Caronatopic #8

Ik las gisteren dat wij héél streng moeten zijn op het selecteren van de niet-mobiele thuiswonende ouderen. Als ze enigszins naar een vaccinatielokatie kunnen komen, dan mogen we ze niet selecteren…

Maar dan denk ik: moet je ergens naar toe kunnen in een auto? Moet je in een rij kunnen staan? Moet ik “eisen” dat mensen in een rolstoeltaxi op en neer gaan voor een prikje?

Het is allemaal zo “vaag” en grrr, ik word telkens boos als ik er weer iets lees. Mogen wij die boodschap ook weer gaan verkondigen aan eigen patiënten, door zwalkend overheidsbeleid. Komt lekker over.

7 likes

Dan heeft de politie/handhaving aan één blik genoeg en kun je daarna weer doorrijden

11 likes

Maar volgens mij ging het idee van een avondklok er ook om dat je de meest effectieve maatregelen moet kiezen. Omdat op dit moment het grootste deel van de besmettingen onder 18-24jarigen plaatsvinden is een avondklok veel effectiever om deze groep te raken dan handhaven op thuiswerken - en dus bereik je met een avondklok op dit moment veel meer qua daling van het aantal besmettingen dan sommige andere maatregelen.

11 likes

Ja vind je? Ik zie eigenlijk in dit topic alleen maar mensen die het hebben over dingen die gewoon mogen binnen een lockdown, zoals (in je eentje) sporten, een wandeling maken of (niet gedocumenteerde) mantelzorg ontvangen en die met een avondklok ook niet meer kunnen. Ik heb nog geen reacties gezien van mensen die balen dat ze niet meer met vrienden kunnen afspreken. Ik vind het niet gek dat mensen daarvan in de stress schieten, niet iedereen heeft de (mentale) ruimte om dit te kunnen incasseren en het opzij te schuiven als ‘een beetje vervelend.’ Dat is ook een privilege. En zoals al eerder gezegd kan je tegelijkertijd begrijpen dat dit nodig is en je netjes aan de regels houden, maar het ook persoonlijk als een last ervaren. Het één sluit een ander niet uit.

20 likes

Zouden ze niet nu juist express 20.00 noemen en dan stél dat er een avondklok komt deze om 22.00 laten ingaan, dan valt het dus weer wat mee. En volgens mij stond in het stuk dat het uitlaten van de hond wel een reden was om 's avonds na 20.00 nog een rondje te lopen.
En anders kan je altijd nog zoals in Spanje doen, je laat je krab uit! (Die mensen mochten toen alleen naar buiten vanwege het uitlaten van je huisdier.)

Ik ergerde me echt aan Rob Jetten, ja een avondklok wil ik pas als we Londense toestanden krijgen. Het lijkt me als je dan met de avondklok begint je echt te laat bent, die toestanden wil je juist voor zijn.
En als mensen zich eens aan de regels hielden was een avondklok helemaal niet nodig. Ik ben er echt niet per sé voor maar ik wil wel heel graag uit deze ellende komen.

7 likes

Ik snap je wel.
Ik werk door Corona/lockdown nu ook 5 dagen van 9-19. Dus dan zou ik me ook heeel opgesloten voelen als ik na m’n werk niet meer naar buiten kan :see_no_evil:

Edit: en nee ik ga dus heus niet met een pannendeksel in Den Haag staan haha. Maar dan mag het nog wel kut zijn en klagen toch haha :see_no_evil:

12 likes

Haha bizar. Weet wel dat daar ook honden werden uitgeleend tegen betaling. Dat lijkt mij wel wat, kan dat beest eindelijk eens iets bijdragen aan z’n onderhoud.

12 likes

Ik denk wel dat een avondklok vanaf 20.00 uur nog effectiever zou zijn. Je beperkt dan ook het bezoek binnen de maatregelen. Ik ga nog wel eens bij een vriendin eten bijvoorbeeld die alleen woont en thuiswerkt (waarbij we wel 1.5 meter afstand houden uiteraard) en dat zou met de avondklok vanaf 20.00 uur niet meer kunnen en vanaf 22.00 uur wel. Zou het jammer vinden als dit niet meer kan, maar blijkbaar is het dan noodzakelijk.

