Caronatopic #8

Geen idee of het nu nog elke week is, ik las ergens dat het sinds de Corona-crisis wel even gestopt was. Maar die man heeft ook een heel vreemd leven, alles wordt heel nauwkeurig ingepland (naar de kroeg met een vriend wordt een jaar van te voren vastgelegd, inclusief de tijd van hoe lang tot hoe lang. Zijn familie gaat altijd naar hetzelfde vakantiehuisje in Putten, elk jaar op wintersport, etc. Boek over Mark Rutte zat in mijn kobo abonnement dus heb me er eens over ingelezen. Lijkt me echt een vreselijk leven maar voor hem werkt het goed.)

3 likes

Oké maar heeft ie nou een relatie of hoe zit het, dat is de enige relevante kennis die je moet hebben over een mp toch

14 likes

Zo dat duurde niet normaal lang met al die vragen! Maar toch blijven kijken :rofl:

Dit is best standaard, iets na achten. Als er echt ‘nieuwe’ maatregelen worden aangekondigd, duurde het soms nog langer.

1 like

Ik wist dat 't er aan kwam en sta d’r helemaal achter, maar ik zit me toch een potje te janken.
Voel me best geïsoleerd, zie af en toe wel mensen, maar geen werk dus doordeweeks vooral op mezelf en m’n vriend aangewezen.
Kan 't vd week vast wel weer relativeren maar nu ff niet

5 likes

Als ik voor mezelf spreek denk ik echt niet dat het nu een goed moment is om maatregelen te versoepelen of ‘klaar te zijn met Corona’, integendeel. Maar juist door die Britse mutatie en het feit dat Rutte net zei dat het weer een totaal nieuw virus lijkt daardoor voelt de situatie zo uitzichtloos. En dat maakt dat ik zeg dat ik er klaar mee ben. Terwijl ik ook tegelijkertijd wel weet dat er licht aan het eind van de tunnel is door de start van de vaccinatiecampagne.

1 like

Zo, had ergens wel verwacht dat er niet veel ging veranderen,en dat ee nog wat weken aan vastgeplakt werden.

Zelf werk ik in de horeca, en ergens denk ik gooi de boel toch lekker open. Tenminste zolang het restaurant de regels goed naleeft, en eventueel tot 30 personen in eerste instantie. Want doordat je nu nergens heen kan. Gaan mensen thuis afspreken, waar naar mijn idee de meeste besmettingen vandaan komen.

Nu heb ik nog gelukkig dat wij nog open zijn voor eten afhalen. en proberen onszelf te vermaken met schoonmaken etc. . Maar af en toe heb ik weing motivatie om naar mijn werk te gaan. iemand hier tips?

Ik hoop echt dat we snel weer openmogen en kijk uit naa de zomer met hopelijk weer volle terrasjes. Zover dat mogelijk is.

Ik dacht op de een of andere manier dat het veel later was! Keek net op de klok en het viel inderdaad mee. Maar gevoelsmatig was het dus heel lang

Ik ben er zoooooo klaar mee. Sinds vorig jaar januari ben ik single en sinds maart woon ik alleen met mijn dochtertje. Ik had echt wel wat anders verwacht van mijn eerste single-jaar en wil zo graag knuffelen/lichamelijk contact :sob:. En dan nu thuiswerken, dochter lesgeven en die de hele dag thuis. Ik ben echt kapot.

Ook al heb ik verder niet veel te klagen, heb werk, contact met vrienden/familie, geen grote gezondheidszorgen en weet ik ook wel dat er licht aan het einde van de tunnel is, toch ben ik er helemaal klaar mee.

10 likes

Ik werk op een school met een directeur die voor mijn gevoel niet zo in Corona gelooft.
Hij heeft eerder al gezegd dat het gewoon een zware verkoudheid is en mochten we het krijgen, dan kun je prima thuis doorwerken want echt ziek word je er niet van.

Nu blijkt de moeder van een gezin besmet, kinderen vandaag uit de noodopvang opgehaald. Ze zijn er 5 dagen in de week, dus eigenlijk alle collega’s zijn met hen in aanraking geweest.
Maar onze directeur had het zo ontzettend druk vandaag, dat hij het bijna niemand heeft laten weten. Zelfs zo druk dat hij moeder niet kon bellen om te vragen hoe en wat (kids werden door iemand anders opgehaald). Denk dat hij ook alleen maar een berichtje aan het team heeft gestuurd, omdat hij een boos bericht kreeg van een collega over het gebrek aan communicatie.

Houd nu mijn hart al vast voor 25 januari. Extra schoonmaak en afstand tot de kinderen is ook onzin, dus daar wordt niets mee gedaan

baalmodus maar weer uit

1 like

Ik werd afgeleid door een baby die op m’n schoot zat te springen, is ook gezegd wanneer ze besluiten of de opvang wel of niet op 25 januari opengaat?

Het streven is van wel, plus basisonderwijs. Ze willen alleen de resultaten van het onderzoek naar de Britse variant afwachten. Ik geloof dat ze volgende week dinsdag een keuze willen maken (?).

Ah top, thanks!

1 like

Ik heb de twitter tread gemist, deze Theo de Redder deelde mijn tandarts (?) ook, heb je die twitter tread nog?

Inderdaad. Hoewel het 100% te verwachten was, word ik er toch emotioneel/verdrietig van :frowning:
Dit duurt echt veel te lang, het voelt echt alsof een belangrijk stuk van m’n leven me afgepakt wordt of zo.

6 likes

Goed punt, had er niet zo diep/lang over nagedacht.

Wow bedankt, die wordt helemaal onderuit geschoffeld!

Deze man is er ook voor verantwoordelijk dat vaccinaties gelinkt worden aan autisme. Alle papers die hij ook geschreven heeft zijn terug getrokken. Hij heeft zoveel schade aangericht met zijn bullshit.

Pff precies dit! Alles gaat relatief gezien prima, maar zit er vandaag echt even doorheen. Hopelijk gaat het allemaal meevallen de komende tijd

1 like

Is “student zijn” eigenlijk een cruciaal iets om noodopvang mee te mogen gebruiken? Vriendin van mij geeft les op MBO en geeft aan dat er nu dus veel studenten niet komen, omdat ze geen kinderopvang hebben maar de studenten in kwestie wel leerplichtig zijn eigenlijk. Bizarre situatie :face_with_monocle:.