Caronatopic #9

Ik ben ook wel benieuwd, zeker als er straks met dat Janssen vaccin hetzelfde gedonder komt.
Als Amerika nu effe doorprikt kan daarna alle pfizer hierheen

1 like

Ja precies. Ben heel benieuwd, denk dat een groot deel van de mensen alsnog Astrazeneca zou willen hebben

ik snap niet hoe je dit berekent

Er zijn in Nederland ongeveer 13 miljoen mensen van 18 jaar of ouder. Ik ben er voor het gemak vanuit gegaan dat iedereen 2 prikken nodig heeft. Dat zijn 26 miljoen prikken.

3 miljoen/26 miljoen = 11,5%

1 like

ah zo ja vandaar, ik rekende de een prik van jansen mee. en van deze prikken zijn er ook veel die dubbel zijn.

2 likes

Ah ja het is ook een vrij grove berekening, dus niet per se dat 11,5% van de mensen is gevaccineerd maar dat 11,5% van de vaccinaties is gezet. Als straks een heleboel mensen Janssen gaan krijgen dan inderdaad zelfs nog meer :partying_face:

3 likes

Ja sorry maar ik irriteer me hier echt mateloos aan. Zo ongeveer iedere dag komt er wel weer iemand met: ‘JaA de BuUrvRouW vaN 63 iS al GeVaCcineErd en mIJn vAder vaN 70 NoG nIEt’ of een variant daarop.

Ik snap dat het soms lastig te volgen kan zijn maar dat de leeftijdsgroep 60-65 eerder aan de beurt is dan ouderen omdat AstraZeneca niet aan 65+ers gegeven kan worden is volgens mij toch al best wel lang bekend dus snap niet dat er nog dagelijks iemand is die hier zich over verbaast.

16 likes

Oke dus de conclusie van de Gezondheidsraad is geen AstraZeneca aan 60-min, maar tot nu toe werd het ook niet aan 65+ gegeven, dus we hebben nu een vaccin wat we enkel aan mensen van 60-65 jaar aan geven. Haha dit is toch te belachelijk voor woorden.

Ben benieuwd wat ze gaan doen doen met 60-minners die al één dosis gehad hebben, zoals mijn personeel, een hele hoop andere zorgmedewerkers en toch ook redelijk wat patiënten (BMI >40, Down-syndroom)…

Edit: vraag me wel af of dit advies nu op basis van significantie is gegeven wordt.

12 likes

Mijn ouders zijn vandaag allebei onverwachts gevaccineerd! Had ergens gelezen dat er soms een wachtlijst is voor no shows ed, en er was idd vandaag voor allebei een vaccinatie over. Nu hopen dat ze er niet teveel last van krijgen.

26 likes

In t nieuwsbericht staat dat die dr kans krijgen (of keuze) om de tweede wel nog te halen.

Ahhh dit is dan wel weer fijn.

22 likes

Woooo dit is echt top :heart:
Benieuwd of dit advies dan bijv ook gaat gelden als straks in je familie 80 of 100% ingeënt is :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Snap ik, maar wat als ze het dus niet willen? Moeten we ze dan als niet-gevaccineerd beschouwen? En moeten ze dan wachten op Pfizer? Of geven we ze straks dan nog een shotje Janssen? Met hetzelfde mechanisme en mogelijk uiteindelijk dezelfde bijwerkingen?

Die vragen worden morgen alweer op ons afgevuurd en I want answers. :hot_face:

5 likes

Ik wil ook een prik voor er geen plek meer is op de IC voor me ook al ben ik t hele jaar al braaf een loner. Loop ik straks weer extra risico omdat anderen weer dingen gaan doen met die versoepelingen. Ben het er zo niet mee eens.

Goed nieuws. Mn buurvrouw van 95 krijgt morgen eindelijk dr prik. Toch via de GGD dus thanks @Krabsalade voor de tip laatst.

8 likes

Dat advies verbaast me wel als je hoort hoe weinig die weliswaar ernstige bijwerking voorkomt. Ik zou best het enorm kleine risico op die bijwerking willen nemen als dat betekent dat ik nu met AstraZeneca gevaccineerd kan worden maar afwijken van de vaccinatiestrategie mag zeker niet? Even los van of dat het meest ethisch zou zijn aangezien ik pas eind juni op z’n vroegst aan de beurt zou zijn.

Bizarre situatie zo in ieder geval, wat gaan we met al die AstraZeneca vaccins doen dan? Want er waren 11,7 miljoen doses besteld. Zou ook bizar zijn als we de overbodige vaccins dan aan arme landen doneren, want als ze niet goed genoeg zouden zijn voor ‘ons’, waarom dan doneren? En weggooien zou helemaal doodzonde zijn.

2 likes

Ik zie dit nog wel gebeuren eigenlijk :sweat_smile:

4 likes

Die bijwerkingen kwam voornamelijk bij vrouwen voor toch? Kan het zo zijn dat ze uiteindelijk besluiten om nog wel mannen met AZ te vaccineren?

2 likes

We zetten gewoon een vaccin wat werkt aan de kant, terwijl de IC’s weer uitpuilen, echt als ik hier te lang over nadenk…

Heb idd ook de neiging om een vaccinatie-evenement te houden met wat we over hebben, iedereen die wil wordt direct geprikt.

15 likes

Ik stap in de auto als je het doet en je hebt over :partying_face:

7 likes

Staat het Janssenvaccin straks hetzelfde lot te wachten? :joy: moet iedereen onder de 60 en boven de 65 straks wachten tot ze een ons wegen op oneindige pfizerleveringen ofzo?

10 likes