Caronatopic #8

Ik ga overdag gewoon niet meer en in het weekend al helemaal niet. Zo sneu voor de supermarkt medewerkers.

Ik was vanmiddag in diezelfde stad (vermoed ik :wink: ) en wij hebben nog zo’n gekkie geholpen ook, want ze vroeg de weg naar het plein (wij wisten toen nog niet dat daar een demonstratie was). Die vrouw kwam erg dicht bij m’n vriend staan dus zat al aan hem te trekken dat ie afstand moest houden. Achteraf was het precies het type mens wat je er inderdaad verwacht

2 likes

Niet bij mijn ah winkels. In ieder geval niet standaard.

3 likes

Lockdown wordt verlengd, meer financiële steun - https://nos.nl/l/2363784

Mannnnn wat kut dit

2 likes

Wel verwacht toch? Vind 't ook kut maar de cijfers zijn nou niet zo dat ik wat anders verwacht had

17 likes

Pffff, ik begin het nu voor het eerst mentaal ook zwaar te vinden. Kon het eerder wel relativeren met dat ik het zeker zo slecht niet heb allemaal. Is ook praktisch nog steeds hetzelfde natuurlijk, maar ik weet niet zo goed waarom het nu zo inslaat.

10 likes

Nee niet super onverwacht, maar de 25e is mijn zwangerschapsverlof voorbij en zou mn baby naar de opvang gaan
Ik moet nu terug naar werk (op mn zolder maar goed) met een baby op mn schoot

Balen zeg. Ben al 7 maanden niet naar de kapper geweest. Mijn haar past niet meer in een haarmuts op werk :weary: behalve in die superlelijke elastische. I know is klein leed hoor, maar wil er weer wat fancy uitzien.

17 likes

Nee ik vind 't ook kut hoor. Sinds november zonder werk, dus voel me vrij geĂŻsoleerd. Woon gelukkig wel samen. En af en toe wel wat vrienden zien. Maar vind 't solliciteren ook veel moeilijker nu ik verder geen leven heb. Heel de dag thuis en dan kan ik zo veel moeilijker productief zijn

Ga maar wandelmomenten inplannen. Doe ook best vaak boodschappen omdat ik dan in ieder geval buiten moet komen

Pff vind 3 weken erbij wel heftig. Ik kan door de lockdown helemaal niks doen qua werk (retail) dus verveelde me nu al dood. Ga me denk ik maar storten op een online cursus.

1 like

Ik zit ook in de retail (it kant) en het is echt tijd uitzitten

Nou, nog even en mijn voorjaarsvakantieprogrammering op het werk valt ook weer in water. Niet dat ik zoveel bezoekers zou verwachten maar in ieder geval iets meer dan de rest van de tijd tijdens corona :sob:

Mag je zeker van balen! Ik knip trouwens sinds maart mijn haar zelf. Doe het gewoon zoals de kapper het ook altijd deed (dat heb ik vaak genoeg in de kappersspiegel kunnen bewonderen). Dus wellicht kun je dat ook doen! Met een kappersschaar van de kruidvat.
Met kort haar kan het natuurlijk niet, maar gok dat je haar niet erg kort is :stuck_out_tongue:

Mijn haar is ook extreem kut, m’n krullen zijn stuk. En m’n thuiskapper heeft corona gehad en gelooft er allemaal niet zo in dus jeej :+1:t2: maar echte kappers vind ik zo duur (en dat kan nu toch allemaal niet), maar volgens mij kan een vriendin van me haren knippen. Al is 't maar ff de dooie onderkant er af

Ja ik weet ook niet beter dan dat er beveiligers in mijn supermarkt staan. Maar dat komt misschien ook door de wijk waarin ik woon

Haha nee ik durf niet. Mn haar is 80 cm lang. Durf wel de lengte te knippen, maar niet mijn voorste plukken. Heb dat ooit zelf geknipt, was zo ontzettend lelijk dat zelf mn kapper keihard moest lachen. Doordat mn plukken van voren inmiddels zo lang zijn wordt het daar snel vettig. Ik kan in mensen snijden, maar mn eigen haar niet, ieder zn vak :wink:

8 likes

Ik heb precies hetzelfde! Vind het niet meer dan logisch dat het verlengd wordt en had ook niks anders verwacht, maar ik vind het nu mentaal ook echt een stuk zwaarder dan de eerste lockdown. De combinatie van een jaar online stage/studie waar voorlopig geen verandering in komt, afgewezen worden voor een baan vanwege reisafstand (kon alleen op kantoor werken en ze wilden niet dat ik in deze tijd met de trein zou komen), dat de sportscholen en Rocycle dicht blijven en dat koude winterweer erbij. Hopelijk wordt het snel weer een beetje minder somber weer, dat zou denk voor veel mensen mentaal al wat schelen.

5 likes

Ik heb mijn post nog wat vervolledigd voor wie het interessant vindt :slight_smile:

12 likes

Ik merk dat ik vooral de ‘onzekerheid’ rondom de lockdown lastig vind. Wat mij betreft heb ik liever dat ze nu duidelijk zeggen dat het nog zoveel weken duurt, dan steeds na 2/3 weken weer kijken

5 likes

Mogen jullie thuis blijven? Of moet je wel naar de winkel. Wij moesten de afgelopen tijd gewoon elke dag komen naar de dichte zaak. Na een tijdje is er echt niks meer te doen
 ik denk dat we de komende maand ook gewoon moeten komen. Echt saai.