Maar in jouw geval kun je toch makkelijk om 18:15 een wandeling maken en daarna eten?
Ja dat is toch in alle landen zo, stond ook op NOS zoān lijst trouwens. Als je naar of van je werk moet dan vul je dat in op zoān formulier en heb je een geldige reden. Het bij je dragen van een hond zal voor zichzelf spreken, maar die stond ook bij een goeie reden om je wel op straat te bevinden
Ik heb dan al sinds de lunch niet gegeten en wil dan liever eerst even eten en daarna pas weer naar buiten. Het kan op zich wel met wat geschuif maar je snapt toch wel dat ik het vervelend vind? Daarnaast heb ik overigens ook vaak online meetings ās avonds tot 20:00/21:00 die niet verplaatst kunnen worden en dan kan ik ook niks meer daarna. Geen drama allemaal maar ik vind het wel irritant dat het gereduceerd wordt tot ādan schuif je maar wat in je planningā, niet iedereen heeft die vrijheid en bij sommige mensen is de rek er ook gewoon uit.
Ga ik me aan de avondklok houden als die er komt? Ja natuurlijk
Ga ik er over klagen? Ook ja
Ja ik ben bang dat ik het ook mentaal zwaar ga vinden, omdat dat vaak de tijd is dat ik nog even naar buiten kan. En snap dat het nodig is maar vind het wel heel heftig, maakt alles nog veel somberder in mān hoofd. Ik merk dat ik deze lockdown in de winter + avondklok echt heel somber in zie.
Als de belangrijkste reden is om illegale feestjes te voorkomen is 20:00 wel een logische tijd, vraag me alleen af of dit wel echt het geval gaat zijn. Ik zie ook nog wel gebeuren dat ze dat nu naar buiten brengen om de mensen wat milder te stemmen wanneer het uiteindelijk vanaf 23:00 wordt.
O.a. de BOA-bond is tegen deze maatregel en ziet liever een verplichting van het thuiswerken i.p.v. een dringend advies want dat zou ook makkelijker te handhaven zijn. Ik hoop eigenlijk dat daar naar geluisterd wordt.
Een vriendin die bij de zweedse kledingwinkel werkt hoeft nu niet meer te komen werken (met doorbetaling) omdat ze het toch onverantwoord (beginnen) te vinden. Netjes vind ik.
Mijn werkgever (ook winkel) zegt tegen ons: de besmettingen lopen op en helaas ook onder medewerkers, mƔƔr meestal thuis opgelopen omdat veel mensen toch bezoek hebben gehad met de feestdagen, dus let aub op de 1,5 meter tijdens het werken met collegas, niet tegelijk lunchen en denk aan hygiene.
Wtf man. Word hier zo kwaad om. Geef anders je medewerkers de schuld dat ze thuis niet netjes doen, terwijl we onnodig naar een dichte winkel moeten komen. Sommigen met OV.
Ik heb niks gedaan met de feestdagen, ga niet naar de supermarkt en kom alleen in contact met collegaās dus als ik het ergens oploop is het op het werk.
Als een avondklok echt noodzakelijk is en een stapje is richting een einde, prima. Het enige wat ik me afvraag is hoe gaat dit gehandhaafd worden? Het lijkt me wel echt een hele onderneming om dit in goede banen te krijgen, zeker in grotere steden.
Nou ja ik werk nu al bijna een jaar thuis en zou dat heel graag anders zien, dus wat mij betreft pakken ze maar een keer de illegale feestjes bij opa en oma aan hoor. Ik zie liever het normale leven wat terugkeren en dat we dit er eens even een beetje uithalen. Want verder hebben we ongeveer alle maatregelen al wat uitgeprobeerd en het blijkt nog niet voldoende te zijn
Tuurlijk niet, maar het is toch wel iets ingrijpends dus dan is het toch ook logisch dat mensen daar weer even aan moeten wennen en de maatregelen moeilijk kunnen vinden? Het is toch best begrijpelijk om beperkt te voelen als je na 20.00 uur niet meer naar buiten mag want dat is iets super ingrijpends. Begrip hebben voor de situatie en de maatregelen en het moeilijk vinden zijn toch twee dingen die naast elkaar kunnen bestaan.
Nou dit dus. En we zitten ook niet gelijk tot eind 2021 met een avondklok. Als het effectief is dan is het met 2-4 weken weer voorbij.
