Caronatopic #8

Avondklok is toch beter te controleren dan 15km?

1 like

Ik merk dat de maatregelen me echt wel op beginnen te breken. Nu vooral ook qua werk… werk op 2 scholen en beiden zijn de uitzondering nu.

Ik werk 1 dag op praktijk onderwijs, had afgelopen week online les gegeven maar directie wil dat het perse doorgaat. Dus dat wordt gewoon praktijkles geven maar dan met mondkapjes en 1,5 meter afstand, niet te doen in de praktijk maar goed…

En ik heb dus een nieuwe baan voor 4 dagen binnen het vso, de school is nu volledig dicht maar volgende week willen ze halve klassen gaan draaien. Ik vind het zoooo shit want ben dus afhankelijk van het ov, ben ongeveer een uur onderweg en zit dan in een stampvolle bus. Plus leerlingen moeten onderling 1,5 meter afstand houden, dat gaat bij die doelgroep gewoon never lukken. Overheid denkt dat ik vanachter mn bureau kinderen met hevige gedragsproblematiek aan kan sturen? Echt hoeeee dan. Ga er maar vanuit dat ik de komende 3 weken hoe dan ook Corona ga krijgen denk ik :face_with_raised_eyebrow:

En jaaaa kwetsbare doelgroep, vind ook dat leerlingen zo veel mogelijk veilig op school moeten kunnen zijn maar baal wel gewoon ff van het risico wat ik dagelijks loop. Zeker nu ik tijdelijk weer bij m’n ouders woon die 60+ zijn en beiden in een risicogroep zitten, persoonlijk drama dit maar ben dus enig kind en heb daardoor zeker nu mn ouders ouder worden echt de angst dat er iets met ze gebeurd en ik alleen achter blijf. Met deze situatie komt dat dan best wel naar boven, helemaal bang dat ik ze dadelijk aansteek en een (of allebei) daardoor op de IC gaan belanden ofzo. Dat zou ik mezelf nooooit vergeven en van het idee word ik al helemaal naar.

1 like

De artikelen zijn nog wel te lezen op Pubmed. Ik gebruik het vaak als een voorbeeld van een slecht wetenschappelijk artikel haha.

Oh ja ik las alleen de preview en had niet door dat jullie het om die andere man hadden. :sweat_smile:

1 like

Ja. Maar waarom het basis speciaal onderwijs dan niet open gaat…?!

Ik snap je volledig! 1.5m is met die doelgroepen gewoon echt geen doen?! Hoe zien ze dat voor zich :weary:

Wat een bijzondere URL haha (de letterlijke link dus, dat laatste)

Hoor net dat mijn opa van 95 Corona heeft :sob: Hoop dat die het red, hij heeft hart en long problemen. Heb hem al vanaf maart niet meer gezien.

7 likes

Hoe gaat het met je opa?

@Strawberry sterkte!!! Ik duim voor je :crossed_fingers:t3:

2 likes

Ik voel me altijd down na zo’n persconferentie bleh.

10 likes

Lock down?

12 likes

Bij zulke lange draadjes vraag ik me altijd wel af of die mensen niet beter een medium kunnen vinden waar je meer dan 140 tekens per bericht mag gebruiken

15 likes

Gelukkig heeft hij (nog) niet al te veel klachten; hij voelt zich niet zo lekker maar nog niet ernstig gelukkig. Komende week gaat wel spannend worden, hij is 80+ en zit niet voor niets in een verzorgingstehuis. Dus hoop echt op het beste maar ik maak me wel ontzettend veel zorgen.

1 like

Als de Corona crisis dan iets positiefs moet opleveren, laat het dan dit zijn. :raised_hands:t4: Blijkbaar heeft het mRNA vaccin van Pfizer/biotech positief resultaat bij MS.
Het zou toch wat zijn dat het toch iets met een virale infectie te maken heeft… En ik denk ook: misschien heeft het ook dezelfde link met waarom de ene Corona patiënt veel zieker wordt dan de ander.
(Mijn vader had het dus dit is voor mij persoonlijk belangrijk nieuws. Maar er zijn wellicht meer FFers met mensen met MS in hun omgeving dus ik dacht, ik deel het hier maar even.)

39 likes

Thanks voor het delen! Mijn vader heeft MS dus ik ga
dit zeker lezen :slight_smile:

1 like

Goed zo, ik blijf hopen dat er nu echt een doorbraak is! Sterkte met je vader :heart: Het is niet niks.

Zij hebben wel recht op noodopvang. Ik werk in de kinderopvang en heb een aantal kids nu op de groep waarvan ouders studeren. Maar we zien alsnog veel ouders ervoor kiezen geen gebruik te maken van de.opvang omdat ze niet willen dat hun kinderen op andere groepen zitten of andere juffen hebben

Ik ben wel heel benieuwd naar de verdere implicaties hiervan. Bij mijn weten onderdrukken niet alle huidige (eerstelijns) medicijnen het immuunsysteem. Het punt is meer dat de succesratio bij de huidige eerstelijns medicijnen relatief laag zijn, en bij de tweedelijn juist behoorlijk wat bijwerkingen zijn. Daar noemen zij nog niks over. Ook wel logisch, zo ver zijn ze natuurlijk nog niet in het onderzoek. Maar dat maakt wel dat ik nog geen gat in de lucht spring.

Thanks!!!

1 like

Je bent in principe maar tot je 18e verplicht om een kwalificatie te hebben, heeft jouw vriendin dan meerdere studenten in haar klas van onder de 18 met een kind? Dat lijkt me wel heftig.

In principe geldt de noodopvang alleen voor de volgende twee groepen:

• kinderen van wie één of beide ouders werken in een cruciale beroepsgroep;
  • kinderen voor wie vanwege bijzondere problematiek of een moeilijke thuissituatie maatwerk nodig is.

Maar volgens mij kan de kinderopvang zelf bepalen of ze daarnaast nog meer kinderen op willen vangen, dus wellicht dat ze dit voor studenten ook wel willen doen.

1 like

Ik begrijp eigenlijk niet hoe dit nu kan. Het Pfizer-vaccin kon niet eerst aan ouderen worden gegeven, want het kwam in pakketten van 1000 en die kon je niet opnieuw inpakken in kleinere hoeveelheden. Daarom moesten ze het hele plan omgooien en dat was de reden dat we in Nederland later zijn begonnen dan de rest van de EU. En nu geven ze er toch maar 400 per dag?

Ja, dat klopt. Het zal allemaal wel goed zijn, maar het voelt toch ook weer onnodig traag.

In de VS wil Joe Biden nu 100 miljoen mensen in de eerste 100 dagen van zijn presidentschap vaccineren. Dat is ambitieus, maar je zou toch denken dat wij een paar honderdduizend mensen dan wel iets vlotter kunnen vaccineren, vooral zolang er nog vaccins op voorraad zijn.