Caronatopic #8

Ik kan me er iets bij voorstellen, dat ultimatum.
Ja, hij heeft absoluut het recht om het vaccine niet te nemen. Ik vind wel raar dat iemand daar zo stellig over is, zonder duidelijke beweegreden.
Ik weet eigenlijk ook niet of ik met iemand wil leven die voor kwetsbare mensen verzorgt, maar wel weigert om te voorkomen dat diezelfde alsnog ziek kunnen worden.

Ik zou het anders aanpakken, maar ik zou wel even heel goed bij mezelf te raden gaan of ik dat zou kunnen verkroppen.

1 like

Ik zou het ook lastig vinden als mijn vriendin de vaccinatie niet wil, is toch wel een afknapper of zo. Ik zou er wel meer begrip voor hebben als ze het even ging afwachten om te kijken of er na een paar weken echt niks geks gebeurt, maar als iemand over 5G chips begint is het voor mij ook klaar :joy:

12 likes

@Pantalones Ik snap jou ook. Ik denk niet dat een ultimatum trouwens de oplossing is, vanwege de redenen die hier al genoemd zijn, maar ik zou het wel begrijpen als je zegt dat je tijd nodig hebt om na te denken of een break wilt om uit te vogelen hoe je erin staat nu blijkt dat hij niet open staat voor een gesprek over iets dat erg belangrijk is voor jou.
Ik heb het idee dat een aantal hier denken dat je het uit wilt maken omdat hij zich niet wil laten vaccineren, maar als ik het goed begrijp ligt het wat dieper dan dat en gaat het om het gesprek wel/niet aan willen gaan en willen luisteren naar de andere kant van het verhaal, naar jouw mening (iets dat zoals je zelf aangeeft ook op andere grote issues in de toekomst van toepassing kan zijn).
Hij kan zijn beslissing niet rationaliseren zegt hij, maar staat hij er dan wel voor open om gewoon naar jouw pro-vaccinatie mening en standpunten en argumenten te luisteren zonder dat hij er zelf op hoeft te reageren of een discussie aan hoeft te gaan? Misschien is dat nog een optie die jou wat lucht geeft?

2 likes

Ik ben geen fan van ultimatums, maar zou het dan niet logischer zijn om hem voor de keus te zetten ‘er over praten’ of ‘uit elkaar’ in plaats van ‘vaccinatie’ en ‘uit elkaar’?

In je relatie samen werken aan betere communicatie is toch niet iemand willen veranderen? Ik zie dat juist iets heel normaals dat je elkaar ook aanspreekt op de manier waarop dingen overkomen en dat je daarin kan aangeven wat je wel en niet fijn vindt aan de wijze waarop iemand communiceert.

Dus dat @Pantalones daar gefrustreerd over is dat er niet eens een normaal gesprek over te voeren is kan ik wel heel goed begrijpen eigenlijk! @Pantalones Misschien is dat dan nog een optie dat als je zelf ook rustiger bent dat je dan duidelijk maakt aan je vriend (als hij ook rustig is en het over een paar dagen misschien wat gezakt is) dat je er graag nog een keer een goed gesprek met hem zou willen hebben? En dan duidelijk maken dat dat niet heeft als doel hem overtuigen, maar wel als doel elkaars visie proberen te begrijpen en er rustig over te praten? Misschien zit het hem nu heel hoog door andere stress/factoren en heeft dat veel invloed op hoe hij nu met jou communiceert?

1 like

Of je thuis bent wordt gecontroleerd op basis van locatie! Niet op hoe je huis er uit ziet haha.

Ik ben trouwens zelf niet per se voorstander hiervan maar wou gewoon even aangeven dat het wel vrij makkelijk te handhaven is zonder een enorme inbreuk op privacy/je dagelijks leven.

2 likes

Wie is ons?

Ik snap @Pantalones wel, voor mij zou dit ook een dealbreaker zijn. Dat is voor mij enigszins hetzelfde als iemand die een extreem rechtse partij stemt of racistisch gedrag vertoont, en niet open staat voor mijn overtuigingen of meningen. Dan kan alles in je relatie wel goed zitten, maar als je over belangrijke onderwerpen zo erg van elkaar van mening verschilt, dan ben je misschien toch niet voor elkaar gemaakt. Het puntje over ‘ultimatum stellen’ is misschien slecht verwoord, maar ik denk dat het haar meer gaat dat haar mening in ieder geval gehoord wordt en wellicht een compromis gesteld kan worden (al gaat dat in het geval van een spuit wel/niet lastig natuurlijk )

9 likes

Niet beter communiceren, maar ĂŒberhaupt communiceren toch? Dat lijkt mij dus ook een dealbreaker, als iemand weigert om in z’n geheel het gesprek aan te gaan over iets groots waarover we van mening verschillen.

