Caronatopic #9

Ik zie een normale (late) zomer eigenlijk wel voor me. 1 april lijkt me helaas wat voorbarig, want het moest onder de R 1 komen en het stijgt nu, en het lijkt me zo kort nog dat dat ineens flink daalt in 2 weken.

Maar 1 mei? Denk het eigenlijk wel als we zo doorgaan met vaccineren. Dan hebben straks de kwetsbaarste groepen (die de ziekenhuisbedden bezetten) hopelijk allemaal iig hun 1e prik gehad en wss ook hun 2e. Dan kan je eigenlijk al veel meer! Besmettingen zijn lang niet zo een probleem als de ziekenhuisbezetting maar daalt.

Ben eigenlijk eindelijk weer eens positief en zie wat licht aan het eind van de tunnel zo. Misschien zit ik er compleet naast, maar vind de huidige situatie eindelijk wat perspectief bieden.

11 likes

Ik was ook redelijk optimistisch. Tot deze stijging. Als ik hier ook lees dat mensen niemand kennen die zich nog aan de regels houden verbaasd me dat oprecht. Zou me niks verbazen als we volgende maand weer op 10.000 zitten.

Nou ja, ik ken weer wel heel veel mensen (mijzelf incluis) die zich weer wel grotendeels aan de regels houden. Deze stijging was ook gewoon voorspeld? En verloopt volgens mij zelfs een stuk minder steil dan in eerste instantie gedacht.

9 likes

Ik word echt oprecht blij van je positieve reactie! Ik voelde mij net echt ff kut omdat ik weer alleen zit en letterlijk de hele dag alleen op de bank heb gezeten en je dan zulke cijfers + actie bij de AH ziet.

Ik hoef ook niet eens naar een terras maar ik zou het zo fijn vinden om mijn vrienden gewoon normaal te kunnen zien. Hopelijk is dat inderdaad in mei mogelijk!

5 likes

En we moeten ook niet vergeten dat de kappers, winkels en scholen onlangs weer open zijn gegaan. Dus deze stijging is opzich niet zo gek

15 likes

En vooral de scholen spelen mee hoor denk ik. Binnen ons dorp al meerdere groepen thuis gehad, vanwege 1 of meer besmettingen. Dan gaat het hard…

• middelbare scholen sinds 2 weken open…

Heel eerlijk, ik merk dat ik het ook steeds moeilijker vind om me aan de regels te houden. Zoals vorige week, mijn man is uiteindelijk niet meegegaan met wandelen samen met een vriendin. Want het mag niet met 3. Hoeveel groepjes ik wel niet samen heb zien lopen…
En ik ga volgende week (wel alleen) naar mijn ouders maar officieel mogen we dan ook niet samen een wandeling maken. Dat gaan we toch wel doen. Probeer wel binnen heel goed afstand van hen te houden en verder zie ik (binnen) niemand, vriendinnen spreek ik alleen buiten. Maar het valt me wel steeds zwaarder. En het voelt ook soms zo onlogisch, ik mag wel naar de kapper maar niet samen naar mijn ouders terwijl we verder niemand zien. Nog heel even volhouden dan maar, had echt gehoopt dat we vanaf april weer iets meer mogen maar ik vrees dat dat ook nog wel even gaat duren.

3 likes

Ik denk dat veel mensen ook minder thuis werken dan eerder. Ik rij dagelijks over de a16 en merk de laatste weken dat de aantal files (aan dr overkant) weer toenemen. Dat zullen vast niet allemaal kappers of leraren zijn.

2 likes

Bedankt voor je reactie! Ik weet niet wanneer ik deze wappie weer zie maar zal deze woorden gebruiken.

Volgens mij wordt er ook meer getest, en zorgt dat ook voor stijging. Las bij NOS dat het aantal afgenomen tests met 23% is gestegen op weekbasis. Dus dat verklaart het ook

Screen Shot 2021-03-13 at 21.26.07

Ik kwam net deze comment tegen en ik vond die eigenlijk wel heel tof gevonden.

En dan lees je andere comments dat ze in Amerika soms gewoon nog wat shots overhebben je gewoon je apotheek inloopt en hupsakee jij ook een spuitje. Jammer dat dit hier geen werkelijkheid is.

11 likes

1 van mijn vaste bezoekers wordt 80 volgende maand en is niet meer topfit maar wel nog helemaal alert, heeft ook 2 mensen met een laag iq bij hem inwonen waar die toch wel voor zorgt, goeie gast.
Nou die mocht gevaccineerd worden maar dat kon niet in de stad waar die woont. En hij is een rasechte dordtenaar dus ze bellen hem maar weer op als het wel hier kan😤. Hij ging toch niet helemaal met de hopper naar Gorinchem toe zeg :’).

1 like

Ik ben zo ongelofelijk ziek. Kan me niet herinneren ooit zo ziek te zijn geweest. Alles doet zo veel pijn. Ik heb mijn test straks maar hoop dat ik er weet te komen zelf.

Ik kan me niet voorstellen dat het corona is want ik heb de afgelopen 2 weken slechts 3 mensen gezien die allemaal nergens last van hebben. Dit kan toch nooit uit de supermarkt komen. Vind het nou toch eng want ik ben wel dermate ziek dat voor mezelf zorgen een uitdaging is.

However paar dagen geleden zijn en vriendin en ik dronken in het kanaal gesprongen omdat we iets wilden doen om de sleur te breken :upside_down_face: Ik duim maar dat dat de oorzaak is.

3 likes

Ojee dat klinkt niet goed! Beterschap! Het kanaal is ook wel een logisch iets. Maar helaas zijn er meer mensen besmet geraakt terwijl ze bijna niemand hebben gezien en dus ook geen idee hoe. Hopelijk valt het mee, wat het ook is.

Oef, beterschap!

Zou wel heel retro vibes zijn als je een choleraatje te pakken had ofzo :see_no_evil:

Serieuzere vraag: heb je ook veel buikloop? Dat zou wel een aanwijzing kunnen zijn richting dat kanaal.

4 likes

Mijn darmen zijn wel van slag ja… Maar weet het nog goed binnen te houden.
Ik denk meer aan keelontsteking, mega dikke keel, opgezette nekklieren en die vreselijke koorts. Ik hoest niet en verkoudheid valt ook mee.

Cholera zou wat zijn ja :joy:

2 likes

Het is gewoon een politieke keuze en geen medisch-wetenschappelijke keuze denk ik?

Wejo dit ga ik maandag even melden aan mijn collega die er kennelijk op geilt dat ik wellicht met AZ ben ingeƫnt en nu trombose ga krijgen. Ik snap om te beginnen al niet hoe je kunt denken dat AZ op mij getest wordt als het al is goedgekeurd. Dat zal dan ook beetje het niveau van het gesprek zijn.

1 like

Zit mezelf zo gek te maken dat ik maar weer een test ga doen. Heb te veel tijd dat ik zo aan 't hyper focussen ben op mezelf.

1 like

Ik voelde me al een tijdje eenzaam omdat je zo weinig mensen kon zien, maar dat gevoel is de afgelopen tijd echt nog eens verdubbeld omdat al mijn vrienden elkaar wel zien. Ze gaan echt allemaal weekendjes weg, sommigen doen even een sneltest ervoor, en gaan dan lekker met z’n vijven ofzo weg. Prfff ik vind het zo stom.

15 likes