Zo zie je maar weer, ik weet over veel een beetje, maar @Ovenschaal weet over een beetje ALLES.
Slimme mensen hier Ik geef jullie inzichten mee als ik mijn nicht nog eens hoor. Thx!
Iemand toevallig een antwoord op dit deel van mijn post? Stel ik krijg het vaccin eerder dan mijn ouders (essentieel beroep). Is het dan zo dat ik hen helemaal niet meer kan besmetten, of is het dan zo dat ik hen wel nog kan besmetten maar gewoon zelf niet ziek word?
@Petitprince je bericht is verwijderd. Het is niet toegestaan om te refereren aan eventuele vorige forumnamen of te outen.
Haha, ik zit perfect dus met m’n post-graduate, daarna gaat het bergafwaarts.
Ok thanks! Dat is geruststellend!
Gelukkig leer je hier op het forum nog over andere dingen.
Interessante uitkomst! Hoge vaccinatie bereidheid (76%) en is alleen maar stijgend. Opiniepanel van EenVandaag
Woord van 2021: vaccinatiebereidheid
Volgens een vaccinunoloog (nog nooit van gehoord maar blijkbaar iemand met verstand van vaccins) op het nieuws is het vaccin dat de risicogroep tussen de 18 en 60 jaar krijgt (volgens het schema van de overheid) mild effectief. Dat vaccin is maad 70% effectief en pfizer bv 95%. Ik vind dat best een rot idee? Ik kijk ontzettend uit naar het vaccin omdat ik dan niet continu bang hoef te zijn als ik met mensen contact heb, maar als het zo laag is voelt het niet echt als een geruststelling. Maargoed misschien valt 70% wel mee in vergelijking met andere vaccins en is het vaccin van Pfizer gewoon echt heel effectief? Merk dat het me best wel wat doet omdat ik dus echt zo uitkijk naar dat vaccin.
Er zijn 4 verschillende vaccins voor die groep ingepland en die hebben allemaal nog geen definitieve resultaten uitgebracht, dus ik denk dat het wel heel voortvarend is om nu te zeggen op basis van wat voorlopige resultaten van 1 van de 4 vaccins (waarbij 70% overigens de laagste schatting was, het zou ook nog 95% kunnen zijn) dat in die hele groep 70% bescherming gaat worden gehaald.
Wie weet welke van die 4 goedgekeurd gaan worden, of ze ooit goedgekeurd gaan worden, of dat we misschien wel veel meer Pfizer moeten bijkopen, allemaal nog onzeker.
Bronvermelding?
Zoals gezegd was dit op het nieuws. NOS of RTL (weet ik niet meer). Maar de effectiviteit van AstraZeneca is ook online te vinden. De sheet waarop staat dat de risicogroep (wat nu bekend is) hiermee wordt gevaccineerd staat op de site van de Rijksoverheid.
Ik krijg deze nu van meerdere mensen doorgestuurd. https://m.youtube.com/watch?v=aWrZxCx6L6g voelt als dweilen met de kraan open om telkens discussie aan te gaan pff.
Is hierboven ook al eens gepost
Misschien nog wel belangrijker, hij maakt vaccins voor dieren.
Maar stel, als 70% van de mensen een vaccin krijgt met minimaal 70% bescherming dan zijn we toch nog een enorm eind?
En in de realiteit krijgen we nog een hele hoop andere vaccins dus is de uitkomst nog positiever?
Dit zei m’n vader ook vanmiddag haha.
Nu is iedereen aan het strijden om voorrang (nog even en Arie Boomsma komt ook z’n zegje doen voor de sportscholen). En straks, stel dat blijkt dat een vaccin idd 70 tov 95% werkt (of bijv niet voor een mutatie oid) gaat men ruzie maken over wie dan welke gaat krijgen
Gewoon een nummertje pakken en je niet blind staren op nummers m.b.t. de werkzaamheid. Het einde is in zicht.
“Het nieuws” kan ook een of andere random website zijn dus daarom vraag ik het. Het is belangrijk dat bronnen vermeld worden om verwarring en valse info te vermijden.
Dankje, meteen deze link doorgestuurd