Caronatopic #9

Dit kan toch omdat er een paar locaties zijn die werken met sneltesten?

Ik zeg niet dat er geen link is want dat weet ik helemaal niet, maar ik zeg wel dat het aantal meldingen dat er nu is niet hoger is dan statistisch te verwachten is in een populatie. En ik denk dat statistiek/epidemiologie moeilijk te duiden is voor ‘het volk’ en journalisten. Daarom is het ook goed dat er nu goed onderzocht wordt of er echt geen link is, en zo wel of het risico op trombose het ‘waard’ is om je toch tegen corona te vaccineren.

Ik had hem zondag binnen tien uur

Ja ik denk het ook. Maar ik had in mijn hoofd bedacht dat ze dat dan zouden zeggen ofzo.

Mbt de astrazeneca prik, we zullen het zien wat er uitkomt. Ik vind het vooral stom dat ik mijn eerste heb gehad en nu niet weet of die tweede wel doorgaat in mei. Ik hoop het wel want ik weet niet of je dan een andere krijgt, of dat ĂŒberhaupt kan? (Als dat kan wil ik ze graag allemaal, als in Juli iedereen geweest is ga ik gewoon voor een soort PokĂ©mon aanpak en ga ik ze allemaal sparen)

1 like

Er is nu meer politiek bij betrokken, omdat het een vaccinatiecampagne vanuit de overheid is. De overheid moet dus kunnen zeggen: het is echt veilig en doe het!!! Anders zitten zij voor altijd met die shit: “jullie zeiden dat we het moesten doen en toen gebeurde er dit”.

Heb zelf niet de indruk dat de bereidheid al afneemt. De mensen die al niet wilden roepen heel hard: zie je! En de mensen die wel wilden vragen: wanneer mag ik wel komen dan?

2 likes

Ja vond ik ook bizar, hoort er bij en is onderdeel van het experiment, dus krijg ook een beetje het gevoel dat die mensen het wel mooi geweest vinden als ze naar het evenement zijn geweest.

Ik ga zelf zaterdag naar een testevenement en je plant ook beide afspraken (voor en na) voor het testen al in, dus kleine moeite om dan even op te komen dagen lijkt me. Wat overigens misschien wel meespeelt, is dat die testen maar op 4 locaties in NL afgenomen worden, dus misschien voor de mensen die niet uit die stad komen een extra drempel. Maar dan had je geen kaarten moeten kopen hoor.

1 like

Is Janssen ook al geprikt bij een veel grotere groep mensen zoals AZ nu? Want die (mogelijke/ eventuele*) Trombose meldingen kwamen pas later in het stadium bij een veel grotere groep mensen aan het licht bij AZ of niet?

Is er van Janssen nu dan ook toch weer dat er 2 ipv 1 nodig zijn?
Of hoe kan het dat je met exact dezelfde techniek 1 vaccin kan hebben waar je 1x voor moet en 1 waar je twee keer voor moet?
:sweat_smile:

1 like

Volgend mij ben ik hier de positief nieuws brenger maar ik focus me gewoon alleen nog maar op positieve berichten dussss :partying_face: (want ik ben er ook klaar mee net als iedereen)

13 likes

Ik moet zeggen dat ik t toch wel beetje eng vind hoor. Ben dik, slik de pil en dan krijg ik astrazeneca. Nou kom maar op met die trombose. Weet dat t niet zo werkt , maar toch. Helemaal lekker zit t me niet. Zal m niet weigeren want voor mn gevoel is de kans op erge corona 1000 maal groter. Maar toch.

Goed dat ze nu weer gaan starten met vaccineren. Al ben ik toch wel bang dat veel mensen nu (alsnog) weigeren/niet nemen als angst voor evt gevolgen. Ook al is het veilig bevonden
 Hoop toch dat mensen zich alsnog wel laten vaccineren zodat we hier met z’n allen sneller van af zijn

vanaf volgende week.

ik zou morgen gevaccineerd worden met Astra, nu kan ik weer wachten op een brief. :sweat_smile: echt even een “urgh” moment :stuck_out_tongue:

En ik heb nog steeds zoiets van; zet hem maar.

1 like

En de vaccinatiekaravaan kan weer doorgaan. :smiley:

8 likes

That’s how we roll :upside_down_face:

14 likes

Ik vind het dan wél weer frappant dat de Jonge het een bijwerking noemt terwijl gisteren juist in het nieuws was dat er door verschillende partijen géén verband is gevonden tussen het vaccin en de trombosegevallen. Als er geen verband is, is het ook geen bijwerking.

6 likes

Ik zie net juist weer dit voorbij komen.

Twijfel een beetje in welk topic dit het beste past, maar dit artikel

In nederland voor miljoenen steun ontvangen, en in het buitenland bonussen en dividend uitkeren aan je topmensen en aandeelhouders :joy: Dat is toch om te janken

2 likes

Bedankt voor de heldere uitleg weer! Super fijn en duidelijk.

Heh. Wat? Grapje zeker van Grapjeshaus? Toch?! đŸ„Č

Ja en dan zegt Kaag ook nog dat de avondklok er zo snel mogelijk af moet.