We zijn van 10.000/11.000 gedaald naar 4000/5000 en nu stijgen we weer.
Gisteren hoorde ik een verhaal van een Corona-wappie waar ik even geen zinnig woord op had terug te zeggen.
Misschien dat een van de huis immunologes/epidemiologes kunnen helpen. Ik heb het even verborgen geplaatst ivm hoog complottheorie-gehalte
Samenvatting
Diegene (hoog opgeleide maar geen epidemioloog) verklaarde dat Corona alsnog van mens op mens over gaat maar dat het vaccin zorgt voor een minder ernstig ziektebeeld. Stel dat de samenleving weer opengaat, heeft het virus kans om veel mensen te besmetten. Daarmee is een virus altijd bezig met mutatie gezien het zijn host nodig heeft. Diegene stelde dus dat het virus juist zo de mogelijkheid krijgt om zich door te muteren tot een mogelijk ernstiger virus? En het doel was uiteraard dat de āwereldmachtā aan bevolkingsreductie wilt doenā¦
Ik had alleen als argument dat vorige epidemieƫn ook tot een einde zijn gekomen maar hij gaf aan dat toen de hele wereldbevolking niet gevaccineerd werd?
Hmm. Ik heb geen bĆØta-achtergrond maar ik dacht dat virussen over het algemeen muteren in de richting minder ernstig maar besmettelijker ipv andersom. Ik heb afgelopen voorjaar een boek over de pest gelezen waarin - meen ik me te herinneren - stond dat dat met de pest ook gebeurd is.
Ik denk dat diegene bedoelt dat omdat we vaccineren t virus naar een ernstigere vorm zal muteren. Toen waren er geen vaccinaties dus muteerde het naar minder erge variant. Zoiets? Slaat natuurlijk nergens op.
6400 besmettingen. Nou winkels weer dicht scholen weer dicht geen bezoek gewoon een hele dagklok ipv avondklok.
Maar even serieus. Vind dit best opeens een hele snelle en niet logische stijging? We zaten denk ik al een maand of 2 bijna tussen die vier- en vijfduizend te schommelen. Wat is er gebeurd dat we nu opeens zo snel stijgen.
Britse variant denk ik? Op zich werd dit natuurlijk al wel heel lang voorspeld. Hopelijk valt het mee met de stijging en kan het enigszins in toom gehouden worden met de maatregelen die er nu zijn.
britse variant denk ik. En je ziet dat een stuk minder mensen zich aan de maatregelen houden. Ik zie om me heen dat veel meer mensen bij elkaar op bezoek gaan.
Ik hoop dat de cijfers snel naar beneden gaan, misschien als we verder zijn met de vaccinaties. In nieuwe maatregelen heb ik nu niet echt vertrouwen, daar houden mensen zich niet aan.
Ik niet Al zit ik wel bijna in een mentale breakdown waarin ik twijfel of ik niet even 15 cm van mn haar zelf af zal knippen.
Ik kan oprecht zeggen dat ik een van de minst sociale mensen ben die je maar kan zijn. Maar zelfs ik begin het zat te worden. Zie alleen mn collegaās (en heb daar op zich geluk mee want als je thuiswerkt zie je niemand) en nu klanten weer. Maar verder ook maar 1 vriendin af en toe. Ik wil gewoon weer een keer naar de bios (overdag met weinig mensen) of shoppen. En ja ik besef dat iedereen dat wil maar t is gewoon zo zuur dat dit al een jaar niet kan. En die stijging voelt nu gewoon als we gaan dat nog allemaal maaandenlang niet kunnen terwijl ik had gehoopt dat we in mei wel weer enigszins wat konden doen. Niet dat ik dat ging doen. Maar toch. Hallo astrazeneca lever even genoeg vaccins dat de dikkerds en semi oudjes van noord holland ook aan de beurt komen.
@Wonderland ik denk het niet. Vorig jaar maart/april was er een snelle stijging maar volgens mij ook vrij snelle daling. Nou we hebben sinds december gezien dat dat vies tegenvalt.
En omg het is gewoon al een jaar.
Ik ben ergens ook wel verbaasd dat er al zoveel perspectief is geboden wat betreft terrassen enz. Ik zie overal alweer oproepjes voor personeel, om mij heen gaat iedereen ervan uit 1 april op het terras te zitten⦠Ik denk dat als dit door de stijgende cijfers alsnog niet door kan gaan, er echt gezeik komt
Mn bff wordt nu geprikt met astrazeneca en ik mocht mee, leuk om te zien hoe het er bij zoān locatie aan toe gaat, ik moest bij de huisarts
Verkiezingscadeautje
Overigens vind ik t wel zorgelijk dat we alweer richting de 7000 gaan
Ik ken ik mijn omgeving oprecht niemand die zich nog aan de maatregelen houdt en continu 1.5 meter afstand houdt. Iedereen doet het een ābeetjeā of op zijn eigen manier. Ik denk dat dat in combinatie met de britse variant inderdaad wel voor een flinke stijging zorgt.
