Caronatopic #8

De vaccins van Pfizer komen in pizzadozen met daarin 200 glazen flesjes met in elk flesje 5-6 dosissen vaccin. Dat moet allemaal op -70 bewaard worden. Zo’n pizzadoos open maken, flesjes verdelen in kleinere doosjes en dat allemaal goed gekoeld houden en dan vervoeren en op locatie ook weer diep gekoeld houden leek niet haalbaar, maar je kan wel op zo’n ggd-locatie 10 pizzadozen in de vriezer leggen en er elke dag 1/2/24/38 flesjes uit pakken.

3 likes

Ik heb gedroomd dat als je gaat stemmen, je gelijk een vaccinatie kreeg. Toen werd ik wakker en dacht ik dat dat niet eens zo’n gek plan was. Ik weet dat het in de praktijk niet haalbaar is doordat er te weinig beschikbaarheid is, maar toch vond ik het leuk om mee te maken in m’n droom :joy:

34 likes

Droomde je ook dat als je op bepaalde partijen stemde je juist geen vaccinatie kreeg?

31 likes

Hahaha I wish :rofl:

Eh, ja :see_no_evil: dat is het ook.
Ik heb er wel eens een gastles gegeven, en was toen zelf zwanger. En idd meerdere van 17 die een kind hebben of in verwachting zijn (en van 18/19 soms in verwachting van een tweede). Ik ging echt shocked weg :grimacing:

@Maaike oké! Ja dat snap ik idd wel. Studeren met kinderen thuis is echt pittig… zelf afgelopen vrijdag een verplichte werkgroep bij moeten wonen, met baby&peuter, is niet gemakkelijk haha.

@Stofdoek woow. Slimme droom wel. :smirk::ok_hand:t2:

2 likes

“Mag je naar de sportschool van Arie?”
" Nee"
" bedankt voor dit interview Jim"

34 likes

Ik snap echt niet dat je nog zomaar het vliegtuig kunt pakken en dat als je terugkomt je niet in de gaten gehouden wordt of je je wel aan de quarantaine houdt. Zijn we er na 10 maanden nog niet achter dat Nederlanders zich niet aan de regels houden?
Ik weet nog dat ik aan het begin op vakantie was (voor de lockdown) en dat ze daar na een paar dagen ook quarantaine verplichtten en dan gingen ze gewoon langs op hun verblijfplaats en als ze daar niet waren kregen ze een boete.
Ik zag ook gewoon allemaal Britse toeristen in de stad dit weekend. Ik gaf ze nog het voordeel van de twijfel en dat ze hier woonden, want ik dacht dat je niet eens hier heen kon komen vanaf de VK, maar blijkbaar dus wel.

Is die verplichte test er nou al doorheen of is dat helemaal tegengehouden?

8 likes

Nee ja nee ja ik snap je maaarrr ik hoop nu, doordat er wel ergens een link is, ze een stap dichterbij de oorzaak kunnen komen. Vanuit daar valt het dan wellicht uit te roeien, of hoe zeg ik dat.

Ook de link met Pfeiffer is vaker gelegd en dat wordt ook veroorzaakt door een virus. Wie weet…

1 like

Ik snap het ook niet @Nefertiti mijn nichtje is net met haar hele gezin een maand op Bonaire geweest, waar ik al een mening over heb… Maar nu zie ik dat ze de dag na landen al bij haar ouders langs is geweest en bij vriendinnen… Op zich had ik het kunnen verwachten, ze heeft haar kinderen ook niet laten vaccineren…

2 likes

Aso… Ook dom van die mensen bij wie ze komt

1 like

Vanuit Bonaire is er geen thuisquarantaineplicht/advies.

Oh! Dat wist ik niet. Alsnog zou ik zelf anders hebben gedaan. En idd @DoeMaar, mijn ouders zouden ook zeggen van joe, ik zie je wel op Facetime. Helaas is die hele hoek van de familie in ontkenning

Maar hoe zou jij dit voor je zien? Je kan toch moeilijk bewaking voor een huis zetten?

Ik snap nog steeds niet dat er een overweging komt voor een avondklok als je wel gewoon vakantie kan vieren in het buitenland.

2 likes

Dit heb ik ook heel erg. Als die avondklok nodig is, lijkt me niet meer dan logisch dat ze die invoeren. Maar als alle experts zich zoveel zorgen maken om de Britse mutatie, waarom landen er dan nog steeds zoveel vliegtuigen uit Londen op Schiphol?

6 likes

Dat zeg ik iets verderop in dat bericht, dat ze gewoon bij je aanbellen om te zien of je thuis bent.

Misschien niet heel realistisch maar ik vind de Nederlandse aanpak zo enorm zwak en het blijft allemaal maar bij ‘dringende adviezen’. Ik denk echt niet dat de mensen die zich niet aan de regels houden na de persco van gisteren zich er ineens wel aan houden.

3 likes

Hier heeft Rutte gisteravond tijdens de persco toch letterlijk op geantwoord? Hij gaf aan dat er een vliegverbod kwam als het aan hem lag, maar dat ze dat niet wilden doen omdat vrachtvliegtuigen moeten blijven vliegen en er mensen zijn die noodgevallen hebben waardoor ze toch ergens heen moeten vliegen. Hopelijk parafraseer ik het zo juist.

2 likes

Vorig jaar maart was er in veel landen een quarantineplicht na inreizen en daar werd ook op gecontroleerd. In Polen kreeg je bijvoorbeeld twee weken lang elke dag op een willekeurig moment via een overheidsapp een oproep om een selfie te maken en te sturen. Als je dat niet binnen 20 minuten deed kwam er politie langs om te controleren of je wel thuis was.

8 likes

Snap je heel goed ik vroeg mezelf alleen af hoe ze dat zouden kunnen invullen? Alleen wel bizar dat er dan zoveel extra kosten worden gemaakt om mensen te controleren omdat zij zonodig in een pandemie op vakantie moesten. Dus vakantiegangers zadelen dan de overheid op met extra kosten omdat ze gewoon even lekker op vakantie wilde.

2 likes

Ergens vind ik dit ook heel eng

Dit klinkt best eh creepy :see_no_evil:.
Ik zou dan ook echt m’n haar gaan doen tbh :sweat_smile:

2 likes