Caronatopic #9

Had Ferd toch gelijk met 1 juno, maar hij vergat er 2021 bij te zeggen.

50 likes

Een mogelijke avondklok tot juni dat drijft mij zelfs tot het worden van een Corona gekkie.

Maar nog Ʃven volhouden hoor jongens. We zijn er nu Ʃcht bijna!!1!!

19 likes

In mijn regio merk ik geen controle meer, denk dat de avondklok in het voorjaar in de praktijk meer een dringend advies tot thuisblijven zal zijn, dan een maatregel die strikt gehandhaafd wordt met boete’s.

Er wordt inderdaad amper gecontroleerd. Ik ben bijna elke avond buiten geweest (fulltime werk, vooral avond en nachtdienst) en nog nooit controle gehad. Zie ook bijna geen handhaving rijden.

Uit de persconferentie van het cbg (?) deze week herinner ik me dat ze het hadden over jonge vrouwen onder de 55.

1 like

Vrouwen onder de 50 idd - mogelijk door de combinatie met hormonale anticonceptie (die de kans op trombose sowieso verhoogt) maar dat is nog niet voldoende onderzocht.

2 likes

Hier in het E hebben we tegenwoordig security aan de deuren staan. Iedereen die binnen komt moet zich melden, en dan wordt er nagekeken of ze iemand mee mogen nemen of niet. Alles onder de 18 mag 1 iemand mee nemen, en oncologie geloof ik ook altijd. Verder moet het bepaald worden door degene die de afspraak heeft gemaakt. Het is een hele constructie om te zien, want je moet dus langs poortjes die controleren. Maar ik heb geen dagelijkse discussies, wel medelijden met de studenten die aan de ingang staan en de hele dag gezeur krijgen.

Wij gaan ook weer een nood-IC opstarten. Het akelige vind ik nu dat je merkt dat de jongere lichting nu komt. Waar eerst 80% 60+ was, ligt nu de halve IC vol met 40 jarige. Logisch gevolg wel als je alle ouderen al gevaccineerd hebt.

2 likes

Misschien dat het in mijn hoofd alleen een logisch gevolg is haha. Maar ik heb tijdens de eerste en de tweede golf op de IC en de cohort gewerkt, en toen was het grootste deel 60+. En nu zie ik in eens allemaal jongere mensen op de IC. En met jonger bedoel ik dan rond de 50, dus geen jongeren. Deze mensen zijn ook een risico, maar niet nog niet gevaccineerd. Dus ergens in mijn hoofd denk ik dan, ja logisch dat deze groep nu aan de beurt is. Wat natuurlijk helemaal niet logisch is, want het niet alsof zij zijn overgeslagen afgelopen jaar en Corona nu denkt OH 50+!! Die ben ik helemaal vergeten!!
Dus het ligt meer aan mij :wink:

5 likes

Omg :sob: Wat een kutnieuws om de dag mee te beginnen

1 like

Ik snap hier echt niets van, waarom lukt dat bij ons niet?

Ik vind het dan juist shocking om te realiseren dat wij ondanks de vaccinaties zo hard stijgen. Weliswaar onder jongere doelgroepen maar als je hoort dat mensen van 50 op de ic liggen. Dat hoort gewoon niet. En ook mensen jonger dan dat kunnen zulke heftige gevolgen ondervinden. Ik snap t gewoon niet. Ik snap echt dat t moeilijk is en ik een asociaal persoon ben maar snap gewoon niet dat je t risico gaat lopen door met meer mensen samen te komen. Doe dat dan buiten in een tuin als die behoefte zo groot is.
Wat een ellende.

En tegelijkertijd vind ik dat we het over het algemeen heel goed hebben hier. De meeste hebben een dak boven hun hoofd en eten. Netflix en alles for days, je kan eten laten bezorgen alles. We mogen blij zijn dat we niet in Braziliƫ wonen of in Afrika waar ze nog maar moeten zien of ze t vaccin uberhaupt krijgen. Ja we mogen klagen en het is kut maar denk dat je af en toe moet realiseren dat t erger kan en dat we nog relatief geluk hebben.

