Caronatopic #9

Nee ik zie t ook echt niet meer zitten. Niet eens dat ik wilde dingen zou doen als ik m heb maar gewoon werken en naar de supermarkt zonder angst. Ik wou dat corona gewoon een groene waas achterliet als t op je zat zodat je t weet. Sta echt als een debiel te schrobben weer als ik heb gewerkt :sob: en ja weet dat t aan mij ligt maar toch.

Gewoon weer ruim 7700 gevallen.

2 likes

Ja, dit was te verwachten
 @Ovenschaal had ook al gezegd dat het dezelfde methode is ofzo? Super frustrerend dit want het zou hypocriet zijn als Janssen dan wel mag maar AZ niet, dus zullen ze deze ook wel niet geven aan mensen <60?. Terwijl het fijne aan Janssen is dat je er maar Ă©Ă©n hoeft dus sneller beschermd bent. Lijkt me met name voor risicogroep heel prettig.

1 like

Ik werd net gebeld door de GGD, dat m’n afspraak over 2wkn dus afgezegd wordt en ze tzt contact met me opnemen wanneer ze me opnieuw kunnen inplannen. Zuuuuur :cold_face:
Wel goed dat ze iedereen bellen haha

Een artikel met waarheid bij de speld :crazy_face:
Het is zo sneu dat het bijna grappig is

Anticonceptiepil verboden voor mensen onder de 60

8 likes

Oh yeah m’n vader (69) appt net dat hij pfizer krijgt over 1.5 week :partying_face::partying_face::partying_face: (woont in BelgiĂ« trouwens)

9 likes

Ik merk echt dat ik helemaal murw word van het vaccinatiebeleid. Elke dag is het weer anders. En Hugo die een beetje snedig tegen de pers doet. Doe gewoon een beetje waar je voor bent, man.

6 likes

Ah mijn vader heeft net een oproep voor een Pfizer vaccin (72 jaar en 11 maanden oud) gekregen en moeder (net een maand 65) een paar dagen geleden voor Astra! Wat een opluchting dat ze binnenkort beschermd zijn.

10 likes

Mijn vader (65 jaar deze maand) is woensdag gevaccineerd! :relaxed:

9 likes

Ik vind het echt heel fijn om te lezen dat er allemaal mensen opgeroepen worden. Door het nieuws heb ik soms het gevoel alsof we helemaal niet opschieten, maar we prikken wel degelijk door.

5 likes

Woohoo mn vader heeft ook een brief van de ggd voor vaccinatie. Hopelijk gaat hij het doen.

12 likes

Ik heb ook de indruk dat de GGD nu wel redelijk goed doorprikt, maar ik zag net dat pas 13% van onze 18-plussers gevaccineerd is, nu zullen we wel terugkoppelingen missen, dus laten we er 16% van maken
 Nog super weinig. :weary:

Edit: met ons bedoel ik binnen de praktijk waar ik werk.

1 like

Mijn beide ouders mogen ook volgende week! Moeder maakte zich nog wel wat zorgen over alle verhalen omtrent AstraZeneca en ze hebben al covid gehad, dus zijn niet zo bang meer voor ernstig beloop, maar ze gaan toch, niemand weet hoelang je immuun bent na doorgemaakte covid en hoe een eventuele tweede keer dan zal verlopen.

10 likes

Dat plaatje aan het einde van dit artikel :cry: Dan lijkt het zoooooo weinig nog

Nou domper. Eerste plek voor een vaccinatie is 26 april. Nergens in een straal van 50 km eerder plek. Ik dacht echt dat het nu wel vlot zou gaan want Hugo beweert elke dag dat de GGD nog zo veel prikslots onbenut heeft.

1 like

Ik hoop het ook. Ik vind dat er bij ons echt dramatisch veel besmettingen zijn weer, weer iemand geintubeerd op de IC, vorige week een covid-overlijden van iemand onder de 60 jaar
 Lijkt wel april 2020 all over again. :disappointed_relieved:

Goed dat dit de NOS bereikt. Ik ben ZO blij dat wij momenteel geen vaccin in huis hebben en al klaar zijn met die eerste ronde. Echt slapeloze nachten-materiaal als je er nu midden in zit, zoals dus in Rotterdam.

Ik denk omdat wij letterlijk dagelijks geconfronteerd worden met de covid-ellende en mensen ons dagelijks plat bellen om een vaccin te bemachtigen. Als dit je dagelijkse praktijk is, dan is zo’n politiek-wetenschappelijke beslissing echt een ver-van-je-bed-show en onbegrijpelijk.

Edit: wij zien mensen (ziek worden en dood gaan) en zij zien getallen.

Lees net dat code zwart binnen enkele weken echt werkelijkheid kan worden en dat er veel 50ers 40ers en 30ers op de IC liggen. Maar nee tis gewoon een griepje. :sob:

1 like

Ik heb er vannacht ook weer slecht door geslapen hoor.

Er ligt dus iemand geintubeerd uit 1957 Ă©n met BMI >40, dus twee redenen om begin maart al uitgenodigd te zijn geweest voor eerste AstraZ-vaccin, toen was ie er niet. Belde vorige week om te vragen wanneer ie aan de beurt was, nou ehhh Ă©Ă©n maand geleden, dacht dat ie de brief per ongeluk bij het oud papier had gegooid en nu gaat ie misschien wel dood?! Hij had al +5 weken gevaccineerd kunnen zijn. Ik vind het heel moeilijk te verkroppen en denk hele tijd: gvd had ik hem maar gebeld toen ik zag dat ie niet geweest was (zo veel no shows hadden we niet), maarja ik ben niet iedereen’s moeder en ik kan niet de hele wereld dragen, maar dan hadden we hem nog uit de spillage kunnen vaccineren en was ie nu vast niet IC-waardig ziek geweest. :confounded:

14 likes

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Caronatopic #9 (Deel 4).