Caronatopic #9

Volgens mij krijg je van die gel alleen maar nog veel drogere handen omdat er zoveel alcohol in zit, kan je nog beter gewoon wassen.

1 like

Ik merk dat ik sowieso niet echt veel vaker m’n handen ben gaan wassen :’)? En vraag me dan af: ben ik laks of waste ik gewoon al abnormaal vaak m’n handen haha.
Denk zo’n 12x per dag al standaard (dat is dus ongeveer elk uur :face_with_hand_over_mouth:)

2 likes

Ik denk dit haha. Maar jij werkt in de zorg toch? Dat is natuurlijk een heel andere situatie dan als je de hele dag achter de computer zit.

2 likes

Ik heb 2 vriendinnen die AZ hebben gehad en die maken zich wel wat zorgen.

Mijn moeder die zou binnenkort vanwege leeftijd een oproep voor az krijgen en die hoopt nu eigenlijk dat ze pas na haar verjaardag (dan wordt ze 65) een oproep krijgt. Ze gaat als het weer kan en ze wordt opgeroepen voor haar verjaardag alsnog wel maar ik merk wel dat ze zich wat meer zorgen maakt, dus ik stuur haar vooral de informatie door die hier wordt gedeelt.

Haha ja ik ging het net opschrijven maar denk dat de grootste oorzaak de kinderen zijn :joy::joy:
Kinderen zijn gewoon vies :joy:

Handen was schema

Opstaan / wc

Na ontbijt de handen van de kinderen en tafel schoonmaken en dus handen wassen

Na fruit maken voor kinderen, want dat kleeft. En vaak ook na het fruit eten :joy:

Na zo’n 7-10x luier verschoningen op een dag

Als ik buiten heb gespeeld met de kids zit er altijd wel zand aan die handjes - dus dan wassen we samen zijn (& dus ook mijn) handen.

Bij heftige snotneuzen

Na m’n eigen toilet keren

Als ik eten ga maken en tijdens het eten maken ook wel vaker (zeker bij gehakt kneden, of groenten snijden oid)

Als ik m’n gezicht was & tanden poets

En dan ‘s avonds ga ik douchen en dan was ik ze niet bewust maar zijn ze wel schoon de k ik :joy:

2 likes

Oh ja ik begreep je verkeerd, dacht dat je dat juist wilde gaan doen als vervanging van normaal wassen om minder droge handen te krijgen. Maar ik snap je.

1 like

Ik denk dat als de hele aanpak rondom corona geëvalueerd wordt we daarna nooit meer zo op slot gaan als nu, eigenlijk, omdat ik denk dat andere dingen (geld, onderwijs, etc.) zwaarder gaat wegen dan het beschermen van mensen tegen ziekte en zelfs overlijden.
Zelf heb ik daar geen mening over trouwens want ik heb echt te weinig kennis van zo veel dingen om te zeggen of het beter of slechter is dan de huidige aanpak, maar ik denk dat er de volgende keer een andere aanpak gekozen zal worden onder het mom van ‘de economie redden’ of ‘het onderwijs redden’. Zeker als de VVD de grootste partij is. (Als ik dan toch een bescheiden mening mag geven, denk ik zelf dat meer coronabesmettingen en overlijdens economie niet zal bevorderen.)

2 likes

Goed om te weten, wist ik zelf niet eens. Jouw kennis/informatie helpt heel erg in gesprekken met anderen als het hierom gaat!

3 likes

Ik hoor wel eens van mensen dingen als “ohja astra schijnt wel slechter te zijn dan de andere vaccins hù”, maar dat zijn allemaal jonge gezonde mensen die voorlopig toch nog geen vaccin krijgen. En ik denk dat als straks blijkt dat je met een Astra Zeneca wel op vakantie kan en zonder vaccin niet dat ze dan gewoon allemaal in de rij staan hoor haha.

6 likes

Nee daar heb je denk ik gelijk in, maar het is meer qua volgende pandemieën met weer constante zorgen om alle mensen om je heen (familie, kwetsbaren, de samenleving), etc, ik zie dat echt niet zitten.

Ik hoop juist dat ze het dan aanpakken op de manier van Nieuw-Zeeland, soms twee weken in hele strenge lockdown maar daardoor wel de rest van de tijd met weinig besmettingen in vrijheid bijna alles kunnen doen. Dat zal alleen wel een stuk minder haalbaar zijn aangezien ons land een stuk dichtbevolkter en geen eiland is. :slightly_frowning_face:

1 like

Heel veel mensen in m’n omgeving waren al heel sceptisch over AZ, maar nu inderdaad nog meer. Heb al meerdere mensen horen zeggen dat ze die absoluut niet willen.

Ik snap dat moeilijk doen ook niet zo goed. Zolang het gewoon goed gekeurd is, interesseert het mij echt vrij weinig welke ik krijg. Of ze nou AZ, Janssen, Pfizer of desnoods Spoetnik inspuiten. Als het goedgekeurd is, zal het wel goed zijn

1 like

Nee same. Ik probeer er maar niet te veel over na te denken want zelf zie ik het enorm pessimistisch in. Niet om dramatisch te doen maar ik heb sinds een paar weken wel echt een corona-blues.
(Ik heb hier geen verstand van overigens dus ik weet niet of mijn zorgen terecht zijn, ik ga gewoon af op de berichtgeving.)

Wat doen jullie zoal om uit zo’n dip(je) te komen?

2 likes

Dat is waar, verschilt denk ik per persoon. Heb er een aantal die sowieso een vaccin willen, al vanaf het begin en wat mensen die er na verloop van tijd pas positief over werden. Bij die laatste groep zal dat argument minder werken.

Klopt inderdaad, jij zit er veel beter in dan ik. Ken iemand die als proefpersoon mee heeft gedaan aan het onderzoek van jansen en vond dat heel interessant om te volgen.

1 like

Ik probeer vooral even goed voor mezelf te zorgen als in goed slapen, lekker en gezond eten, veel proberen te wandelen etc. En ook dingen doen of kopen waar ik echt blij van wordt; een leuk jurkje of iets voor mijn hobby of met een vriendin wandelen en dan gezellig een drankje mee nemen of ergens wat te eten halen.

1 like

Ik ken 1 iemand die het vaccin geweigerd heeft (wel meer die gaan weigeren), maar die persoon heeft zoveel medische kwalen dat ik denk dat ie corona al helemaal niet overleefd

Ik vind jouw posts altijd zo fijn om te lezen :heart:

1 like

Ik hoop dat dit nooit terugkomt. Handen misschien alleen in werksituaties. Maar hou je virussen en bacterieën lekker bij je.

4 likes

ja en al die begroetingen vinden ook plaats in de horeca met een drankje en wat goede snekkies

2 likes

Weet je ook waarom? Als je je goed voelt, dan is er toch niks aan de hand verder? Ik heb vorige week dinsdag AstraZeneca gehad, ondanks 1 dagje goed ziek te zijn geweest voel ik me verder prima en verwacht ook niet dat dat zal veranderen.

1 like