Klopt maar uit onderzoek bleek dat de zieken (trombose, longontsteking oid) en overlijden Passend waren binnen normale trends onder een bevolking en niet direct resultaat van een vaccinatie
In mijn āgevalā ging het om een -mabje voor behandeling van een vorm van bloedkanker.
@Ovenschaal
Ik heb zoān collega die dan random dingen laten vallen tijdens de pauze zoals dit nieuwe over AZ en dan kijkt of ik een reactie geef (omdat ik mee doe met de vaccinstudie van curevac). Meid denk lekker wat je wil, boeit me niet hoor. Maak jij je eigen keuze, mijne is al gemaakt.
Je kan ook niet meer terug al zou je willen hahaha. Dus zo zinloos idd 
Meh die berichten over astrazeneca.
Janssen vaccin ook goedgekeurd!
Wel irritant dat dat dan allemaal direct een ANP bericht wordt, heb je gelijk weer het halve volk in paniek. Of is het verplicht om hierover de media te informeren?
Het is ook echt irritant, had net al meerdere mensen die een afspraak voor AstraZeneca hadden en vroegen of er iemand meer informatie kon geven hierover. Tja⦠volgens mij is er weinig aan de hand maar zoān nieuwsbericht heeft wel meteen effect
Ergens kan ik ook wel begrijpen dat je je er niet helemaal lekker bij voelt als je vandaag of morgen een AstraZeneca vaccin moet krijgen. Wel storend dat de tegenargumenten makkelijk te weerleggen zijn en je die in de mediaberichten nauwelijks voorbij ziet komen.
AD kopt het al heel anders:
Nederlandse medicijnautoriteit: Verband tussen bloedstollingen en AstraZeneca-vaccin hoogst onwaarschijnlijk
Wie kan mij helpen/antwoord vinden?
Mijn man is in direct contact gekomen (collega) met iemand die positief getest is. Hij kan maandag zelf laten testen, want 5 dagen na het laatste contact.
Hij moet nu dus in quarantaine. Maar, moeten de kinderen nu ook in quarantaine? Of mogen zij naar school morgen? Ik werk in de zorg dus ik moet altijd gaan werken 
Google helpt niet echt en ook op de RIVM kan ik geen duidelijk antwoord vinden.
@Taartje de kinderen hoeven niet in quarantaine tenzij ze klachten hebben. Mocht je man positief testen dan moeten ze uiteraard wel thuisblijven.
Vind het zo lullig voelen mocht hij positief testen maandag, dat dan de hele klas van onze dochter in quarantaine moet?
Ik denk dat de school het zeer op prijs stelt als je je kinderen even thuishoudt tot de uitslag van je man
Dat was inderdaad ook mijn eerste reactie, maar ik ging twijfelen door alles wat ik vond op internet.
Ik zou morgenochtend even bellen naar school om te overleggen.
Ik werk op een school en ondanks bepaalde vaste protocollen is het soms wel fijn als we wat extra voorzichtig zijn.
Ik hou ze gewoon thuis. Mijn man moet toch binnen blijven, dus dan kan hij het gezelschap van 3 kinderen wel gebruiken 
Haha sterkte voor je man alvast 
De klas hoeft nog niet in quarantaine, dat hoeft pas als jou man positief getest is en je kinderen erna ook positief testen.
Als je kinderen positief testen en ze hebben klachten dan zijn ze 2 dagen voordat ze de klachten krijgen het besmettelijkst.
( zit nu zelf ook positief getest thuis, vriend werkt bij de ggd)
Ik zie net deze tweet over het AstraZeneca en trombose. 4 gevallen in de ingeƫnte groep en 8 in de placebo-groep