Ik zat mij vanmiddag te verbazen over de 6400 besmettingen. Tot ik net naar de AH ging voor mijn week boodschappen (rond half 6 op zaterdag is het lekker rustig) en ik zag 6 jongens met 2 karren vol kratten bier en chips. Ik hoefde niet eens te raden wat die vanavond gaan doen.
Ik ga wel weer in mijn eentje op de bank zitten zoals ik al maanden doe
Ik hoop echt zo dat het snel weer gaat dalen en dat iedereen zo snel mogelijk een vaccin heeft gekregen. Ik zie op 1 april op het terras of een normale zomer nu totaal nog niet gebeuren
Ik zie een normale (late) zomer eigenlijk wel voor me. 1 april lijkt me helaas wat voorbarig, want het moest onder de R 1 komen en het stijgt nu, en het lijkt me zo kort nog dat dat ineens flink daalt in 2 weken.
Maar 1 mei? Denk het eigenlijk wel als we zo doorgaan met vaccineren. Dan hebben straks de kwetsbaarste groepen (die de ziekenhuisbedden bezetten) hopelijk allemaal iig hun 1e prik gehad en wss ook hun 2e. Dan kan je eigenlijk al veel meer! Besmettingen zijn lang niet zo een probleem als de ziekenhuisbezetting maar daalt.
Ben eigenlijk eindelijk weer eens positief en zie wat licht aan het eind van de tunnel zo. Misschien zit ik er compleet naast, maar vind de huidige situatie eindelijk wat perspectief bieden.
Ik was ook redelijk optimistisch. Tot deze stijging. Als ik hier ook lees dat mensen niemand kennen die zich nog aan de regels houden verbaasd me dat oprecht. Zou me niks verbazen als we volgende maand weer op 10.000 zitten.
Nou ja, ik ken weer wel heel veel mensen (mijzelf incluis) die zich weer wel grotendeels aan de regels houden. Deze stijging was ook gewoon voorspeld? En verloopt volgens mij zelfs een stuk minder steil dan in eerste instantie gedacht.
Ik word echt oprecht blij van je positieve reactie! Ik voelde mij net echt ff kut omdat ik weer alleen zit en letterlijk de hele dag alleen op de bank heb gezeten en je dan zulke cijfers + actie bij de AH ziet.
Ik hoef ook niet eens naar een terras maar ik zou het zo fijn vinden om mijn vrienden gewoon normaal te kunnen zien. Hopelijk is dat inderdaad in mei mogelijk!
En we moeten ook niet vergeten dat de kappers, winkels en scholen onlangs weer open zijn gegaan. Dus deze stijging is opzich niet zo gek
En vooral de scholen spelen mee hoor denk ik. Binnen ons dorp al meerdere groepen thuis gehad, vanwege 1 of meer besmettingen. Dan gaat het hardā¦
- middelbare scholen sinds 2 weken openā¦
Heel eerlijk, ik merk dat ik het ook steeds moeilijker vind om me aan de regels te houden. Zoals vorige week, mijn man is uiteindelijk niet meegegaan met wandelen samen met een vriendin. Want het mag niet met 3. Hoeveel groepjes ik wel niet samen heb zien lopenā¦
En ik ga volgende week (wel alleen) naar mijn ouders maar officieel mogen we dan ook niet samen een wandeling maken. Dat gaan we toch wel doen. Probeer wel binnen heel goed afstand van hen te houden en verder zie ik (binnen) niemand, vriendinnen spreek ik alleen buiten. Maar het valt me wel steeds zwaarder. En het voelt ook soms zo onlogisch, ik mag wel naar de kapper maar niet samen naar mijn ouders terwijl we verder niemand zien. Nog heel even volhouden dan maar, had echt gehoopt dat we vanaf april weer iets meer mogen maar ik vrees dat dat ook nog wel even gaat duren.
Ik denk dat veel mensen ook minder thuis werken dan eerder. Ik rij dagelijks over de a16 en merk de laatste weken dat de aantal files (aan dr overkant) weer toenemen. Dat zullen vast niet allemaal kappers of leraren zijn.