Als het eerder veilig wordt bevonden dan lijkt het me toch dat ze vroeger gaan hervatten ipv wachten tot de 28e? Ik vind de afgelopen dagen al verloren tijd
Dit doen ze ook bij mijn favo patatzaak waardoor ik al maanden de perfecte frikandel speciaal moet missen Net als jij kan ik het ook niet meer niet-zien
Ooh nee! Ja irritant is dat he. Ik bestel wel gewoon eten dus geen idee of het dan gebeurt, maar omdat ik het dan niet zie vind ik het niet erg.
De dokter vroeg of ik vanwege mn bmi eerder een vaccin wil en ik dacht jaa waarom ook niet. Dan heb ik het maar gehad en dan kan ik ook gewoon in mn dorp ipv dat ik stad en land af moet gaan.
Dit komt ook steeds bij meester visser. En dacht van de week opeens, als je op vakantie was geweest had je t geld ook niet meer. En volgens mij blijft je geld als t goed is wel “staan” tot na de corona. Dus tenzij jij of je man/vrouw baan kwijt is door corona vind ik dat je niet moet zeiken.
Klaag jij dan alleen maar over de pandemie?
Ik heb daarnaast ook nog genoeg te klagen haha.
Een vriendin van mij werkt voor een rechtsbijstand verzekering en die krijgt zoooo veel zaken van mensen die hun geld terug willen. En ik snap dat je iets wilt waar je voor hebt betaald maar deze mensen bellen woest op als ze binnen 14 dagen hun geld nog niet hebben gehad en het is dag 15. Compleet met eisen van we gaan naar de rechter.
Echt hakuna your tatas de reisbranche heeft het hartstikke zwaar, die kunnen echt niet in 1x iedereen terug betalen maar doen dat helaas in delen. En een rechtzaak aanspannen helpt ze al helemaal niet.
Is dat niet wat je eraan stoort, dat ze zeurt over iets anders dan de pandemie?
Vraagje, heb je hem ook al gehad? Ik twijfel of ik hier ook contact over op moet nemen maar nu AstraZeneca is stilgelegd vraag ik me af of ik dan voor een andere in aanmerking kom (en of ik überhaupt in aanmerking kom)
Ik snap heel goed dat mensen zich nog steeds over van alles opwinden (maar zou ook niet klagend met m’n kop op tv willen).
Iets meer begrip voor zulke situaties zou mensen idd sieren, dat ben ik geheel met je eens!
Ik wil ook wel m’n geld terug, maar snap dat het nu wat langer duurt. Ik heb het ook niet per se nodig. Maar ik begrijp wel dat als jij je baan bent verloren door de crisis, of zelfs je zaak moet sluiten of nauwelijks inkomsten hebt dat dit wel echt heel vervelend is. En dat het dan nog vervelender is dat mensen dan zeggen ‘ja maar anders was het geld ook weg’, ja, anders had diegene ook wss nog gewoon inkomen gehad. Ik heb het van die vrouw niet gezien dus ik heb geen idee wat haar situatie is, maar ik denk niet dat het zo zwart/wit is.
Sorry voor de bron haha!
Ik vraag me af hoe de geluiden in BE zijn over AstraZeneca, een beetje zoals in NL ook?
Ik ben benieuwd naar de uitspraak morgen. Al verwacht ik niet iets erg nieuws qua berichtgeving tot nu toe al wat we hebben kunnen lezen/horen.
En ik snap dat het als tijdverlies voelt, maar het is beter voor de bereidwilligheid van mensen omprotocol te volgen en dergelijke meldingen te onderzoeken. Daar hebben we op langer termijn meer aan (mensen die zich dan alsnog zullen laten prikken met AZ)
Ik ga misschien een domme vraag stellen hoor. Want stel indd dat dit een nieuwe (kans op) bijwerking zou kunnen zijn van AZ. Want die kleine mogelijkheid is er ook, het is voor nu nog niet uitgesloten dat het niets ermee te maken heeft toch?*
Is trombose ook niet altijd al een bijwerking van de pil? Dat slikken vrouwen toch al jaren? Is er een verschil met deze trombosemeldingen?
Ik slik de pil zelf niet dus correct me if i am wrong!
Mogelijk vier mensen besmet geraakt bij testevenement concert André Hazes https://www.nu.nl/muziek/6122437/mogelijk-vier-mensen-besmet-geraakt-bij-testevenement-concert-andre-hazes.html (via @NUnl)
Ik lees dit net en verbaas me erover dat het percentage mensen dat zich laat testen na het evenement zo laag ligt (rond de 80/85%). Ik meen me te herinneren dat testen na bezoek van het evenement onderdeel is van de ‘deal’ die je sluit als je naar zo’n evenement gaat en snap echt niet waarom je dat dan gewoon niet zou doen. Of misschien heb ik het verkeerd onthouden.
Hm, ik weet niet zo goed waar ik sta in deze discussie mbt de AstraZeneca vaccin. Enerzijds denk ik dat het goed is om nauwkeurig te kijken naar de eventuele mogelijke verband. Ook om het vertrouwen van het publiek terug te winnen. Maar anderzijds leidt obesitas en roken ook tot een hogere risico op trombosevorming. Daar hoor je weer niemand iets over zeggen. En juist dat groep met morbide obesitas krijgt nu het AstraZeneca. Dus al een groep met verhoogd risico op trombose. Hoe kun je dan zeker weten dat het aan het vaccin ligt en niet aan het patiënt/obesitas zelf.
Zijn ze in die andere landen met meldingen niet al veel grotere groepen ermee aan het vaccineren? En niet alleen een wat specifiekere groep, zoals in NL bijv nu nog.
Dat is een goed punt! Ga het morgen eens inlezen.
Nee ik heb hier vandaag pas contact over gehad. Ik vroeg ook hoe dat zat maar mn dokter zei dat ze verwacht dat het binnen 2 weken weer door zal gaan en dan krijg ik mn oproep enzo.
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom dit niet ok zou zijn. Ik heb het specifieke item niet gezien maar even in zijn algemeenheid dus. Mevrouw betaalt voor een reis, die kan niet doorgaan en dus heeft ze gewoon recht op haar geld terug (want waarom niet). Snap ook het probleem van de reisorganisatie niet zo want die betaalt ook de accomodatie e.d. niet lijkt me (want de reis gaat niet door) en in het begin van de pandemie waren er toch vast nog wel wat reserves? Vervolgens moet mevrouw maar hopen dat de reisorganisatie, die jarenlang wel dikke winst heeft gedraaid, niet failliet gaat en ze ooit haar zuurverdiende geld nog terug krijgt. Daar heb je dan het hele jaar hard voor gewerkt Kijk ik snap wel dat je niet meteen de volgende dag je geld terug hebt maar ik zou zelf eerlijk gezegd ook mijn geld terug willen, al is het maar zodat ik er dan bijvoorbeeld in Nederland van op vakantie zou kunnen of mijn tuin zou kunnen pimpen.
Er is een garantiefonds, dus mocht Corendon faillet gaan dan moet dat goedkomen.
Corendon is een maatschappij met eigen vliegtuig(en). Deze kosten, zoals leasepenningen e.d. lopen gewoon door, daarnaast ook de kosten van een parkeer programma.
De grap is, mevrouw zou hierdoor nooit meer bij Corendon boeken, andere reisorganisaties hebben last van precies hetzelfde. Waar je ook geboekt had, je had dezelfde problemen. Dus mevrouw zal nooit meer op reis gaan via een organisatie denk ik.
Ik snap echt wel dat mensen hun geld terug willen, maar ik begrijp ook goed dat we in een uitzonderlijke situatie zitten.