Niks is zonder risico’s. Als er geadviseerd wordt om een paar liter water per dag te drinken zijn er ook wel weer mensen die met redenen komen waarom teveel water niet goed is. Ik vind het heel irritant dat de media een rol speelt in de verdeling van meningen in een ernstige situatie als deze.
Ik zie nu wel gebeuren dat er over een paar jaren bij de slimste mens en andere spelprogramma’s allemaal quizvragen komen als
‘zet de coronavaccins op volgorde van goedkeuring’
‘wie was de eerste Nederlander die in Nederland was ingeent’
‘In welke maand trad de eerste lockdown in Nederland in werking?’
“Omschrijving van intelligente lockdown’ Hoe noemen we dit bijzondere verschijnsel?’
‘U ziet hier een foto van een goedlachse man (Gommers). Hoe heet deze wetenschapper?’
'Welke virusexpert werd in Amerika tegengewerkt door Donald Trump?”
“Wie zei Free the piepel?”
"Je ziet hier een pan, wat is het verhaal hierachter.?
“Wie werden er eerder ingeënt de zorgmedewerkers of 65plussers?”
“Welk land is verantwoordelijk voor het bekende coronavirus?”
“Noem drie varianten van corona?”
“Weelke invloed had corona op het drankje met dezelfde naam in het jaar toen het virus opdook en om zich heen sloeg?”
“Waar of niet waar. Mensen met overgewicht hebben een grotere kans om te overlijden aan corona.”
“Op welke dag van de week werd er meestal een persconferentie geven over corona?”
“Was corona dodelijker dan de Spaanse griep?”
“Hanteren alle landen 1,5 meter afstand?”
“Welk bekend nummer van een cabaratier werd in een nieuw jasje gegoten tijdens de coronacrisis?”
"Waar is bizzey nog meer bekend van dan het maken van het maken van plaatjes en het smijten met geld?
“Welk keten verdiende veel aan de coronacrisis maar wilde zijn werknemers structureel geen loonsverhoging geven?”
Genoeg coronatriviavragen te bedenken.
wappies zeggen letterlijk dit: (vriendin van mij)
“want als je tv kijkt en de krant leest dan geven zij andere info. Deze informatie klopt niet. Ze houden ons om wat voor reden in angst.”
Daarom komt zij als ze zoekt op internet op dubieuze sites of andere sites als waar ik op zou zoeken.
Dit is het artikel waar ik gisteren op doelde en ook mijn schoonfamilie dus weer over de “verkeerde” streep trok
@Ovenschaal steek jij anders nog een meer jezelf in de vuurlinie en mail HP de tijd hahaha.
Nieuw jaar nieuwe kans op het ontmaskeren van kwakzalverssss
Oei onhandige verspreking op het NOS journaal, verslaggever zegt: “GGD zet in op 1 miljoen vaccinaties per dag vanaf april”
Dan zijn we er wel lekker snel klaar mee, kom maar op lol.
Ik heb geen aanleiding om te denken dat ik allergisch ben maar ben wel benieuwd hiernaar haha
Stel je krijgt het Pfizer vaccin en je bent daar dus wel allergisch voor, kan het dan zijn dat je een vaccin van een ander bedrijf wel kan hebben? Of zit hetgene waar mensen allergisch voor zijn in alle vaccins?
Hij rectificeerde dit aan het einde van de uitzending, het moest per week zijn (nog steeds veel!)
Wat gebeurd er eigenlijk als je een ernstig allergische reactie op het vaccin krijgt? Wat zijn kenmerken hiervan en is dit dodelijk?
Vandaag te horen gekregen dat mijn schoonmoeder over een kleine twee weken haar vaccinatie krijgt. Echt een feestje
Wow heftig de situatie in Londen
Echt heel fijn om te lezen dat er al zoveel vaccinatie afspraken gemaakt zijn. Geeft me hoop dat er echt veel mensen zijn die het willen.
