Caronatopic #10

Continuing the discussion from Caronatopic #9 - #5215 door Wonderland.

Previous discussions:

1 like

Nummer 10 alweer :anguished: :anguished: :cry:

Kijkt iemand naar Beau met Hugo de Jonge daar?

Ok laten we dit topic dan gewoon even positief starten! Vanaf half mei zijn de kwetsbaren (amai ik schreef ketsbaren :face_with_hand_over_mouth:) idd hopelijk allemaal gevaccineerd. Dan moeten het toch wel betere tijden worden jongens. Toch? TOCH?

9 likes

Ja, maar ik merk dat z’n woorden me echt weinig doen.
Ik zie het al gebeuren dat Janssen gecanceld wordt, of Pfizer niet leverbaar is. Of whatever… dan trap ik echt niet meer in half mei.
Naja net als Beau zelf dus zegt

1 like

Ohh it’s me, eindelijk

24 likes

Als niet de kwetsbaren maar de ketsbaren nu snel gevaccineerd worden. Wie is er dan al bijna aan de beurt?

  • Meee :star_struck:
  • Nee nog steeds pas in 2024

0 stemmers

Edit: sorry even aangepast want we willen wel weten wie er ketsbaar is

Wie krijgt er dan een beurt :smirk:

16 likes

En… ik weet nog zo goed dat die avondklok kwam. En er de vraag werd gesteld: en zoals Diederik Gommers en al z’n talk show bezoekjes? Mag dat nog na 21u?

En dat Mark Rutte toen zei: nou laten wij dan vooral daar het voorbeeld in zijn en beloven dat wij daar in elk geval niet gaan zitten.
Hallo Hugo :upside_down_face:

3 likes

https://www.forumfeminarum.nl/t/superhete-vrouwen-topic/1152/142

Of is dat te generaliserend?

De eerste persoon in mijn directe naaste omgeving heeft Corona :pensive:. Afstand gehouden, nog geen 20 min in een ruimte geweest met iemand op het werk die later positief testte maar alsnog besmet geraakt, vermoedelijk dus die Britse superbesmettelijke variant. Degene van het werk, had op dat moment nog geen klachten maar de volgende dag wel.
“Mijn persoon” heeft zich vandaag laten testen na in quarantaine te zijn geweest en is ook positief getest.

Ik wil graag iets op de post doen ter beterschap enzo. Iemand nog ideeën of eigen ervaringen toen je zelf Corona had?

1 like

Misschien suf maar… een fruitmand? Zou ik echt leuk vinden, omdat je zelf niet naar de supermarkt kan haha.
En dan met tijdschriftje en wat lekkers en okeeee ook een druifje of appeltje hihi

2 likes

Nou ik hoop het ook maar ik zie mezelf niet voor het eind van de zomer gevaccineerd worden :tired_face: eerder pas in het najaar en tegen die tijd zitten we vast al in topic 15 ofzo

4 likes

Ik vond het zelf vooral fijn als mensen aanboden om boodschappen te brengen. En ik had ook een carepackage gekregen met al mijn favoriete snacks, tijdschriften en een paar plantjes, dat vond ik ook heel leuk!

Als die persoon zich erg ziek voelt zou ik ook vooral vragen welke dingen er niet in huis zijn, maar die je wel nodig hebt of heel fijn zijn om te hebben. Paracetamol, zakdoekjes, dropjes, dat soort dingen. Als je ziek bent is het heel fijn als je je daar niet druk om hoeft te maken en dat het er gewoon is.

3 likes

Het hangt er een beetje vanaf hoe hij zicht voelt. Mijn vader kreeg toen hij wat zieker was juist meer dingen om te doen (tijdschriften, puzzels, boeken etc.) en toen hij weer opknapte vaak taartjes/eten, want anders had hij dat toch nooit opgegeten. Zo’n fruitmandje met van alles doet het denk ik ook altijd goed! Hopelijk valt het bij jouw kennis mee, mijn vader was ook op zijn werk met afstand besmet, maar hij heeft uiteindelijk mijn moeder en zus nooit besmet.

1 like

Ik heb eigenlijk helemaal niets van mensen gehad toen ik corona had. Maarja in mijn omgeving nemen ze het helaas ook niet al te serieus, dus ik had maar een griepje volgens hen

1 like

Tijdschriften, een boek, een zelfgemixte playlist op Spotify (eventueel met leuke podcastafleveringen) of een abonnement op een luisterboekenstreamingdienst zou me fijn lijken om te krijgen, denk ik!

Ik ben even een beetje verdrietig, trouwens. We zijn een maand lang in redelijk strenge lockdown geweest en had vandaag éindelijk (volgens de regels) met een vriendin kunnen afspreken en morgen met mijn date, maar mijn moeder, waarmee ik woon, is vanochtend met koorts opgestaan en dus wordt dat wéér een week (of hoe lang de testuitslag ook duurt, ze heeft morgenochtend een afspraak) opgeschoven. :hot_face:

2 likes

Elke keer als ik in de supermarkt ben vind ik het hele beleid weer debiel. Hutje mutje in de rij voor de kassa, dringen in de gangpaden, de en na de ander die de deur van de koeling vast pakt.
Tot je geen bal gehakt maar een paar schoenen nodig hebt en dan moet je ineens 4 uur van te voren een afspraak inplannen.

7 likes

Hahah deze compilatie van Hugo de Jonge die ff komt kijken bij het vaccineren

31 likes

Ja we kunnen moeilijk niet eten he, is wel iets essentiëler dan een paar schoenen

8 likes