4 likes

Ik heb t niet per se over hier hoor, zoals ik aangaf snapte ik je punt wel en ben ik t er ook wel mee eens. En de stress snap ik ook wel, sws allesomvattende stress van die hele kutepidemie all day round. De ophef over de avondklok is landelijk en gaat vaak echt niet over wandelen of boodschappen en duidt voor mij wel wat aan dat er wel noodzaak is om pas op de plaats te nemen. Want het probleem blijft gewoon dat mensen teveel in contact komen met mensen en er blijven niet super veel middelen meer over om dit tegen te houden. Maar ja daarbij worden er idd wel ook mensen geslachtofferd die verder toch al wel netjes waren en na 20.00 heus geen gekke dingen meer deden en alleen even naar buiten wouden

2 likes

Ik heb nu heel veel zin om mn kat te leren om aangelijnd mee te lopen.

7 likes

Ik ben echt blij met mijn werkgever als ik dit soort dingen lees, en andere berichten over extreem controlerende bazen en die op kantoor werken verplichten. Steigeren om 31 minuten pauze, wtf? Haha. Ik kan me dat echt niet voorstellen. Er zijn dagen waarop ik me afvraag of er überhaupt iemand in de gaten heeft dat ik aan het werk ben.

15 likes

Intermittent fasting is dit toch?

3 likes

Na 8 uur mocht je toch al geen alcohol meer kopen, dus ik zie ook geen reden dan buiten te zijn :tipping_hand_woman:

21 likes

Mijn favoriete dichtstbijzijnde supermarkt wordt heel veel bezocht door studenten en inmiddels is na 20u juist mijn favoriete tijd om boodschappen te doen want heerlijk rustig sinds er geen alcohol meer verkocht mag worden na die tijd (en dan zelf af en toe wat flessen inslaan in mijn lunchpauze eens in de zoveel weken), de chagrijnige boomers zijn er dan ook niet meer, fantastisch.

Maar hoop vooral dat gedaan wordt wat nodig is en niet pas als er al sprake is van Engelse toestanden @ Rob Jetten :frowning: Lijkt me rijkelijk laat.

3 likes

Echt alles aan deze foto lijkt op Photoshop vind ik…

5 likes

hahahh dat is 't toch ook?

11 likes

En @Baron. Hebben jullie dan een baan waarbij je zelfstandig door kan gaan met je werk?

Ik niet. Ik had maandag al aangegeven dat ik uit mijn werkzaamheden liep maar nog niks nieuws gekregen. Gisteren langzaam mijn werk gedaan en zo mijn dag langzaam vol gekregen.

(Ik ben financieel medewerker en ben afhankelijk van mijn baas die vrijgeeft wat ik kan declareren.
Alle extra taakjes als mail, kosten verwerken, projecten etc. Had ik al af)

Als ik op kantoor ben kan ik tenminste altijd nog wel werk doen. Meer algemene kantoorwerkzaamheden. Maar thuis niet.

1 like

Ja klopt. Maar toch een achterlijke manier om je anti-vaxx standpunt kracht bij te zetten. Iedereen ziet toch dat dit niet echt is? Hoop ik :see_no_evil:

Ja ik heb altijd meerdere langlopende projecten naast elkaar die ik zelfstandig uitvoer, dus kan daar eigenlijk altijd wel iets voor doen gewoon op eigen houtje. Voor de planning etc. ben ik ook zelf verantwoordelijk dus ik deel ook zelf mijn tijd in grotendeels. En tussendoor komen er ook altijd nog wel ad hoc klusjes bij daarnaast.

1 like

Ik heb ook een baan waarbij je zelfstandig door kan gaan, maar als er geen mail/telefoon komt waar je wat mee moet doen is het wel gauw klaar. Onder mij werken twee medewerkers en ik ben me er ook van bewust dat ze regelmatig niets te doen hebben (vanwege corona is het heel rustig bij ons) en dat is verder ook geen probleem. Volgende week ga ik ze wat nieuwe taken uitleggen zodat ze daar mee verder kunnen, maar het hoort er nu helaas gewoon bij dat de werkdag niet optimaal wordt gevuld.

1 like