Het ligt er aan waar je allergisch voor bent. Ik ken niet de ingrediënten lijsten van alle vaccins uit m’n hoofd, maar sommige vaccins worden bijvoorbeeld met kippeneiwit gemaakt. Mensen die erg allergisch zijn voor kippenei mogen die vaccinatie dus niet hebben. Een ander hoeft niet daarmee gemaakt te zijn, dus die kan je dan wel krijgen. Maar als je allergisch bent voor een oplosmiddel ofzoiets kan het weer precies andersom zijn.
Een allergische reactie bestaat meestal uit 1 of meerdere van het volgende: jeuk, uitslag, zwelling van tong/mond/keel, lage bloeddruk, rode huid, piepende ademhaling, bewustzijnsverlies, misselijkheid, braken, diarree.
Als je daar niks aan doet kan dat dodelijk zijn (als je niet meer kunt ademhalen omdat je keel dichtzwelt bijvoorbeeld), daarom word je ook even in de gaten gehouden zodat er snel medicatie gegeven kan worden om de reactie tegen te gaan.
Ter aanvulling van wat @Merel al zei een persoonlijke ervaring: ik heb een keer een allergische reactie op medicatie gehad. Bij mij uitte zich dat in zwellen van de tong en keel. Als je daar niks aan doet kan het inderdaad dodelijk zijn, maar gelukkig zijn er wel middelen voor! Ze houden je inderdaad even in de gaten om te kijken of je geen acute reactie krijgt. Het zou ook kunnen dat je reactie wat langzamer verloopt, bij mij duurde het wat langer. Ik denk dat tussen het eerste moment dat ik dacht “hier klopt iets niet”, en het moment dat de ambulance er was die medicatie (eerst antihistamine, daarna epinephrine) toediende ongeveer een half uur à drie kwartier zat. Opzwellende keel klinkt heel eng (is het ook), maar het is gelukkig niet altijd acuut, het kan ook geleidelijk gaan waardoor je ruim de tijd hebt om er iets aan te doen en medische hulp te regelen.
Bij weer anderen zorgt het voor jeukende en rode huiduitslag en dat is vooral heel vervelend maar minder gevaarlijk.
Als je nog nooit eerder een allergische op medicatie of vaccins hebt gehad denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken. Ik maak me persoonlijk ook geen zorgen voor het vaccin, dat komt wel goed. Je zou nu bij wijze van spreken ook een pinda allergie kunnen ontwikkelen, maar ik neem aan dat je je daar ook niet bang voor bent als je boodschappen gaat doen toch? Die zorgen hoef je nu evenmin te hebben. De kans dat je hier ineens allergisch voor blijkt te zijn is heel klein en mocht er toch wat gebeuren dan zijn ze daad op voorbereid.
Weten jullie waarom de mensen die iemand vaccineren die ik tot nu toe in beeld heb gezien alleen een mondkapje dragen en geen verdere bescherming? Terwijl ze zo dichtbij komen?
Ik weet dat mensen die het vaccin krijgen over het algemeen geen klachten hebben maar vond het toch een beetje een gek gezicht.
Kan overigens niet wachten op mijn prik! Mijn moeder is al ingepland
Wat zouden ze dan aan moeten volgens jou? Het zijn mensen die (naar alle waarschijnlijkheid) nu geen corona hebben, zoals je al zegt. Omdat je de 1,5 meter niet kan waarborgen gebruik je al mondkapjes, handschoenen en telkens desinfectiespul.
Ik doe ook de hele dag spreekuur met een “gewoon” mondkapje en zo nodig handschoenen. Pas als ik Covid-(verdachte) patienten ga zien trekken we ons pak aan.
Ik las van een ziekenhuis hier in de buurt, dat van de medewerkers in de acute zorg/corona afdelingen, de vaccinatiebereidheid meer dan 95% is. Zo goed!
Ja echt fijn, denk dit heel motiverend is voor andere groepen.
Ik hoorde van een patient dat er al drie thuiszorgmedewerkers gezegd hadden dat ze hem niet wilden. Heb echt zin om dat team te mailen dat ik echt echt schandalig vind.