Ja zo ga ik er ook in idd
Dit is inderdaad wat moet maar er wordt enorm in tekort geschoten.
In de nachtopvang is te weinig ruimte met afstand als iedereen als het vriest binnen slaapt dus is er een tweede locatie geopend, op een industrieterrein op 4 kilometer lopen van de binnenstad.
En dat kan ik het leger des heils niet kwalijk nemen, die roeien met de riemen die ze hebben. Maar om met vries van daklozen te verwachten dat ze dat stuk helemaal lopen vind ik enorm treurig.
Even een first world problem hoor, maar mijn parfum is op, heb m al 2x gehaald en wil eens wat anders. Nu kun je natuurlijk nergens geurtjes testen, en heb al gezocht naar sampels bestellen. Dit laatste kan ik niet vinden, wat zouden jullie doen? Op de gok een nieuwe bestellen?
En ja ik zie erg weinig mensen irl tegenwoordig, maar op sommige momenten vind ik het toch fijn wat op te doen
Edit; vind het sowieso wel grappig/bizar dat je nu huishoudelijke dingen als emmers niet kan kopen in fysieke winkels en dat alles maar via internet moet
Bij skins kan je samples bestellen, als je dan daarna de fullsize koopt krijg je ook wat korting geloof ik
Er is een topic, heet geloof ik Favoriete parfum, daar zou je misschien advies kunnen vragen. Aanraders op basis van parfum dat jij lekker vindt. Of je zou bij fragrantica kunnen kijken, maar parfum bestellen zonder het ooit geroken te hebben, blijft natuurlijk een risico.
Of parfumado. Zijn geen testers maar niet meteen de hoofdprijs.
Ik werd ook net gebeld over het curevac-onderzoek en ik krijg volgende week woensdag al mijn eerste prik! Haha ben helemaal excited, ook al is het misschien een placebo
Oh wat goed! Vind je het spannend?
Heb je ook al wat meer informatie gekregen over hoe vaak je moet terugkomen de komende tijd en hoe het zit met de vergoedingen haha? Ben ik wel benieuwd naar
Ik had me ook aangemeld, en mag maandag voor de eerste prik. Eerst bloedonderzoek, en daarna, indien goedgekeurd, de prik. Vind het toch fijn om soort van mijn steentje bij te dragen zodat we hopelijk ooit van het virus afkomen.
Voorwaarde voor mij was wel dat ik het vaccin dat ik mogelijk van de zomer krijg wel gewoon kan nemen.
En dat het in de buurt zou zijn, en een ziekenhuis in dezelfde plaats als mijn werk doet gelukkig mee. Makkelijk te combineren dus.
Niet echt spannend maar vind het wel een leuk experiment om aan mee te doen, dus wel een soort excitement.
Het hoofdonderzoek duurt iets langer dan 1 jaar en daarin moet je 6x langskomen, in de groep waarin ik zit iig want er zijn verschillende groepen. Op dag 1 en 29 krijg je dan de prikken, en dan moet je nog terugkomen 1,5 maand na de eerste prik, 4 maanden erna, 7 maanden erna en na 13 maanden. En je wordt in die periode ook een paar x gebeld. Dan is er daarna nog het uitbreidingsonderzoek wat nog een jaar duurt, daarin word je ook 4x gebeld, maar dit uitbreidingsonderzoek kan voortijdig beëindigd worden als het vaccin al goedgekeurd is voor die tijd.
Je krijgt 175eu per bezoek aan het einde vh onderzoek, dus in deze groep is dat 6x 175. En als je in aanmerking komt voor een overheidsvaccin krijg je te horen of je placebo of het echte vaccin hebt gehad, als je de echte hebt gehad hoef je niet nog een ander vaccin te nemen in principe. En als je placebo hebt gehad krijg je wel zodra het curevacvaccin is goedgekeurd met voorrang als 1 vd eersten alsnog het echte vaccin.
Even van de ruimte gebruik maken om mijn frustraties te uiten. Ik woon in een soort studentenhuis (particulier, een van de studenten is eigenaar van de woning) met 4 studenten, ikzelf werk in een ziekenhuis, maar gelukkig geen direct patiëntencontact. En sinds de nieuwe lockdown nodigen mijn huisgenoten zeker wekelijks 4-5 vrienden uit om dan waterpijp te roken of samen te eten? Ik voel me niet geroepen om er iets van te zeggen maar ugh ze drijven het wel ver. Nota bene is een van mijn huisgenoten ook student geneeskunde. frustratie ex, bedankt voor het luisteren.
Zou het dan eindelijk
Het is gebeurdâŠ
Een collega stuurt me net een Viruswaanzin filmpje door
Laten we het hopen!
Feestje bij mij thuis!!!
Wel echt janken als ze vanavond de maatregelen doorzetten, begin die kleine dingetjes als even naar de bieb om een boek uit te zoeken wel te missen.
Klopt wel zo ongeveer, de meesten waren pas in het nieuwe jaar eindelijk bereid de lockdown regels te volgenâŠ
ik werd er net op gewezen dat deze vraag al aan bod is gekomen in dit topic. Thanks @anon3765766!!
Samenvatting
Ik heb vandaag een college gevolgd van een vaccinoloog en daar kwam de vraag over vruchtbaarheid naar voren. Zij heeft uitgelegd dat het eiwit van de spikes van het coronavirus (wat dus het eiwit is dat zal worden gemaakt via het RNA) los lijkt op een eiwit dat betrokken is bij de vorming van de placenta. Ze zei dat het nog maar de vraag is of er kruisreactiviteit is tussen de eiwitten en dat het nog niet onderzocht is. Hoe moet ik dit interpreteren? Zie ik iets over het hoofd?
Hier heb ik al een inhoudelijke reactie op gelezen in dit topic, je zou de zoekfunctie kunnen gebruiken. Conclusie was dat er minstens een overlap van 7-10 eiwit-bouwstenen moest zijn, en dat de overlap tussen Spike eiwit en eiwit dat betrokken is bij placenta maar 3 overlap had dus dat dat onzin was (getallen kunnen iets afwijken, doe het uit mân hoofd)
Edit: weet zeker dat ik hier iets over heb gelezen maar kan de post niet meer vinden. Deze link is sowieso de moeite van het lezen waard: https://dpa-factchecking.com/belgium/201209-99-631695/?fbclid=IwAR3H9qd-z6Ees7KyAfxcnCrTbkKWBuUj0tGPiLJgqlKDCKQxhMMTIEDqZww
Ja zo grappig. Want toen het ineens steeg zaterdag (of zondag? Weet niet meer). Reageerden ze allemaal: HAHA JA NET VOOR DE PRESCO! Zo toevallig hé Ha Ha Ha!
En nu is het andersom en draaien ze het dje kant op.
Mn vader is 1 of ander programma op npo 1 aan het kijken, iets met effect voor ondernemers van de lockdown.
En wie zit er? Sportschoolhouder Arie Boomsma. Hij is er weer