Caronatopic #8

Ik kom echt geen 500 meter in de buurt van besmette personen.

7 likes

Yay net uitnodiging gehad voor COVID vaccin. Ram er maar in hoor! :+1:t3::+1:t3::syringe:

74 likes

@Krabsalade Misschien heb ik dit gewoon gemist, maar is al bekend wanneer jullie als huisartsen aan de beurt zijn voor het vaccin?

En mogelijk nog strengere controle op bedrijven? Ik hoor echt nog redelijk veel om me heen - incl het bedrijf waar mijn vader werkt’ : “ja we moeten toch naar kantoor want de manager vindt dat fijner”.

2 likes

Nope, weten officieel nog niks. We dachten dat we dan nu bij die Pfizer-groep zouden horen, maar lijkt er op van niet, we horen iig niets. Inmiddels heeft 1 op de 3 op mijn werk al Covid gehad (ik niet).

Edit: ik lees op de LHV-site dat wij gevaccineerd gaan worden met het Moderna-vaccin, voordat wij daar onze patiënten mee gaan vaccineren. Dus ik verwacht dat wij “gewoon” van die eerste batch mogen nemen.

2 likes

Ja, dat heb ik wel gedaan. In mijn geval waren het gelukkig maar 2 mensen. Maar zij waren wel erg blij dat ik het had verteld, want daardoor konden ze er rekening mee houden. Mijn test was overigens negatief.

2 likes

Ja, zou beetje stom zijn anders. Zitten ze straks net bij opa in het verzorgingshuis, terwijl ze anders waren thuisgebleven.

1 like

Maar wie vliegt er dan ook naar Limburg… :woman_shrugging:

Sorry flauw grapje, America is een dorpje in Limburg

4 likes

Volgens mij 12 januari!

2 likes

Gaat het inmiddels al iets beter door de fysio? Ik ben nu ook een aantal weken bezig en merk wel verschil, nog steeds niet de oude helaas.

Ja ik zat te dubben omdat ik cliënten zie, moet ik al m’n cliënten dan alvast gaan informeren voor het geval dat? Heb nu alleen 2 collega’s en een vriend geïnformeerd die meer risico hebben gelopen in contact met mij (nauwe contacten) en mijn cliënten en andere collega’s (overige contacten) niet.

Ik zou het niet doen, pas als je positief getest bent. Ik zou het persoonlijk ook liever niet willen horen elke keer dat iemand die ik heb gezien zich laat testen, waarschijnlijk is 90% negatief en er wordt nu zoveel getest met al die verkoudheidsvirussen en andere winterkwaaltjes dat ik het eigenlijk vervelender zou vinden om elke keer voor niks in spanning te zitten. Maar goed dat is persoonlijk natuurlijk. Zeker als het geen nauwe contacten zijn zou ik het niet van te voren zeggen.

7 likes

Dat is lastig zeg… heb jij ook die vergoeding van 52 behandelingen in 6 maanden? Wat als het herstel langer duurt, moet je dit dan zelf betalen? Ik hoop echt dat het een stijgende lijn naar boven zal worden voor je, ondanks dat het misschien wat langzamer gaat. Wees een beetje lief voor jezelf! :kissing_heart:

1 like

Ik heb volgende week een uitvaart, daar zullen ook familieleden op leeftijd bij aanwezig zijn. Nu had ik bedacht dat mijn man en ik ons voor de zekerheid kunnen laten testen. Dus bijvoorbeeld als de uitvaart woensdag is, dan maandag een test afspraak maken en dinsdag binnen blijven, ook na de uitslag. We hebben beiden geen klachten, maar ik ben zo bang om asymptomatisch mensen aan te steken.

Ik kom er niet uit of dit nou slim , nutteloos of asociaal (want testen zonder klachten) is. Wat vinden jullie?

Weet iemand of je ergens kan zien hoeveel vaccinaties Nederland al gezet heeft? Ben wel benieuwd, op die Tracker van Bloomberg staat Nederland er nog niet bij

Ik zou het niet doen als jullie geen klachten of andere testindicatie hebben. Goed afstand houden en een mondkapje dragen bij de uitvaart? Sterkte iig.

Ik zou er dan ook rekening mee houden dat als je toch positief blijkt te zijn, je helemaal niet meer kunt gaan. Lastige situatie inderdaad maar ik zou niet testen en voldoende afstand houden + mondkapje en vaak handen wassen etc. Sterkte!

@Lemongrab @Xiomara @Harmon bedankt voor jullie reacties! Mijn man was ook niet heel enthousiast en jullie antwoorden zijn voor mij de bevestiging om het niet te doen. Inderdaad mondkapje op en veel afstand houden!

Ik zou verwachten dat een vaccin tegen Corona uiteindelijk wel in het rijksvaccinatieprogramma terecht zou komen omdat je de vaccinatiegraad hoog wil houden. De kinderen van nu (en die nog geboren moeten worden) worden vooralsnog niet gevaccineerd, terwijl een deel van de populatie van nu die wel gevaccineerd is op een gegeven moment komt te overlijden. Als je dan niet actief gaat vaccineren daalt de vaccinatiegraad vrij rap (toch? Of maak ik een denkfout) en wordt de kans dat Corona weer de kop opsteekt groter. Maar ik ben geen viroloog, boeren verstand hier.

Aantal vaccinaties weet ik niet, maar ik las gister wel dit:

En vandaag met 144.913 mensen met een afspraak. Het gaat hard!

— GGD GHOR Nederland (@GGDGHORNL) January 7, 2021
2 likes