Ik vond weer een pareltje op FB.
“…trap hier toch niet langer in het is al duidelijk ook al laat je je vaccinatieneren omdat je denkt zo je vrijheid terug te krijgen dan heb je het mis”
Zeker weten!
Ja ik denk dat dat wel invloed heeft op iemands keuze.
Ik snap dat er geen “garantie” gegeven kan worden dat je na een vaccinatie meteen alle maatregelen kunt loslaten. Maar ik denk dat veel mensen wel naar dat perspectief op zoek zijn.
Mensen zijn bang dat er na een vaccinatie weer nieuwe maatregelen komen. Daarbij is het een nieuw vaccin en voor veel mensen onduidelijk hoe het precies werkt. Nu vind ik ook dat mensen in het algemeen wel wat meer mogen vertrouwen op deskundigen en er zijn wel veel mensen ‘opeens’ heel kritisch op alles. Maar om mensen die twijfelen of (een weloverwogen) keuze hebben gemaakt om zich niet te laten vaccineren zo fel aan te vallen vind ik niet netjes. Te roepen dat iedereen die er geen verstand van heeft z’n mond moet houden, zich gewoon moet laten vaccineren wekt eerder argwaan op dan begrip.
Jaaa! De eerste op het forum denk ik?? Dik verdiend!
Ik snap wat je bedoelt! Ik ben alleen bang dat gelijk iemand veroordelen er alleen maar voor zorgt dat er 2 kampen ontstaan en dat we dan twijfelaars alleen maar meer richting de antivax-kant duwen.
9700, laat de verlenging van die lockdown maar komen.
Ik ben vanochtend wakker geworden met hoofdpijn en een volle neus (zo één waarbij je ogen steeds tranen, super vervelend haha) en ben ook best warm.
Vanaf wanneer kan ik me dan laten testen? Ik vind wel dit:
De beste kans op een juiste uitslag heb je op de derde dag waarop je klachten hebt. Maar ook op andere dagen waarop je symptomen hebt, is de test heel betrouwbaar.
Kan ik dan beter afwachten of ik overmorgen ook nog klachten heb en me dan laten testen of kan ik nu ook al bellen?
Het kan natuurlijk zo zijn dat ik me morgen weer helemaal fit voel, maar toch. Durf nu de komende week niet naar de supermarkt te gaan ofzo.
Meteen testen.
Haha, duidelijk! Thanks. Ik ga bellen :). Ik was bang voor een vals negatieve uitslag wanneer je je te snel laat testen.
Volgens mij kun je dit op het Corona Dashboard zien
200/250 per 100.000 in Amsterdam in week 52/53
Den helder 80 per 100.000
Amsterdam is het risico dus hoger.
Ik woon in de kop van noord Holland en daar zijn elke dag 100-145 besmettingen. (Hollands kroon , den helder , Schagen.
De R factor zit wel op 0.9 volgens het Corona Dashboard.
De gelderlander had het precies hetzelfde geformuleerd, vond dat echt zeer zeer vreemd taal gebruik.
@anon44972210 ah nee wat rot, ik hoop dat je je snel beter voelt! hopelijk is de uitslag negatief.
@Whoopdidoo Ik ben benieuwd of ze alleen gaan verlengen of dat ze ook nog extra regels gaan doen zoals in Duitsland bijv. ‘niet verder dan een straal van 15km dan je dorp’.
Niets uitgerekend gewoon opgezocht
Oh en Amsterdam centrum is blijkbaar minder per 100.000
Ik vond de hele regio
Ik snap even niet zo goed wat ze op nu.nl bedoelen met voortschrijdend gemiddelde. Er zijn in de 9.000 positieve tests maar het voortschrijdend gemiddelde zit in de 7.000… ik snap dat de lagere hoeveelheid afgenomen tests daarin meegenomen wordt maar ik snap even niet hoe.
Vind t lastig wat ze nog meer kunnen doen. Dan moet je haast naar spaanse/franse praktijken dat je binnen 1km van je huis moet blijven en alleen dichtstbijzijnde winkel ofzo.
Denk dat er niets gebeurt, we horen t dinsdag.
Vandaag zijn er 9000+ positieve testen gemeld. In de zeven dagen ervoor werden er gemiddeld 7708 positieve testen gemeld
neuh ik noem het als een ’ bijvoorbeeld’, denk ook niet dat ze dit zo snel zullen doen. we horen het inderdaad dinsdag.
ik heb even opgezocht wat dit was, maar je kan dus huiduitslag krijgen van corona?
Van mij mag t overigens wel hoor! Die besmettingen moeten omlaag. En vooral de ziekenhuizen moeten leger. Ik hoop dat t door kerst en oud & nieuw komt en dat we dadelijk wel dalen.