Caronatopic #8

Ik denk echt dat we al heel blij mogen zijn dat er een vaccin is. En ja het is lastig om dan niet bij de eerste groep te zitten maar het is gewoon niet anders. Dat gedoe met wie voorrang moet krijgen steeds, wacht gewoon af en hou nog even vol hoe moeilijk ook.

1 like

Landen als Taiwan en Zuid-Korea doen dit vanaf het begin. En volgens mij ook IJsland.

1 like

“Vaccinatievoordringers” weer een nieuw woord erbij voor het corona woordenboek.

8 likes

Deze was nog niet gepost hier toch? Klopt het dat er nog geen duidelijkheid is over de effectiviteit na de tweede prik van dit vaccin? Of is dat die 70%?

1 like

Toch weer die avondklok op tafel
 zijn jullie voor of tegen?

• Voor
  • Tegen
  • Neutraal

0 stemmers

Ja precies dat. Als het nodig is, dan moet het maar!

1 like

95% staat daaronder toch? Zou wel mooi nieuws zijn iig!

Misschien een rare vraag
 maar hoe gaat dat met mensen die dakloos zijn dan, als er een avond klok is/komt?

1 like

Ah ja ik zie dat ze inderdaad een aantal testen opnieuw hebben uitgevoerd! Tijdje geleden werd dat getal namelijk ook geclaimd maar toen bleken er nog wat fouten en onregelmatigheden in het onderzoek te zitten.
Maar als ik dit artikel lees klopt het inderdaad wel: https://nos.nl/artikel/2362523-waarom-hebben-de-britten-het-oxford-vaccin-al-wel-en-wij-nog-niet.html

Fijn :grin:

Ik vraag me af wat het nut is van zo’n avondklok, zal dat nou echt zoveel schelen? Ik liep gisteravond rond 10 uur een rondje en er was echt geen kip.
En als mensen feestjes willen geven blijven ze dan maar gewoon slapen, wat natuurlijk niet helpt. Maar misschien zijn er redenen die ik niet helemaal begrijp.

9 likes

Oh, dat wist ik niet. Fijn!

1 like

Het lijkt mij vooral ook om alle huisfeestjes en zo tegen te gaan. Bij mijn buren hoor ik al zo een 3-4 x per week dat er heel veel bezoek over de vloer is.

Zul je alsnog mensen hebben die er dan maar een slaapfeestje van maken maar ik denk dat je daarmee al een groot deel kunt tegenhouden.

2 likes

Volgens mij zijn gemeentes verplicht om gratis nachtopvang te verschaffen tijdens de lockdown. Dat moet normaal gesproken ook al als het 's nachts vriest.

Ik ben net gebeld voor het klinisch onderzoek naar Curevac (een nog niet goedgekeurd mRNA-vaccin) door het UMC Utrecht en over anderhalve week kan ik al de eerste prik krijgen! Zijn er meer mensen hier die daaraan meedoen?

24 likes

Ja ik denk ook dat je hiermee vooral huisfeestjes aanpakt en bezoek binnen de regels, maar wat later op de avond (na wat alcohol) toch wat losser met de regels omgaat.

2 likes

Ik denk dat er ook wel een hoop feestjes zullen zijn die niet doorgaan met een avondklok. Er zijn nog vaak genoeg feestjes met 30 man en die kunnen moeilijk allemaal blijven logeren. Daarnaast helpt dit natuurlijk ook tegen de ‘‘gewone’’ visite. Je mag nu volgens de regels gewoon nog bij iemand gaan borrelen op zaterdagavond, maar als er dan een avondklok komt en je mag om 22:30 uur niet meer op straat komen zal dat ook minder gebeuren. Dus al met al zal dit voor de reisbewegingen en contactmomenten zeker uitmaken.

4 likes

Dat klinkt logisch inderdaad. Ik weet hier duidelijk te weinig van. Dank je.

Wat goed dat je dat doet! Ik heb me aangemeld voor de Herald studie (ook een vaccin in ontwikkeling), maar heb alleen een mailtje gekregen dat ze erg veel aanmeldingen hebben en het daardoor langer duurt voor ze contact opnemen. Afwachten dus!

1 like

Dat is dezelfde toch, ook het curevac-vaccin? Daar heb ik me ook voor aangemeld, maar net als jij alleen nog dat mailtje. Spannend dat het zo snel al kan @Puzzelmeiske!

2 likes

Oh dat wist ik niet! Het is inderdaad dezelfde. Spannend @Puzzelmeiske. Hoe lang na de vaccinaties krijg je eigenlijk te horen of je in de placebo groep zat of niet?