Stond er nou voor aankomende week weer een persco op de planning?
Jep, 23 maart!
Toen ik dit in januari las āMerkel verwacht dat lockdown Duitsland tot begin april gaat durenā dacht ik: nee joh, vast niet, dat duurt lang. En nu is het al bijna april en zit Nederland ook nog steeds dicht.
Wow ja inderdaad. Maar dan gaat de tijd eigenlijk ook wel best snel. Voor mijn gevoel leek april mijlenver weg maar here we are
Volgens mij zouden ze in Belgie zelf ook in quarantaine moeten als ze langer dan 48 uur blijven, dus een weekendje weg ofzo zit er niet in.
Oke nou veel plezier daar, hopelijk worden ze een week in quarantaine in Belgie gezet
Mooi dag erna komt loon, retail therapie gaat het worden denk ik weinig vertrouwen in dat alles blijft gaan zoals het nu is.
Nou ergens ben ik bang dat er niks verandert. Dat ze denken de oudjes zijn gevaccineerd, joe. Maar ziekenhuizen stijgen ook weer.
Mag hopen dat ze wel wat gaan doen. Anders word het over twee weken wel weer gedaan waarschijnlijk. š
Er zijn vorig jaar wel periodes geweest waar ze bij de grensovergangen op de snelweg naar Belgiƫ elke auto met een Nederlands nummerbord lieten stoppen om te vragen wat ze kwamen doen. Maar dat is nu niet echt meer, misschien tijdens het paasweekend wel weer ofzo.
Nee tuurlijk joh, Belgiƫ kondigt as we speak strengere maatregelen aan en geplande versoepelingen aan de horizon gaan ook niet door omdat de besmettingen weer de spuigaten uitlopen maar ga gewoon lekker een weekendje naar Belgiƫ hoor
Stom!
(En ik kan niet lezen)
Oh sorry geen idee waar ik collegaās nou weer vandaan haalde. Wat kut! Ben het zo zat dat zulk gedrag steeds de verhoudingen op scherp zet. Voet bij stuk houden hoor
In ons ziekenhuis zijn de regels weer verder aangescherpt vanwege de grote aanloop van Corona patiƫnten en heropenen van de nood IC. Wat ik dan niet snap en echt kwalijk vindt: 1) op mijn poli kwamen vandaag meerdere stellen, ik heb per stel de partner moeten weigeren om mij kamer binnen te komen. Overal staat kom alleen, maar nee hoor zoveel die samen komen terwijl er niets vervelends besproken wordt en 2) dat mensen onze koffietent in het ziekenhuis beschouwen als tussenstop van hun wandeling of fietstocht. Ze beweren dus aan de deur dat ze naar de dokter moeten en van vervolgens een uur koffie zitten drinken daar.
Ja het is echt ongelofelijk. Ze parkeren hun fietsen dan bij de hoofdingang en lopen dan naar het koffiezaak om daar op het binnenterras te zitten. Vind dat echt absurd.
Wel fijn voor de echte bezoekers dat het cafĆ© open is! Bij āonsā is het dicht ⦠best pittig als je de hele dag afspraken hebt. Mān pa heel droog; āja dan is het hoogtepunt toch dat softijsje. Nou, als dat al niet meer kanā¦ā
Geen aanval op jou verder maar ik vond het telkens wel heel bijzonder om te zien dat het āterrasā (in mijn ziekenhuis) altijd open is gebleven.
Het is eigenlijk niet echt een terras, het zijn hooguit 20 stoelen per 2 die in de hal staan. Binnen mag sowieso niemand zitten, hooguit de medewerkers tijdens de lunch. Buiten is echt alleen voor de patiƫnten en partner bedoeld die even moeten bijkomen bv na een slecht nieuws gesprek.
T gaat nou niet echt top he. Vraag me zo af of er weer maatregelen komen.
Maar wat dan nogā¦? Weer terug naar scholen en kdv dicht? De BSO is nog niet eens terug open gegaanā¦
School weer dicht kan toch ook eigenlijk niet? De winkels zijn nog altijd dicht - horeca ook.
Wat kan er nog strenger dan nu�
Is het niet ook omdat er zo veel kinderen getest worden nu?
Nou ja je kunt de laatste versoepelingen natuurlijk weer terugdraaien. Kappers, buiten sporten in groepjes van 4 enz
Hoewel ik niet denk dat ze gaan verscherpen - gok eerder dat aangekondigde versoepelingen miss niet doorgaan