Nu.nl is gestopt met het pushen van dagcijfers. Ik mis dat berichtje wel maar ik snap zeker dat ze daar inmiddels veel kritiek op kregen.
Ik krijg nu ook appjes in de groepsapp van sporten (waar best wel wat anti corona mensen inzitten) dat mensen wie ze kennen heel veel klachten hebben na het hebben van het vaccin, maar ik vraag me af of dat ook écht aan het vaccin ligt? Lijkt me eerder dat ze nu alle klachten koppelen aan de situatie in Denemarken en daarom denken dat ze zoveel klachten krijgen van het vaccin. Wel irritant, want hierdoor willen ineens best veel mensen het vaccin niet meer
Ja eentje beweert dat een vriendin dus uitvalsverschijnselen in haar benen heeft (drie weken lang) en hoge hartslag, hoge koorts etc en ze schrijft dat toe aan het vaccin. Ik wil natuurlijk niet zomaar zeggen dat het onmogelijk is dat het door AZ komt, maar ik vind het toch wel toevallig dat het nu pas gedeeld wordt, nu Denmrk. stopt met vaccineren met AZ.
Las idd ook dat het grote deel geen heftige bijverschijnselen heeft en dat maar een hele kleine groep zo reageert op het vaccin.
De bijwerking âuitvalsverschijnselenâ (of iets wat daarop lijkt) is nog nooit gemeld bij Lareb bij het AstraZeneca-vaccin. Dus of ze lult uit haar nek (omdat er niks aan de hand is of omdat een dokter heeft vastgesteld dat het helemaal niets met het vaccin te maken heeft gehad), of diegene is zo ontzettend onverstandig dat ze met zulke serieuze klachten niet naar een dokter is gegaan (die dit vervolgens had moeten melden).
Nee dat leek mij idd ook al sterk hahaha. Lijkt me ook eerder een geval van jezelf gek maken en dat daaruit klachten ontstaan.
Hoezo stijgen de besmettingen???
Dat de 3e golf eraan zat te komen en onvermijdelijk was wisten we al, dus wat dat betreft is het ook weer niet zo extreem zorgwekkend. Het valt binnen de peilingen, zegmaar.
Wij hadden vandaag nog zoân 25 vaccins te âvergevenâ en zijn inmiddels al bij 1959 aanbeland, dachten dat het wel moeilijk zou worden om nu mensen bij elkaar te krijgen die na dit ânieuwsâ niet lang hoefden na te denken en direct wilden komenâŠ
Nou geen probleem! Zojuist 11 zeer gelukkige mensen gevaccineerd met AstraZ, de meesten hadden zoiets van âach er is elke dag wat andersâ en âwe krijgen toch niets anders op korte termijnâ. Allebei waar!
Hoe selecteer je mensen? (Als ik dit mag vragen.) Gaat het op basis van ernst van risico, of bijvoorbeeld leeftijd of hoe snel je weet dat mensen ter plaatse kunnen zijn?
Zijn gewoon bij januari 1958 begonnen tot december 1958 en toen verder met januari 1959. Een enkel bijzonder geval van jongere leeftijd waar we van wisten hebben we naar voren gehaald (iemand die ivm bijzondere medicatie voor 1 april gevaccineerd moest worden en anders pas vanaf half juli weer âmochtâ, iemand met een heel zieke partner, etc.). Dus het overgrote deel is op leeftijd geselecteerd en een enkeling op omstandigheid.
Op mijn moeders werk (zorg) waar iedereen nu ingeent wordt met AZ, is een mail uitgegaan van hogerop met feiten over de berichtgeving van gisteren (dus dat er per dag X aantal mensen sws trombose ontwikkelen dus dat het ook toeval kan zijn bv) om mensen gerust te stellen. Vind het echt goed dat ze dat doen!
Een meisje waarmee ik op de middelbare zat woont nu in het buitenland. Eergisteren post ze een story dat ze vanuit haar woonplaats in het buitenland niet naar NL mocht vliegen omdat ze positief getest was op Corona. Ze had al een vliegticket en alles en ze noemde het corruptie (???) De volgende dag heeft ze opnieuw getest, zei ze negatief te zijn en is ze alsnog op het vliegtuig gestapt. Om nu een story te plaatsen dat ze de ergste griep sinds tijden heeft??? Heeeel verstandig om dan lekker in een vliegtuig te gaan zitten en naar NL te komen. Thanks meid.
Echt te dom om te poepen. Ook om dat online te zettenâŠ
Ja pff ik had de hoop dat we het ergste gehad hadden, dus ik vind dit ook wel een domper. Bah. Nu ook weer berichten dat landen opnieuw in lockdown gaan enzo (ItaliĂ« bijv.), echt zoân gevoel van daar gaan we weer
Al sinds oktober in Lockdown en de cijfers zijn er alleen maar op achteruit gegaan
toch is er in de politiek dat ongelofelijk optimisme van gewone zomervakanties, festivals en iedereen geprikt tegen de zomer.
Ik vraag me af waar ze het vandaan halen
Ik las dat de nieuwe besmettingen vooral onder jongeren plaatsvinden dus daar hebben die vaccinaties niet zoveel invloed op.
@Cozycute ik denk dat de cijfers nu zo omhoog gaan jĂșĂst omdat we al zo lang in lockdown zitten. Mensen houden zich er minder aan. De rek is er uit.
Ja maar toch is het gewoon kut want dat betekent alsnog dat voor de rest van ons die zich wel aan de maatregelen houden de kans op besmetting alsnog stijgt. Straks voelt elk uitje (supermarkt, werk) weer als 1 groot gevaar.
Ik zeg ook niet dat het leuk is haha maar het is wel logisch te verklaren
Ik heb echt het idee dat ze bijna nooit heel erg omlaag zijn gegaan sinds oktober. Maar misschien klopt dat wel helemaal niet hoor ik hou het niet meer zo streng bij