2 likes

Mijn oma van 94 is nog steeds niet ingeĆ«nt. Ze woont zelfstandig in een appartement aan het verzorgingstehuis. Eerst zou de huisarts het vaccin geven maar de huisarts heeft geen vaccins en krijgt ze voorlopig ook niet. (Aldus de assistente.) De GGD weet van niks, die verwijzen door naar de huisartsenpost voor de coƶrdinatie. De huisartsenpost wil niks zeggen, er moet dan een afspraak gemaakt worden wat 55 euro kost (want consult) en dan kunnen ze misschien antwoord geven op de vraag wanneer oma gevaccineerd gaat worden. Maar misschien ook niet…

1 like

Hier een buurvrouw van 95, woont zelfstandig. Huisarts heeft geen idee wanneer ze geprikt kan worden. Vind het zo gek.

2 likes

Mijn tante is 86, woont thuis, regio Utrecht, ook nog niks gehoord en wordt ook zo heeen en weer gestuurd idd.
Ze heeft zo iets: ik wacht t rustig af. Maar ik zou liever zien dat ze er nog actiever achter aan gaat :crazy_face::rofl:

2 likes

Dat is toch vreemd? Al ze die mensen al niet eens goed ingeƫnt krijgen, wanneer zijn wij dan wel niet aan de beurt. Het is toch ook geen verrassing dat er vaccins zijn gekomen. En ik neem al die mensen bij de huisarts/GGD/etc niets kwalijk. Ik snap alleen niet waarom er vanuit het Rijk niet een goed scenario bedacht is. Hoezo kan je UK het dan wel. Behalve dat ze daar daadwerkelijk vaccins hebben.

4 likes

Nou bedoel meer dat ze daar laatst 3000 doden per dag hebben, een president die het niet serieus neemt en zoveel sloppenwijken die denk ik echt geen aanspraak maken op een vaccin.

En ja Afrika is generaliserend maar heb al over meerdere landen problemen gehoord, overheid die niet wil vaccineren, corona zo ongeveer ontkent of dat het gewoon moeilijk is om aan vaccins te komen.

1 like

Oke dat had ik nog niet meegekregen!

Moest aan jouw reactie denken een paar dagen geleden @Broodrooster, dus toch een andere groep mensen.

Erg herkenbaar wat @Suikerklontje zegt, ik zie de bereidheid ook echt zo dalen. Eerst waren het vooral de mensen die er niet echt in geloofden die zich niet aan de regels hielden, nu zijn het ook de mensen die erkennen dat Corona echt heftig is maar die alsnog met 3 andere volwassen familieleden uit andere huishoudens bij iemand op visite gaan. Ik vind dat echt zo verdrietig en frustrerend. Begrijpen die mensen niet dat versoepelen (indirect) samenhangt met hoe mensen zich gedragen? Ik wil ook dolgraag meer kunnen maar ga nog steeds braaf alleen naar mijn ouders ipv met mijn vriend met wie ik in 1 bed slaap. Ben ik het eens met die maatregel? Nee. Maar ja als je overal maar zelf een uitzondering op gaat verzinnen… Ik merk ook dat ik het steeds meer gehad heb met dit gedoe. Maar dan met name met de mensen die gewoon schijt hebben en die het verpesten voor de ander. En dan niet alleen voor mij, of de ā€˜individue’, maar vooral voor alle branches die weer niet mogen versoepelen.

Qua vaccins in VK, ligt het er daar ook niet aan dat zij vaak al beginnen met vaccineren voordat het in de EU is goedgekeurd? Ik zie het ook liever veeel sneller maar denk dat het voor de bereidheid in Nederland wel goed is dat het eerst echt op Europees niveau is goedgekeurd.

4 likes

Ah joh, weet je tenminste waar je uit de buurt moet blijven.

3 likes

VK en EU kun je niet met elkaar vergelijken. VK koop zelf in en heeft het zelf goedgekeurd. EU koopt als EU en wachtte allemaal op EMA.

2 likes