Narcisten gonna narcist. Twitter is eensgezind, een grote flop die twee heren. Geen goede beurt voor dit duo.
Welk percentage is er ook alweer nodig voor groepsimmuniteit?
Oké een pen dus en dan kom je ?
Nee maar zonder grappen, het voelt wel wat eh suf ja .
Maar goed ze kunnen aan die chip zelf die je inspuit toch ook wel aflezen of ie werkt?
Kan je er btw meteen mee pinnen of moet je eerst geactiveerd worden?
70 procent dacht ik? Maar weet niet of de Britse besmettelijkere variant daar iets aan verandert
Ik heb nu na mân eerste shot al supergoede WiFi, ik kan niet wachten tot de tweede gift waar de 5G in zit
Hoe zit het eigenlijk met het vaccineren van kinderen? Gaan ze daar later nog naar kijken, of wordt dat gewoon niet gedaan? Ik lees daar weinig over.
@Moon86 vervelend, maar opzich hoeft zij die in de zorg werkt niet te testen, na 7 dagen en minimaal 24 of 48 uur (afh van initiële klachten) klachtenvrij mag zij weer werken. Heeft geen negatieve test nodig om terug te keren. De man mag na 10 dagen en klachtenvrij ook weer uit de quarantaine. Het gedachte is dat je in 7-10 dagen de virus hebt geklaard en niet meer besmettelijk bent. Via ggd kun je ook test eisen om te bewijzen dat je negatief bent, dan moet je een commerciële test doen (denk ik).
Stel mijn oma heeft straks de twee inentingen gehad, is het dan mogelijk om haar al te knuffelen of is het beter om te wachten tot ik ook gevaccineerd ben? Haha vraag me dit even af
Wachten tot bijna iedereen gevaccineerd is en we groepsimmuniteit hebben
Oh ja nu je het zo zegt klinkt het wel logisch!
Ik kon gelukkig nog twee vrij gekomen plekjes krijgen in het mecc om me te laten vaccineren. Moest wachten tot ik ongesteld werd en die kwam uiteraard een paar dagen later toen alles vol zat
Hoezo moest je wachten tot je ongesteld werd?
Zodat ze niet zwanger is?
Dit inderdaad. Wij kunnen zogenaamd niet thuis werken of althans niet iedereen. Nu heeft 1 collega dus 2 kinderen van 2 en 4 thuis en haar man is lasser van landbouwvoertuigen ofzo. Dat kan dus echt niet thuis. Zij moet nu dus thuis zijn voor de kinderen maar ze is gewoon gekort op haar uren en ze leiden nu inkomensverlies. Terwijl mijn werkgever wel die NOW (zo heet het toch) ontvangt die volgens mij bedoeld is om lonen door te kunnen betalen etc.
Als je baas je wil naaien naait ie je toch wel want als je je contract opzegt krijg je al helemaal niks.
Mijn ervaring is nu juist dat werkgevers zeggen kom maar naar kantoor want thuiswerken met kinderen is bijna niet te doen plus werkgevers zijn veel te bang dat het ten kosten gaat van het werk/kwaliteit.
Ja dit, ik hoor heel veel werkgevers een soort omweggetjes maken om toch maar mensen in kantoor te houden. Als ik het van een afstand bekijk is het eigenlijk heel raar, een pandemie, heel de wereld op zân gat, maar er moet wel net zo hard doorgewerkt worden als anders potverdorie
Klopt en veel mensen staan onder druk, ik ken genoeg mensen die het liefste thuis willen werken maar ook bang zijn voor het verliezen van een baan zeker in deze tijd.
Alles en iedereen verzint maar wat om 1) open te mogen of 2) mensen op locatie te laten werken.
Iedere branche vindt zichzelf essentieel, de boekenwinkels vanwege het vormen van een mening & vrijheid van meningsuiting (las ik net op nos), de sportscholen vanwege fysieke gezondheid, de kunst- en cultuursector vanwege mentale gezondheid en behoefte aan ontspanning en ga zo maar door.
In werkelijkheid gaat het niet om essentieel zijn, maar om geld. Om het duivelse dilemma: gezondheid versus economie. Om de eindeloosheid en het feit dat zoveel bedrijven het niet gaan redden o.b.v. huidige voorspellingen.
Want het enige wat echt essentieel is, is eten, drinken en medicatie. De rest is allemaal secundair.
Ik ken ook een marketingbedrijfje dat al negen maandenlang niemand thuis laat werken. Er werken allemaal jongeren, die er niet tegenin gaan (en btw ook zwaar onderbetaald worden ), maar dat je jezelf en je eigen social media plannetjes daadwerkelijk zó belangrijk vindt, dat je al het gezag maar ondermijnt ⊠dat kan er bij mij niet in.
Nee dus slijterij dicht, chocoladewinkel dicht, snoepwinkels dicht, drogisterijen dicht (alleen medicatie afhalen op afspraak) en enkel supermarkten open. En ook de supermarkten verkopen idd andere producten, zoals tijdschriften, en die zou je evt kunnen laten afdekken zodat het écht duidelijk is dat niks essentieel is behalve wat ik net al noemde.
Want juist omdat de fucking Jamin open is, wilt de boekelier open, en de bloemist, en de kapper.
Ps. Dit is voor mij persoonlijk echt de hel hoor, ik ben echt zo iemand die uit verveling naar de HEMA en het Kruidvat gaat maar die vreselijke discussies en non-argumenten - het houdt niet op. Ons volk, dit volk, onze ondernemers, zoeken ĂĄllemaal openingetjes. Wat ik echt heel goed begrijp - economisch gezien - maar zo kunnen we nog jaren doorsukkelen.
Dat vind ik ook zo bizar dat vooral kantoren zo niet mee willen werken. Een vriend van mij zijn werkgever heeft letterlijk gezegd thuiswerken was voor 2020. Dus die zitten nu met 50 man op een te klein kantoor gepropt en niemand durft er tegen in te gaan.
Het werk thuis ging prima. Ze kregen meer werk klaar dan dat ze daarvoor deden. Dus hoe kan je je eigen bedrijf boven de gezondheid van 50 mensen en eigenlijk meer want die mensen hebben ook een gezin/familie, de gezondheid van heel nederland en de adviezen van de overheid zetten.
Ik kan er gewoon niet bij dat iemand zo denkt