Caronatopic #8

Wat denken jullie? Wat wordt het vanavond. Avond klok? Scholen open of dicht?

Ik denk alleen verlenging van de maatregelen voor 3 weken.

6 likes

De nos heeft het meestal wel goed dus geen avondklok en scholen 25 jan weer open, de rest 3 weken verlengd.

2 likes

Basisscholen toch? Of ook VO?

Ja klopt alleen basisscholen gaat dat over idd

Alles 3wkn verlengen.
19/1 terugkomen op eventueel de basisscholen & Kdv eerder open.

Herhaalde oproep om Thuis te werken.
One liner als:

• we moeten het virus geen ruimte geven.
  • Gelukkig is het vaccineren nu begonnen - maar we zijn er nog niet!
  • kijk naar elkaar om
  • we doen ons best, maar het virus doet het beter
31 likes

Ik ga alvast een bingo kaart maken! Kijken hoeveel we aan kunnen vinken vanavond

9 likes

‘we moeten het samen doen’

Eerst zei hij dan nog ‘met 17 miljoen mensen’ maar daar is hij vanaf gestapt.

2 likes

Ja het is denk ik teveel werk om uit te rekenen hoeveel wappies er zijn en die van die 17milj af te trekken :crazy_face:

12 likes

@Lemongrab @DuivenFan Dit is inderdaad de Herald studie. Ik had mezelf net voor kerst aangemeld geloof ik en precies een week geleden kreeg ik dezelfde mail en vandaag werd ik dus gebeld. Jullie worden vast binnenkort ook gebeld denk ik.

Je krijgt te horen of je het vaccin of placebo hebt gehad nadat je stopt met de studie. Dat kan zijn nadat alle meetmomenten zijn geweest (na twee jaar), maar ook als je stopt omdat je het vaccin van de overheid krijgt. Ook dan hoor je meteen welke je hebt gekregen

3 likes

Maar dan kan het dus zijn dat een groep niet ingeënt wordt de komende twee jaar / niet weet of ze ingeënt zijn?

Ahh ik vroeg me al af hoe dat zat als je via de overheid het vaccin zou nemen, maar dan stop je dus direct met het onderzoek? (En dan krijg je ook minder geld dus? :money_mouth_face:)
Heb meteen even m’n telefoon van stil gehaald, ben benieuwd.

1 like

Ah ja duidelijk dankje! Daar zat ik namelijk een beetje mee in mijn maag haha, wil best meedoen aan die studie maar zodra ik via de overheid een vaccin kan krijgen doe ik dat. Wil niet twee jaar met een placebo rondlopen en extra risico lopen terwijl ik ook allang wel gevaccineerd had kunnen zijn dan haha. :grin: Misschien niet helemaal de instelling die ze zoeken maar ik kan me voorstellen dat veel mensen er zo over denken?

3 likes

Als je het vaccin via de overheid neemt dan moet je inderdaad stoppen met het onderzoek. Alle verzamelde gegevens tot dan toe worden wel nog gebruikt (en de man aan de telefoon benadrukte dat dat ook heel nuttig was). En ja, dan krijg je ook minder geld :stuck_out_tongue:

@Fishing ja dat kan inderdaad zo zijn, maar ze raden wel aan het goedgekeurde vaccin te nemen als het beschikbaar is. Er doen in Nederland overigens ‘maar’ 2000 mensen mee aan dit onderzoek, waarvan de helft dus het placebo krijgt

2 likes

Nou, dat er dan dus een groepje mensen is, die de komende 2jr niet van zichzelf weet of ze nou beschermd zijn haha.
Krijg je dan een vaccinatie bewijs met “onbekend” :smirk:? Zouden ze dat accepteren bij vliegtuigen - mocht dat ooit zover komen haha.

Nice, ik zou sowieso mee bingo’en. Ik googlede net op ‘persconferentie bingokaart’ en heel internet staat er vol mee

5 likes

Als je het vaccin krijgt, dan kunnen ze nog steeds niet met zekerheid zeggen of je beschermd bent, want op dat moment is het nog geen goedgekeurd vaccin.

Ik had trouwens m’n vorige bericht aangepast toen ik wel begreep wat je zei

1 like

Ik denk dus dat de meeste mensen stoppen met de trial zodra ze zelf een door de overheid goedgekeurd vaccin kunnen krijgen. Althans dat ben ik van plan en ik denk dat de gemiddelde Nederlander ook niet zo onbaatzuchtig is :joy:

2 likes

Er ging een split second door m’n hoofd: ja behalve de mensen die het vaccin niet willen

MAAAARRRR die doen natuurlijk al helemaal nooit aan zo’n onderzoek mee :joy:

Die splitsecond was echt een error denk ik :crazy_face:

2 likes

Ik denk dat ze daar ook wel vanuit gaan