Je antwoord klopt helemaal, maar zie dat ik mijn situatie niet goed had uitgelegd
Vriendin A is zaterdag avond positief getest in een routine test van haar werk (zorg). Had geen klachten. Ik had haar eerder die week gezien, maar hoefde niet in quarantaine omdat ze geen klachten had. Ik heb toen toch zelf gelobbyd voor een test, net als andere vrienden die haar gezien hadden. Niemand had klachten.
Uiteindelijk bleken er twee andere vrienden besmet die vriendin A zaterdag middag gezien had (ik zelf gelukkig negatief). Die hadden zelf voor quarantaine gekozen en een testafspraak gemaakt, wat eerst niet mocht van de GGD, want die vriendin had nog steeds geen klachten.
Normaal zeggen ze dus ābesmettelijk 2 dagen voor je klachten krijgtā maar die heeft ze lange tijd niet gehad. Na een dag of 3/4 na de positieve test werd ze enkel opvallend moe.
Iedereen die positief is, zit dus de vereiste tijd in quarantaine. Het gaat mij vooral over de mate van besmettelijkheid voorafgaand aan de klachten. Nu wisten ze het op tijd door de routine test, maar anders had zij en de anderen die positief bleken, veel meer mensen aangestoken. En dit zal geen opzichstaande situatie zijn denk ik.