hem niet zien tot hij een coronatest gedaan had want dit waren coronaverschijnselen.
Mijn vader heeft hem dus naar de teststraat gereden omdat mijn broertje zich nog altijd ellendig voelde.
Ik hoop zo erg dat de test negatief is want hij komt sowieso in contact met mijn beide ouders (65 jaar). En ik hoop dat mijn broertje snel verder onderzocht kan worden. Hij heeft trouwens ook geen last van verkoudheid/koorts/verlies van reuk of smaak.
Jeej een vriendin van me heeft dr mening over t vaccin verandert. Ze wil m toch wel. De angst zat bij haar in de onvruchtbaarheid. Zo blij.
oh wat bijzonder, ik heb hier inderdaad nog niks over gehoord. Ik kan inderdaad wat vinden als ik google. Vervelend dat jij er last van hebt zeg. Denk je dat dit ook als enige symptoom voor zou kunnen komen?
Mijn vriend is dinsdag in aanraking gekomen met een collega die vandaag positief corona uitslag kreeg. Die collega kreeg gisteren symptomen en heeft vandaag de uitslag gekregen.
Zijn manager deed net nog moeilijk, omdat ze op 1.5 meter hebben gezeten. Echt wat een domme manager.
Hij mag zich dan zondag laten testen. Ik ben benieuwd.
Moet even opzoeken of ik dan ook thuis moet blijven (hebben beide geen klachten). Heb geen boodschappen in huis, anders even wat regelen.
Laten jullie het mensen (waar je mee in contact bent geweest) weten als jullie gaan testen? Of zou je dat pas doen als je positief bevonden bent?
Ik heb dat wel gedaan toen ik ging testen en mensen die ik zie doen dat ook. Vind het ook wel fijn, als ik bijvoorbeeld die dag mān ouders zou zien oid dan zou ik dat voor de zekerheid uitstellen als ik hoor dat iemand die ik gezien heb gaat testen.
Zucht. Mijn schoonfamilie is beetje ja/nee/misschien/nee/toch wel mbt vaccin. En nu is er een artikel bij HPdeTijd. En zijn ze weer volledig nee. En het is geschreven door een immunoloog en nu zijn ze dus helemaal weer in de anti hoek ā¦
Kan iemand zoān medium niet aanklagen š„²? De kracht van dit forum is al vaker nuttig geweest (#annic)