Caronatopic #8

Het bleef een beetje vaag!

10 likes

Dat moet de eigenaar van het pand dan wel willen, je kunt dat niet zomaar verplichten als bank. En meestal zijn die eigenaren niet degenen die in de financiƫle problemen komen.

2 likes

Yes blijf maar lekker dalen :partying_face:

22 likes

Goed dat ze dit doen, vind de berichten uit het Groot-Britanniƫ echt huiveringwekkend :anguished: Je moet er toch niet aan denken dat dat hier ook de kop op gaat steken.

4 likes

Ik woon in deze gemeente, ik doe er graag aan mee. Hopelijk kan het snel plaatsvinden

7 likes

Ik denk dat je dat nog aardig onderschat, hoeveel begeleiding jonge kinderen nog nodig hebben en ook kinderen die alleen thuis kunnen blijven. Vooral qua concentratie en dat niet iedereen de luxe heeft voor laptops etc. Vooral voor gezinnen die ook nog eens klein wonen en niet ieder kind een eigen kamer heeft kan het ook extra pittig zijn. Vooral als het dan druk is met kinderen om je heen en je telefoontjes hebt is het best zwaar.

7 likes

In Engeland bieden ze nu thuisonderwijs aan via de televisie voor gezinnen die geen internet hebben, dat lijkt me wel een mooie oplossing!

11 likes

Ben benieuwd of er meer volgen! Zou het best interessant vinden ook om te kijken of er veel mensen zonder symptomen toch positief blijken.

2 likes

Stel, he… stel. Wat nou als we heel Nederland op 1 dag laten testen. Praktisch gezien zou dat moeten kunnen, want je zou dat bijvoorbeeld zo kunnen inrichten als met stemmen. Dan doen we heel Nederland op slot, maar ook echt: heel Nederland. Iedereen die dan positief test moet verplicht 10 dagen in isolatie+ met huishouden. Iedereen die negatief test kan weer aan het werk. Dan zou in principe NL corona vrij kunnen zijn binnen twee weken toch?

Ik vond het wel leuk klinkenšŸ™„

1 like

Maar dan zou je dat wereldwijd moeten doen. Want als alleen Nederland het doet en er komen na die 2 weken weer buitenlandse reizigers die het dan weer meenemen, dan begint het weer opnieuw.

Niet als je die ook verplicht 10 dagen in quarantaine zet, bv met verplichte corona hotels.
Ik denk niet dat het realistisch is, er zijn mensen die zich niet laten testen, kinderen etc., en financieel superduur om een hoop mensen zonder klachten te laten testen.
Maar a girl can dream.

1 like

Ja daar heb je wel een punt inderdaad. Maar denk dat het inderdaad heel moeilijk haalbaar is.

Niet echt, aangezien mensen ook nog in de incubatietijd kunnen zitten. Dus dan zou je het zo moeten doen: 10 dagen quarantaine, testen, quarantaine tot je klachtenvrij bent. Helaas!

1 like

Ik vond het ook een mooie droom🤪
(Ik snap dus ook heus dat het niet realistische is, maar ach, soms bedenk je eens iets he).

Nou ik heb ook weer lekker de sfeer verziekt op mijn werk haha. Heb nachtdienst en er kwam weer een verpleegkundige aanzetten met
ā€œik ga echt niks laten inspuiten wat ik niet kenā€
en ā€œhet is niet voldoende getest voor langere termijnā€
en nog de mooiste ā€œik heb een immunoloog gesproken en die verklaart ons echt voor GEK dat we dit doenā€ :roll_eyes::roll_eyes:

Pfff heb ff heel duidelijk gezegd dat dat allemaal onzin is en uitleg gegeven, maar de sfeer wordt dan direct zo grimmig lol :joy:

17 likes

Ik hoop niet dat we straks ook nog mensapen moeten gaan ruimen door het toedoen van de mens.

4 likes

In BE hebben ze dat gedaan (soort van). Iedereen kon het kapitaalgedeelt’ vzn zijjn professionele leningen en prive leningen bevriezen voor 6 maanden ( van april tot oktober) als je aangaf getroffen te zijn. Dat is dan verlengd (niet meer voor iedereen, iets strenger) tot eind december. En nu nog eens tot maart (nog wat verstrengd). Lost helaas nog niet alles op hoor als er geen inkomsten zijn…

1 like

Ik word zo moe van iedereen die even moet benadrukken dat HIJ/ZIJ wel Ʃcht voorrang moet krijgen op een vaccinatie. Ja Hetty, je moet ff wachten.

3 likes

Zegt ze dat ook op haar eerste date met iemand?

79 likes

Hahhaa echt he, nu die vaccinaties er zijn worden mensen echt hebberig.