Een kennis postte laatst dit op haar ig stories haha. Alsof dat zo gaat?? Vooral hier in NL…
Oh god Jezus mina wat is dit nou weer voor iets absurds
hardop aan het lachen
Ik ben wel verbaasd dat er nu wordt gesproken over een avondklok tussen 20:00 en 04:00? Niet om de avondklok an sich maar meer het tijdstip, de huisfeestjes die ik in mijn studententijd bezocht gingen langer door dan 04:00 hoor… Dus grote kans dat mensen gewoon daarna vertrekken? Ik had verwacht dat ze het wel tot 06:00 o.i.d. zouden doen
Ik denk dat de studentenhuisfeestjes ook niet het grote probleem zijn, maar eerder Henk en Gerda die met z’n 10en kerst vieren bij oma “want anders zit ze zo alleen.”
Andere kant is dan weer dat ik weinig feestjes heb meegemaakt die voor 8 uur beginnen
Ik gok dat ze dat doen omdat een hoop mensen vroeg in de morgen moeten werken, dus dat dat een hoop controle zal schelen. Denk aan bakkers die al om 4 uur ‘s morgens beginnen, bedrijven die met ploegendiensten werken, bouwvakkers etc.
Daarnaast betwijfel ik of er veel feestjes zullen zijn die dan om 7 uur starten en om 4 uur af zijn om zo de avondklok te ontlopen.
Zo ziet Doutzen het voor zich geloof ik.
Vooral die moeder die ligt te gillen op de grond… zo overdreven, mijn hemel.
De eventuele avondklok is echt de eerste maatregel waar ik tegen ben en waarvan ik ook niet weet of ik die ga naleven. Dat van feestjes snap ik allemaal (doe ik ook niet) maar ik vind de nadelen zo groot. Ik vind het belachelijk om na een dag werk+kinderen niet naar buiten te kunnen voor een rondje wandelen of hardlopen. Imo draagt naar buiten kunnen (ook in de avond) bij aan je (mentale) gezondheid. Ze mogen wel met heeeeeeeeeel overtuigende cijfers komen om.dat in te voeren.
Maar ook met een avondklok kun je 's avonds nog gewoon naar buiten? Die gaat waarschijnlijk pas om 22u in, misschien zelfs 23u. Daarvoor kun je toch nog prima een wandeling maken.
Ik snap de ophef niet zo. Maar goed, ik ben dan ook nooit na tienen nog buiten.
Ja en als ie wel iets eerder ingaat moet je je planning wat aanpassen
Maar in NL wordt dus gesproken van 20:00 - 04:00:
Ik vind 20.00 trouwens wel echt vroeg voor een avondklok… had verwacht dat ze pas 22.00 op z’n vroegst zouden doen.
20u he… ik ben heel vaak na 20u buiten.
Ik snap wel waarom ze 20:00 doen want dat is een stuk effectiever dan 22:00, maar zou wel echt balen zelf. Ik moet bijvoorbeeld vaak werken tot 17:00 en daarna moet ik nog naar huis. Dan ben ik om 18:15 thuis, dan wil ik eerst koken en eten en tegen de tijd dat dat klaar is is het alweer bijna 20:00 en dan zou ik normaal een wandeling maken, maar dat kan dan niet meer. “Je planning aanpassen” vind ik ook wel heel makkelijk gezegd, mensen hebben verplichtingen en echt niet iedereen kan daar zomaar in schuiven.
Mijn moeder is gisteren gevaccineerd, ze werkt op de neonatologie en er waren ook vaccins voor de geboortezorg afdeling aanwezig aangezien die veel contacten hebben.
Omdat mijn moeder een groot contract heeft en nog geen corona heeft gehad werd ze gevraagd (het ging niet op leeftijd, dat heeft ze ook nog gevraagd).
Ik ben echt zo opgelucht, mijn moeder is best wel ziek geweest en slikt veel medicijnen (traagwerkende schildklier, reuma) en we waren allemaal echt heel bang dat ze het zou krijgen.
Mijn ouders zien ook al sinds maart vorig jaar bijna niemand meer. Ben echt blij dat er voor haar nu het einde in zicht is.
(ze appte trouwens meteen of ze ons weer mocht knuffelen dan maar door Ovenschaal wist ik dat dat niet per definitie veilig is!)
Dat dus.
En je planning aanpassen, hou op zeg. Het is geen kwestie van plannen maar ook gewoon wat mogelijk is in een leven met werk en (in mijn geval) kinderen.
Dat wist ik niet, ik dacht zelf zoiets als in België en andere landen
Maar als zoveel mensen er een probleem mee hebben en 't lastig vinden, dan is het misschien maar goed ook. Want zo hou je al die mensen wel van de straat en dat is nu gewoon nodig.
In de zomer wordt het wel lastiger denk ik, dus ik heb zoiets van doe nu alles maar ff streng, dan kunnen we straks misschien weer wat soepeler door het leven.
Maar wat zijn dan je verplichtingen na 20.00. Bedoel het is de bedoeling dat je die niet hebt met zo’n lockdown. En als je wel een goeie reden hebt, werk, de hond uit laten, kind ophalen van de opvang, dan is er geen probleem en kun je dat aantonen. Ik snap het ongemak wel hoor, maar vraag me af wat dan die verplichtingen zijn na 20.00. Of bedoel je meer ik werk en eet en dan is t 18.30 en dan heb ik met een avondklok geen tijd meer om nog iets ‘leuks/rustgevends’ te doen want ik mag niet naar buiten
Ja dat laatste. Mijn verplichtingen voor 20:00 kan ik niet verschuiven waardoor er na 20:00 geen ruimte over blijft om een wandeling over te maken. Ik heb ook vaak nog online meetings ‘s avonds tot een uur of 20:00-21:00 en daarna ga ik graag wandelen of hardlopen om mijn hoofd leeg te maken. Als je al de hele dag binnen zit en naar een scherm tuurt is het best vervelend als dat niet meet kan! Niet dat ik me er dan niet aan ga houden, maar ik ga er wel over klagen. :’)