3 likes

Maar hoe moet je er dan met normale gesprekken uit komen als de ene partij weigert om een gesprek te voeren? Je saboteert toch direct de hele relatie door te zeggen dat je niet wilt communiceren en daarmee de ander monddood te maken? Ik snap niet hoe Pantalones dan iets anders zou moeten doen dan zeggen ‘als jij niet bereid bent met mij te praten over ons meningsverschil houdt de relatie op’.

Vraag me ook een beetje af waarom hij zo pertinent weigert te praten. Klinkt toch vooral als een communicatieprobleem en dat is toch echt iets tussen 2 mensen samen, dus de schuld daarvan bij 1 iemand neerleggen vind ik ook niet helemaal fair. Ik was er niet bij natuurlijk dus weet niet hoe de eerdere ruzies en gesprekken zijn gegaan, maar op basis van deze berichten en bijvoorbeeld onderstaande kan ik me ook voorstellen dat er op dit moment niet echt een goede basis is voor een rustig en normaal gesprek en @Pantalones’ vriend niet het gevoel heeft dat hij een normaal gesprek kan aangaan als er meteen gescholden wordt.

2 likes

Ben ik de enige die zenuwachtig word van t gepraat over de Britse variant? Van Dissel die t negatief inziet enzo. En dat er dan wel 170.000 besmettingen per dag kunnen zijn begin februari. Ook al is dat met een startgetal van 10.000 gerekend. Maar toch. Als mensen zeggen dat dit mogelijk is gooi alsjeblieft die avondklok erin. Ik wil nog niet dood en velen met mij.

7 likes

Ohja sorry ik heb geen idee, het kon ook een ander land of gemeente of iets anders zijn. Wist niet dat je in een ziekenhuis werkt.

Dankje! Wat corona betreft kan ik af en toe niet logisch nadenken. Die twitter is inderdaad erg fijn en kijk ik vaak ook om te kijken of t goed of slecht gaat. Twee weken geleden dacht ik yes vaccinaties zijn er, we zitten in lockdown t zal dalen t komt goed. En nu is dat gevoel gewoon weer weg. T voelt nu alsof we t op t ergste punt tijdens heel corona zijn terwijl ik een week geleden t licht aan t einde van de tunnel zag.

Alles komt goed ooit!

1 like

Nou als we dan in maart 29 miljoen besmettingen hebben, kunnen we half april alles mooi open gooien, want dan is er niemand meer die nog ziek kan worden, want iedereen heeft t al gehad.
Zie je, er is altijd een lichtpuntje

33 likes

Mag ik ook aangeven dat ik Corona moe ben?
Het gaat in ons ziekenhuis echt stukken beter hoor. Veel minder aanwas van nieuwe COVID patiĂ«nten. Cohort wordt afgeschaald. Het is meer dat ik na al dat maanden hard werken in een soort gat terecht ben gekomen, waarin ik normaal gesproken oplaad door lekker te gaan winkelen, uit eten te gaan, reizen. En dat kan natuurlijk niet. Op zo’n vrije dag als vandaag mis ik dat enorm. Het blijft werken, slapen, eten, tv kijken. En na de persconferentie van gisteren vraag ik mij echt af hoe lang dit gedoe nog allemaal gaat duren. Zodra de grenzen met UK opengaan wat gebeurt er dan?

39 likes

Ik zag dit in het Boulevard topic.
Zucht.

4 likes

Wordt steeds erger met haar. Beetje aan het doordraaien als je t mij vraagt :woman_facepalming:t3:

3 likes

Wat een malle meit.

Ze doet ook echt alsof ze daar zelf woont en haar kinderen van straat worden geplukt en snel een wattenstaaf in hun neus wordt geduwd terwijl zij door 2 man wordt vast gehouden om haar kinderen niet te kunnen redden :roll_eyes:

14 likes

Ik denk niet dat ze Lansingerland ĂŒberhaupt op de kaart kan aanwijzen. Wie kent dat nou tenzij je uit de regio komt.

5 likes