Ik snap natuurlijk wel heel goed dat het tegen de regels is en het niet verstandig is om te doen. Maar opzich snap ik ook wel het dilemma waar je vriend in zit en zijn familie. Dit zijn vaak hele belangrijke momenten voor een gezin/familie en juist zo’n traditie kan je wel houvast geven in het verlies. Probeer het verder niet goed te praten oid, maar ik denk dat ze vast wel kunnen bedenken dat het niet verstandig is maar dat er ook een ander gevoel van urgentie tegenover staat.
Ik vraag me echt af waar het vandaan komt dat men zo massaal tegen het vaccin is en er ook zoveel spookverhalen over de wereld in worden geholpen. Komt het omdat het voor heel Nederland geldt en mensen daar dus dwars van worden? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat deze mensen ook zo moeilijk deden over een vaccinatie als ze bijvoorbeeld naar Azië of Afrika op vakantie wilden. Ik vind dit gedrag heel interessant en frustrerend tegelijk.
Maar zou dit uitmaken? Want als zijn schoonzus de dag voor jullie gaat en zijn moeder aansteekt, kunnen jullie alsnog fucked zijn toch. Of gaat dat niet zo snel via via? Ik ben corona-moe dus lees niet meer alles
Nouja ik bekijk het vooral vanuit mijn oogpunt, ik ben kei bang om anderen te besmetten, gezien m’n werk. We lopen momenteel vrij veel risico, dus als ik die zus en haar family al niet tref, scheelt dat alweer. Er zijn toch minder contacten als er minder mensen tegelijk zijn.
Snap ik ook, het is wel al 7 jaar geleden, geen super vers iets ofzo. MAAR m’n vriend appt nu dat ze hier komen. Ben ik het ook nog steeds niet mee eens, maar hier hebben we iig wel veel plek. Ik zal me er maar bij neer leggen, hopelijk gaan ze vroeg naar huis.
Hm ja ik denk niet dat het omgaan met verlies niet echt te vatten is in een vaste tijdlijn. Maar goed, fijn iig dat jullie een iets betere oplossing hebben gevonden.
Meid niemand hier gaat dit lezen
Sorry maar ik vind dit soort posts zo’n nutteloze toevoeging aan dit topic waar we elkaar proberen te informeren met de juiste informatie. Denk dat we allemaal wel weten wat er o.a. op FB staat. Dit is meer complottopic waardig.
Is ook waar, ik zit er ook dingen bij te halen omdat ik het gewoon irritant vind en me er niet comfortabel bij voel, wat de uitkomst ook is, echt kut is dat, zo’n klem gevoel.
Ik dacht dat de besmettingen via school toenamen (https://www.nu.nl/uitleg-over-het-coronavirus/6096858/waar-liepen-mensen-coronabesmettingen-op-visite-lijkt-belangrijke-bron.html, staat op gegeven moment dat de laatste week (dus week voor de lockdown) iets van 10% school als bron noemde).
Maar goed daar gooien ze primair en middelbaar enzo allemaal op 1 hoop natuurlijk…
Ik weet trouwens dat op onze opvang een ouder ook gebruik maakt van de noodopvang! Die is deze week uitgerekend van een tweeling, nog niet bevallen en dat gaat gewoon niet met een peuter… Dus daar hebben ze een oogje toe geknepen… Hoop dat ze met je mee willen denken als dat nodig is
Update: schoonzus gaat woensdag naar schoonmoeder, wij vrijdag, vond schoonmoeder helemaal niet erg… Haha jezus als die familie toch eens leerde te overleggen ipv zaken als mededeling het luchtledige in te flikkeren, waarna er dán pas gereageerd en overlegd wordt, waardoor plannen 3825x gewijzigd worden.
Op NOS stond dat deze sowieso nog 3 weken langer dicht moesten. Basisscholen sowieso ook nog dicht na 18 januari maar misschien niet de volledige 3 weken zoals de rest. Dit hangt af van het onderzoek mbt de Britse variant
Pfoe ja 3 weken lockdown er bovenop. Wel aan zien komen, maar merk ook dat ik het mentaal allemaal wel zwaarder vind nu. Ook al heb ik het eigenlijk gewoon goed en ben ik zelf gelukkig gezond etc etc, mis nu bijvoorbeeld ook de sportklasjes die ik deed. Komt vast door de (verlengde) lockdown combinatie met de winter, dat het zwaarder aanvoelt. Goed, gelukkig is het einde in zicht. Even volhouden nog
Eindhovens restaurant opent deuren, mensen mogen binnen eten
Restaurant is inmiddels weer dicht lees ik op de site van Omroep Brabant. Vanuit ondernemersperspectief begrijp ik dat de situatie inmiddels eindeloos lijkt te duren zonder perspectief op verbetering op korte termijn. Ik kan me ook voorstellen dat de steun vanuit de overheid ook niet alles dekt (ben geen ondernemer) en dat sommige bedrijven met de rug tegen de muur staan. Vanuit volksgezondheidsperspectief kwalijk, zeker qua timing met de nieuwe mutaties. En low key ook nog een anti mondkapjes sentiment verspreiden
Nee een lockdown is peperduur en heeft veel schadelijke psychologische/maatschappelijke effecten. Bovendien gaat het best goed met de vaccinatiebereidheid. Zag vandaag een peiling van EenVandaag voorbijkomen dat iets van 75% vd Nederlanders het vaccin wil nemen. Ik hoop dat de twijfelaars in de loop van de tijd overgehaald worden door goede voorlichting. Het duurt wel even voor de meeste van ons gevaccineerd kunnen worden. Wellicht dat de twijfelaars het tegen die tijd zo zat zijn dat ze overstag gaan
Peiling eenvandaag
Nee, dat denk ik echt niet, ik denk dat ze echt varen op de opname- en IC-cijfers. Het kost het land ook gigantisch veel geld, die lockdowns incl. steunmaatregelen.
Ik heb net “de praktijkhandleiding COVID-19-vaccinatie” van de NHG doorgelezen, jezus ik zit nu echt zo:
Edit: maar geen paniek, het komt goed.
Moeten we deur vast voor je open doen? Thee klaar zetten? Hoe laat ben je er :)?
Nee, ik denk dat er een redelijke kleine groep is die sowieso niet meer te redden valt omdat ze zelf aan de haal gaan viruswaarheid achtige ‘onderzoeken’. Die roepen heel hard en die zie ik ook veel op feesboek en twitter. Mensen die het eng vinden en twijfelen over de veiligheid kun je echt nog wel overhalen. Ik hoop dat ze met de vaccinatiecampagne er ook op letten dat ze die groepen bereiken. Niet iedereen kijkt talkshows/de NOS uitzending over vaccinaties/volgt Diederik Gommers op instagram. Het is dat tijdens deze crisis is gebleken dat je vooral niet bij BN’ers en influencers moet aankloppen daarvoor, anders hadden zij misschien nog iets kunnen doen
Ohh ik kijk nu op1 en ik word zo boos van Van Haga en Baudet die leugens verkondigen over corona en de lockdown en zichzelf zo enorm vast lullen, maar dat gewoon ontkennen?
Haha ik vind het echt zo, zó (haha @Lula) amateuristisch dat we met de hand papieren vaccinatiebewijzen gaan invullen. Ik had echt gedacht dat we dan wel als laatste zouden beginnen met vaccineren, maar dan wel iets super vets zouden hebben met QR-codes of weet ik het qua registratie. Maar neen. Pen en papier it is.