Caronatopic #9

Heb dit nog nergens gelezen. is hier een bron van?

Staat in dit bericht Vaccineren van 60-minners met AstraZeneca voorlopig niet hervat | RTL Nieuws

1 like

Ja ik zet vaak wel gewoon de deur open van mn winkel want ja ik wil ook gewoon zuurstof en toch steeds mensen die gewoon binnen lopen alsof er niks aan de hand is en dan denk ik hallo??? In welke wereld leef jij?!

3 likes

Ja alleen hij mag dus niet meer gevaccineerd worden met AZ! Hij is nog geen 60. Hij was wel opgeroepen ivm risico.

Dus echt fuckingggg kut dit. =(
Hoop echt dat die nu een andere er voor in de plaats krijgt maar zal vast niet gebeuren op zijn eigenlijke prikdatum. :disappointed:

Thanks!! Ik vraag me vooral af of je dan nog de keus krijgt of dat je zoals nu word toegewezen aan een vaccinatie. dat is even afwachten natuurlijk

Het is mij echt onduidelijk nu wie wel nog Astra mogen krijgen :joy:

1. Mensen die de 1e prik al hebben gehad
  2. Mensen tussen de 60 en 65 jaar

Dit is het toch?

2 likes

Ongelooflijk dit.
Weet je, laten we anders het vaccineren helemaal stopzetten. Tenslotte is de reis naar de vaccinatielocatie gevaarlijker dan de kans op deze bijwerking. :woman_shrugging:

18 likes

Mensen van 65+ krijgen geen AZ omdat het vaccin voor die groep een (sterk) verminderde werking lijkt te hebben. Misschien dat later blijkt dat dat wel meevalt en die groep het alsnog krijgt, maar dat is nu niet te zeggen.

Blijven weinig mensen over zo :woman_shrugging:t2:

1 like

Klopt! Mijn moeder heeft gister AZ gehad en is 64. Op wat koorts en tintelingen in haar arm na voelt ze zich goed :partying_face:

1 like

ik vergeet trouwens telkens dat er nog steeds het verbod op alcohol na 8 uur is. Dat zal het openen van de terrassen ook wel minder aantrekkelijk maken voor veel horeca ondernemers. Ik ben echt heel benieuwd wanneer dat verbod eens opgeheven gaat worden :sweat_smile:

3 likes

Argh discussie begonnen met een cardioloog die vindt dat hij voorrang heeft op een vaccin. Ik heb het bericht van @Merel gebruikt vover de uitleg van de strategie. Maar hij vindt zichzelf toch belangrijk.
Dat als verpleging e.d. geen vaccin heeft dat je er niks aan hebt omdat je mensen niet door kan laten stromen vanaf de SEH.

Krijgt het niet duidelijk dat het een strategie is die Nederland gekozen heeft. Of je er blij mee bent of niet, we moeten het accepteren.

1 like

Was dit alweer vergeten, had al helemaal zin in m’n nu nog werkloze leven helemaal uit te buiten op 't terras

1 like

Is trouwens die leeftijdsgrens voor astrazeneca omdat als je ouder wordt je immuunsysteem minder goed kan reageren? En dus die kans op die heftige reactie minder is en daarom wel veilig? Of is t zoals zo vaak op niks gebaseerd?

2 likes

Zeker. Alleen hij wilt niet geloven dat het de strategie is van Nederland.

En hem vertellen dat dit eenmaal de keuze is gooit hij aan de kant.

1 like

Misschien moet je ook even de inhoud van het artikel delen dan, ik heb het artikel ook gelezen en alleen de ondertitel delen is een beetje misleidend. De situatie die geschetst wordt is dat als studenten één dag per week fysiek onderwijs willen krijgen, ze zich 2 keer per week moeten laten testen (en als je dat niet wil blijf je online onderwijs volgen).

Die grote meerderheid heeft dus geen problemen met gewoon testen bij klachten, maar ze willen niet 2x per week testen als dat niet nodig is. Het is dus niet zo dat die groep helemaal niet bereid is om te testen, ze willen dat niet doorlopend twee keer per week doen en volgen in plaats daarvan blijkbaar liever online onderwijs. En dat is natuurlijk hun goed recht, dat mogen ze zelf weten.

6 likes

Misschien heeft die persoon wel een hele vervelende ervaring met testen. Mijn eerste keer testen vond ik vrij naar en pijnlijk dus kan me voorstellen dat meer mensen dat zo ervaren hebben.

Snap dit sentiment sowieso niet zo, als je zegt dat je niet naar kantoor wil en liever 5 dagen per week thuis werkt wordt dat toegejuicht, maar als je dat als student zegt dan ben je een aansteller?

3 likes

Ik ben wel echt benieuwd hoe ze dat allemaal gaan regelen met die zelftesten voor hbo en uni. Lijkt me echt bizar veel gedoe…

Ik zou eigenlijk ook het liefst gewoon voorlopig nog online studeren tenzij het weer helemaal ‘normaal’ zou zijn. Vorige jaar net na de zomer veranderde de situatie ongeveer elke week. Eerst verplicht 1 dag op school, toen weer vrijwillig, toen moesten mensen uit de risicogebieden (Rotterdam, Amsterdam etc.) thuisblijven, toen weer helemaal online, maar toen gingen de tentamens ineens wel weer op locatie door. Echt gek werd ik ervan. Laat mij dat laatste halfjaartje maar gewoon online afmaken. Al zou het voor eerstejaars wel superfijn zijn als ze weer iets van contacturen hebben op locatie.

4 likes

Ik zou het wel goed vinden als een cardioloog eerder een prik krijgt. Ik moet zeggen dat ik het niet heel prettig vond dat mijn cardioloog aan mij moest zitten terwijl ze ook nog aan tig anderen per week moet zitten. Als zij gevaccineerd worden, zou ik dat wel een geruststelling vinden eerlijk gezegd. Dat het nu niet zo is ivm de strategie, oké, maar dat betekend niet dat je het niet mag vinden

Edit; daarnaast werk je dus met kwetsbare mensen, die over het algemeen ook nog niet gevaccineerd zijn.

Pff ok positief maar ook weer niet. Q3 is toch weer 3 maanden verder, óver de zomer heen, en wie zegt dat Janssen goed zal gaan.
Ik zie er wel wat in dat ze de mannen wel nog inenten met Astra :no_mouth:

Edit: als je doorklikt naar Twitter dan staat er een filmpje bij van nieuwsuur

1 like

Ik las net dat ze in NL wel nog tweede vaccinaties geven aan mensen onder de 60, omdat het met die bloed stolsels alleen voorkomt bij de eerste prik. Hoop voor jou dat Denemarken dat ook zo regelt.

3 likes