Oh sorry geen idee waar ik collega’s nou weer vandaan haalde. Wat kut! Ben het zo zat dat zulk gedrag steeds de verhoudingen op scherp zet. Voet bij stuk houden hoor
In ons ziekenhuis zijn de regels weer verder aangescherpt vanwege de grote aanloop van Corona patiënten en heropenen van de nood IC. Wat ik dan niet snap en echt kwalijk vindt: 1) op mijn poli kwamen vandaag meerdere stellen, ik heb per stel de partner moeten weigeren om mij kamer binnen te komen. Overal staat kom alleen, maar nee hoor zoveel die samen komen terwijl er niets vervelends besproken wordt en 2) dat mensen onze koffietent in het ziekenhuis beschouwen als tussenstop van hun wandeling of fietstocht. Ze beweren dus aan de deur dat ze naar de dokter moeten en van vervolgens een uur koffie zitten drinken daar.
Ja het is echt ongelofelijk. Ze parkeren hun fietsen dan bij de hoofdingang en lopen dan naar het koffiezaak om daar op het binnenterras te zitten. Vind dat echt absurd.
Wel fijn voor de echte bezoekers dat het café open is! Bij “ons” is het dicht … best pittig als je de hele dag afspraken hebt. M’n pa heel droog; “ja dan is het hoogtepunt toch dat softijsje. Nou, als dat al niet meer kan…”
Geen aanval op jou verder maar ik vond het telkens wel heel bijzonder om te zien dat het ‘terras’ (in mijn ziekenhuis) altijd open is gebleven.
Het is eigenlijk niet echt een terras, het zijn hooguit 20 stoelen per 2 die in de hal staan. Binnen mag sowieso niemand zitten, hooguit de medewerkers tijdens de lunch. Buiten is echt alleen voor de patiënten en partner bedoeld die even moeten bijkomen bv na een slecht nieuws gesprek.
T gaat nou niet echt top he. Vraag me zo af of er weer maatregelen komen.
Maar wat dan nog…? Weer terug naar scholen en kdv dicht? De BSO is nog niet eens terug open gegaan…
School weer dicht kan toch ook eigenlijk niet? De winkels zijn nog altijd dicht - horeca ook.
Wat kan er nog strenger dan nu…?
Is het niet ook omdat er zo veel kinderen getest worden nu?
Nou ja je kunt de laatste versoepelingen natuurlijk weer terugdraaien. Kappers, buiten sporten in groepjes van 4 enz
Hoewel ik niet denk dat ze gaan verscherpen - gok eerder dat aangekondigde versoepelingen miss niet doorgaan
Het is wel anders nu omdat dit niet betekent dat het in verpleeghuizen en ziekenhuizen (vanwege de vaccinaties) ook per se gaat stijgen. En er worden natuurlijk veel meer kinderen getest. Denkt dat ze vooral kijken naar de bezetting in de ziekenhuizen.
Nou bij mij in de winkel mogen 45 klanten tegelijk. Daar zitten we nog niet aan maar daar zitten we sowieso niet vaak aan tenzij zaterdagmiddag.
Als het alleen stijgende besmettingen waren, maar t ziekenhuis stijgt ook. Nu nog langzaam maar kan bijna niet anders dat die ook meer stijgen dadelijk. Ik denk dat je onderschat hoeveel er open is. En daarnaast hoeveel mensen doen. Vooral bij dat laatste ligt het grote probleem denk ik.
@June ziekenhuizen stijgen ook. Groei lijkt af te vlakken maar met de hogere cijfers zegt dat nog niets.
Oh helaas
Edit: ben echt bang voor nieuwe rellen enzo als mensen nu horen dat de terassen etc. toch nog niet opengaan. blijft zo’n lastige situatie. begrijp eigenlijk niet waarom ze die beloftes gedaan hebben, daar krijg je echt gezeik mee
45 ?!
Ik dacht dat we nog steeds op 1 of 2 per 10min zaten haha. Oeps
Sinds deze week pas. Dus daar zijn de besmettingen niet van. Denk ook niet dat daar de besmettingen van komen maar hoe meer er mag hoe meer mensen denken dat alles wel weer kan denk ik.
Ondertussen sluit ik me op en voelt elke keer werken als russische roulette, net als boodschappen. Gelukkig beide maar 1x per week.
@June ik snap op zich de belofte of vooruitzicht wat ze boden wel. We waren tenslotte vrij lang stabiel + steeds meer vaccinaties. Maar mensen kunnen er blijkbaar niet mee omgaan. Of kinderen zijn echt de besmettelijke verspreiders die ze lijken.
Dit is echt mijn angst… want wat dan?
Scholen dicht tot nader orde? Kdv ook?
Gewoon alle kinderen 2 weken op school laten zodat zoveel mogelijk t krijgen. Succes juf!
Grapje uiteraard maar vriendin van vriendin heeft sinds dat school open is al elke week een kind thuis gehad vanwege quarantaine.
Plus als dat zo zou zijn zou dan niet de leeftijdscategorie van de ouders van die kinderen ook bijna net zoveel stijgen als die van de kinderen? Volgens mij is dat niet zo maar weet ik niet zeker.
Ik neem aan geen quarantaine vanwege een positieve test van het kind zelf, dan zou namelijk de hele klas + juf zelf ook thuis zitten.
Volgens mij omdat de hele klas in quarantaine moest?
Oooh sorry ik begreep je verkeerd. Ik dacht een vriendin die juf is, maar je bedoelt denk ik haar eigen kinderen die steeds thuis zijn. Ik denk dat ik in de war raakte vanwege je zin daarvoor.
Puur verkiezingspraat denk ik