Caronatopic #8

Ja eens! Had het mentaal beter kunnen handelen als ze gelijk hadden gezegd dat het bijvoorbeeld 3 maanden zou duren.

Ja dat. Al begrijp ik helemaal dat ze het niet onnodig lang willen laten duren.
Ik vind het stiekem nu ook steeds wel fijn dat er al info ‘uitlekt’ voor de persconferentie. Anders ga ik me daar ook weer druk om zitten maken.

3 likes

Eens, of een soort indicator hadden gegeven: ‘bij x aantal besmettingen komen er zulke versoepelingen.’ Maar de beste stuurlui staan aan wal, dus misshien denk ik te simpel.

1 like

met dat “uitlekken” denk ik echt dat Mark gewoon de deur uit loopt bij het Catshuis en dan zo zit van “pssst psst hey reporter, hey reporter. we gaan verlengen hoor. schrijf er maar wat leuks over en doe de groetjes aan de kids. maar niks zeggen hoorrrrr”

34 likes

Ik vind dat onzekere gevoel ook ontzettend irritant, terwijl ik nu echt niet meer hemel en aarde hoef te bewegen om lessen aan te passen. Ik wil gewoon altijd weten waar ik aan toe ben. Ook met wachtlijsten en zo niet van ‘het kan enkele maanden duren’ maar gewoon ‘uw intake is over 3 maanden op maandag blablabla’.

Uitlekken is gewoon een cadeautje met voorbedachte rade voor de mensen die dingen snel moeten veranderen.

1 like

Haha ja precies :joy: Mijn uitlekken stond ook tussen haakjes omdat ik ergens een vermoeden heb dat het gewoon volledig gepland is. Haha

1 like

Ik vermoed dat ze van die lekken bewust doen om te polsen wat de publieke opinie is.
Althans, ik verdenk de Belgische regering hiervan :stuck_out_tongue:

5 likes

Jammer, ik snak naar een knipbeurt :slightly_frowning_face:.
Was te verwachten maar wel zuur

Ja lekken is gewoon bewust beleid

3 likes

Ik denk dat we geluk hebben dat de situatie en Londen en de rest van Engeland zo ernstig is momenteel. Geluk klinkt zo naar maar weet niet hoe je t anders moet noemen. Denk dat die situatie wel invloed heeft op de beslissingen die ze maken momenteel.

1 like

Nee er is niks te doen, alle leveringen zijn ook stopgezet dus heb tegen m’n team gezegd dat ze ook niet hoeven te komen. Zei aan het begin van de lockdown nog dat ze ook maar een beetje moesten genieten van vrij zijn in december :sweat_smile: dacht toen nog dat het er na 5 weken ook echt wel beter voor zou staan dan nu

1 like

Heb net een video gezien van Prof. Dr. Theo Schetters over: Massa Mrna vaccinatie roekeloos en onnodig op YouTube. Wat vinden jullie hier van? Gr. V.

Waar heb je dat gelezen over het primair onderwijs?

Er zijn ook moocs. (massive open online courses) gratis te bekijken online. Deze worden door universiteiten gemaakt en hebben soms best wel interessante onderwerpen!

https://www.edx.org/

Misschien dat je dit al wist haha. Toch weer even promoten haha.

3 likes

Oh daar mag je toch ook van balen! Herken het heel erg. Ben nu 2 weken met verlof, tot die tijd gebruik kunnen maken van de noodopvang, maar sinds mijn verlof niet meer. We hebben wel overlegd met het kdv of hij er toch naar toe mocht, maar er kon helaas geen uitzondering worden gemaakt. Ergens ook wel begrijpelijk, maar toch. Ik ga er maar vanuit dat ook de noodopvang wordt verlengd met 3 weken. Had het gewoon allemaal anders voor me gezien, want maakt voor mijn gevoel heel veel uit als hij daar toch naar toe had gekund. Voel me ook bezwaard om hem dan naar iemand anders te brengen. Heb er heel wat tranen om gelaten, maar probeer er maar het beste van te maken. Hoop voor je dat jullie kdv wat bereidwilliger is en probeert mee te denken!

2 likes

Ik heb het gelezen. Wat heerlijk om te lezen.

Vanaf maart zit ik wel op één lijn met m’n vriend, maar nu is woensdag de sterfdag van zijn vader en “traditiegetrouw” wil zijn moeder dat we daar komen eten, samen met zijn zus en haar gezin (man en twee kinderen onder de 12). Ze woont klein en we zitten dan hutje-mutje in de zithoek met bord op schoot.

Nou niet okĂ© dus. Ik vroeg net aan m’n vriend wat ie daarvan dacht, zegt ie alleen: “als je niet wil hoef je niet te komen”.

Gvd dit heeft toch niks met “willen” te maken, ik wil vanalles wat momenteel niet mag/kan. :angry: Ben er stront-chagrijnig van.

12 likes

Is het een mogelijkheid om bij jullie of bij zijn zus af te spreken en daar wel makkelijker afstand te houden? Nog geen ideale situatie, maar toch

2 likes

Met kerst heb ik idd voorgesteld bij zijn zus te eten, dan hielden we ons ook “ineens” aan de regels (3 volwassenen op bezoek), dat hebben we toen ook gedaan en dat ging prima.

Ik zal het wel weer voorstellen, maar snap niet zo goed hoe niemand anders dit kan bedenken: we komen met 4 volwassenen zonder 1,5 meter ipv 2 volwassenen mét 1,5 meter.

Ik zou zeggen: verdeel het gewoon over twee avonden, is ze twee avonden niet alleen

1 like

Dit dus. Het thuishouden van kinderen met als doel dat de ouders dan aan huis gekluisterd zijn is voor veel ouders ook superstressvol. Als blijkt dat de besmettingen onder kinderen toenemen is het begrijpelijk, maar ook dan zou er nagedacht moeten worden over een manier om het minder stressvol te maken.

Maar kinderen puur als enkelband levert bij ouders, kinderen en leerkrachten ontzettend veel stress op, en vergroot daarbij ook nog eens de kansenongelijkheid bij bepaalde leerlingen.

4 likes