Ik ga savonds ook wel eens een blokje om maar gaat het niet dan gaat het niet. Ik heb liever mijn gewone normale leven weer terug dan 2 weken savonds niet naar buiten kunnen.
Hahah ja maar ook in het buitengebied. Moet je 60 kilometer rijden voordat je iemand hebt gevonden
Oh dat aanpakken van ieder feestje waar dan ook zou sowieso als eerste prioriteit moeten. Maar ik hoor wel echt van teveel mensen om me heen dat ze niet noodzakelijk op kantoor zitten, vind het minder heftig om dat aan te pakken dan een avondklok.
Misschien te makkelijk gedacht hoor, maar heeft de politie dan ook niet wat meer ruimte omdat ze voor heel wat andere dingen niet hoeven uit te rukken? Minder woninginbraak want iedereen zit binnen, minder overlast van hangjeugd want die moeten toch binnen zitten. En het is ook makkelijker voor de politie om te controleren of iemand zich aan de avondklok houdt omdat je gewoon ziet dat iemand buiten is na een bepaald uur (ja wel dus evt die formulieren checken). Is makkelijker te controleren dan bijvoorbeeld overlast, daar kan dan discussie over ontstaan
Met die avondklok; er staat āhulp voor hulpbehoevende mensenā. Ik woon op mezelf en mijn ouders zijn mijn mantelzorgers. Ik heb momenteel een depressie en voel me niet goed. Maar we hebben geen officieel document. Er staat ook dat mensen die naar buiten gaan dat wel moeten hebben. Stel je voor: worst case scenario: het gaat om 21.00 echt niet goed met mij en ik wil naar mijn ouders of mijn ouders naar mij. Is uitleg aan politie dan genoeg? Of is het gewoon pech? Of wat voor document heb je nodig?
Dit is enorm panikeren, ik weet het, maar het maakt me bang.
Kunnen wij ook niet weten dit, want de klok bestaat nog niet.
True, sorry.
Ja wel eens hoor.
Ik vind het vooral gek dat een avondklok als zo heftig wordt ervaren (nou ja gek ik snap het wel). Maar in principe betekent de lockdown, blijf zoveel mogelijk thuis (=thuiswerken, niet naar sport (kan ook niet toch gesloten, niet met groepen vrienden afspreken). Dus in principe zou je ook helemaal niet zoveel dingen na 20.00 hoeven doen. Behalve het noodzakelijk kwaad (werk, hond, ziek, boodschappen) En een ommetje snap ik ook wel (vind ik ook niet onder een avondklok horen vallen maar goed dan is t helemaal oncontroleerbaar). En ik ben zeker zelf nog wel eens onderweg of ergens of bij iemand na 20.00 en ik vind t ook geen chill idee. Maar het feit dat we hier al zo van in de stress schieten betekent toch al dat we ons ook niet zo top aan de lockdown hielden. Nu roept iedereen je mag ook niets, maar ja dat was eerder ook al een beetje de bedoeling. Zodat we straks de normale dingen weer wat op kunnen pakken, en dat lukt nu steeds niet want mensen doen gewoon nog teveel dingen met andere mensen
Hoe leuk eigenlijk als die grootschalige vaccinatie locaties straks zoān festival drive through stijl krijgen. Totaal tegenovergesteld dus van dit plaatje zie ik het voor me. Net zoals Thuishaven bijvoorbeeld had. Lijkt me fantastisch, met iedereen een feestje vieren in de rij voor je vaccin
Nouja los van de noodzaak lijkt het me ook heel naar voor zoān kindje.
De politie kampt met giga capaciteitsproblemen. Snap je redenering maar ze hebben al moeite om genoeg mensen in te roosteren. Mijn zus zit nu thuis met Corona (opgelopen in haar werk) en haar leidinggevende vroeg 1 dag na haar uitslag al wanneer haar quarantaine afgelopen is en ze haar weer kan inroosteren. Is toch van de gekken, ze is nog lang niet hersteld⦠brengt enorme werkdruk met zich mee en het laatste waar zij op zit te wachten is iedereen op straat aanspreken āom te vragen of ze een legitieme reden hebben om op straat te zijnā. Het is haar werk, I know, maar ook daar zitten grenzen aanā¦