Sorry, late reactie. Goed dat je het even zegt. Dan had ik dat niet goed!
Het is nu bijna 24 uur geleden sinds mijn vriend zich heeft laten testen en ik wil zo graag de uitslag weten. Het zou mij niks verbazen als hij positief getest wordt want hij is aan het hoesten, heeft koorts en voelt zich gewoon niet lekker. Kan ook gewoon griep zijn natuurlijk. Vriend is sinds zijn symptomen begonnen geïsoleerd in onze slaapkamer maar ik begin me ook een beetje meh te voelen, vooral moe, klein beetje keelpijn en weinig eetlust dus mocht hij negatief zijn laat ik me alsnog testen. En als hij positief is ook. Yay, 2x testen in 1 week tijd (de eerste keer was preventief omdat ik op het stembureau ging helpen)
Mijn moeder heeft trombose in haar oog en krijgt volgende week haar vaccinatie met AstraZeneca. Door alle verhalen ben ik daar nu best ongerust over, maar haar artsen zeggen dat het wel kan dus op hoop van zegen dan maar?
Wow dat lijkt me inderdaad best eng voor jou en je moeder! Wat vindt ze er zelf van? De kans dat het fout gaat is natuurlijk heel klein, maar ik kan me voorstellen dat het toch even slikken is als je in deze situatie zit, met al die verhalen over trombose in het nieuws.
Mn vader krijgt wrs volgende week ook al een uitnodiging, hij heeft bloedkanker dus fijn dat hij veel sneller dan verwacht kan gaan
Sinds de basisscholen weer open zijn is het bij mij in de omgeving wel echt aan het verspreiden. Maanden lang niks aan de hand en nu ineens allemaal besmette mensen.
Erg exemplarisch natuurlijk maar was wel duidelijk merkbaar hier.
Vriend is positief getest helaas. Morgenmiddag was er pas plek om mezelf te laten testen maar vind het wel heel kut dat we nu zo lang apart van elkaar moeten leven. Hij is niet heel ziek gelukkig, hopelijk blijft dat zo
Ik begrijp de regels alleen niet zo goed. Als ik het goed begrijp moet ik sowieso de 7 dagen dat hij besmettelijk zou zijn thuisblijven, daarna mag hij weer het huis uit mits geen klachten meer en ik moet daarna nóg 10 dagen thuis blijven. Maar als ik op dag 5 (na die 7 dagen) negatief test mag ik wel eerder weer het huis uit volgens mij. Iemand die dit kan bevestigen of ontkrachten? Ik weet niet of er voldoende capaciteit is bij het bron- en contactonderzoek namelijk
Verrassing!
Klopt, dus dat zou betekenen als je vriend geen klachten gaat ontwikkelen dat je 7+5 dagen binnen zit, dan test en dan bij negatieve test weer mag gaan en staan waar je wilt.
Heb ik nou voor niets FvD gestemd? :S
Ja ik denk dat ze ook naar de R waarde kijken en dat het een te groot risico is om dingen te openen. Beter voorkomen dan genezen denk ik dan maar.
Hopelijk kan men goed doorprikken als we het Jansen vaccin hebben…
Ik vind het zo gek voelen dat ik nu op voetbaltraining een afstand hoef te houden van mensen??? Ik woon alleen/heb geen partner dus heb het hele afgelopen jaar nauwelijks iemand aangeraakt, voelt zo raar om dan nu ineens op de man te gaan verdedigen? Het mag volgens de maatregelen (want ben onder de 27) maar het voelt zo raar (en zou liever een knuffel van m’n moeder hebben maar ja life).
Nouja dat moest ik even kwijt en wilde niet een ander topic met meer carona bevuilen
Jaaa krom voelt dat he! Ik dans in een <27 team en wij mogen nu dus ook weer trainen buiten. En dus ook liften en knuffelen en whatever je allemaal kan bedenken.
We hebben er voor gekozen als team dat niet te doen omdat de helft in de zorg werkt haha. Maar het idee is echt heel krom
Vind de regels ook verwarrend. Hier staat het toch iets anders, tenminste zo lees is het https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/thuisquarantaine/in-thuisquarantaine-door-corona
Was ook voor mezelf aan het kijken. Maar dacht dat ze eerder zeiden dat als iemand corona blijkt te hebben, mensen met wie je 48 uur eerder (nauw) contact hebt gehad in quarantaine moesten. Nu lees ik dat dit 24 uur uur is. Stelt mij wel wat gerust. Gezien ik donderdag iemand heb gezien waarvan vrijdag bleek een gezinslid besmet was en ik helaas op werk niet altijd afstand heb kunnen houden. Vrees nog steeds dat mijn zoveelste vakantie in deugen valt, maar probeer positief te denken en dit bericht op de Rijksoverheid helpt, hopelijk lees ik het ook goed.
Oh man, de hooikoorts is real. Ik blijf testen. Pilletjes werken helaas niet genoeg. Echt balen. Meer mensen last van?
Ja vind het ook echt vreemd wel hoor… we doen ook onze oefeningen tijdens de training wel zo dat je afstand kan houden, maar vervolgens wel een partijtje aan het einde. En dan doen ze ook een training apart voor 27+ maar dat is wel echt helemaal op afstand en in kleine groepjes geloof ik. Twijfel ook soms wel of dit wel verstandig is om mee te doen, maar merk wel dat het me echt goed doet en tis wel binnen de maatregelen zo… vind het maar lastig
Als je voelt of herkent dat het echt hooikoorts is hoef je niet te testen hoor. Alleen als het anders voelt dan je normale klachten. En misschien even langs de huisarts om om medicatie te vragen? Anders blijf je bezig idd.
Ik zou even langs de ha gaan, dan kan je ook neusspray krijgen en misschien andere antihistamine. Werkt echt een stuk beter bij mij
Er geldt wel een termijn van 2 dagen (=48 uur) waarvan ze zeggen dat je besmettelijk kan zijn zonder symptomen te hebben. En dus ook dat je in thuisquarantaine moet als je 48 uur voor de start van de klachten in nauw contact met iemand met corona bent geweest of huisgenoot bent van iemand met corona. Zie deze link en dan het kopje wat moet u zelf doen: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/testen/bron-en-contactonderzoek
Jij bent in dit geval (nog) geen nauw contact van iemand met corona want je collega is niet positief getest. Die termijn van 2 dagen geldt dus wel nog, maar binnen die 2 dagen moet je in een tijdsbestek van 24 uur bij elkaar opgeteld minstens 15 minuten op minder dan 1,5 meter zijn geweest van iemand met corona. Voor jou geldt dan dat je alleen in quarantaine moet als die collega van jou ook positief getest wordt en jullie elkaar binnen de termijn van 48 uur voordat de klachten begonnen bij elkaar opgeteld >15 min op minder dan 1,5 meter hebben gezien.
Zoals ik deze link lees: https://lci.rivm.nl/informatiebriefhuisgenootthuis
mag ik me op dag 5 nadat mijn vriend en ik elkaar niet meer binnen 1,5 meter hebben gezien (vanaf vandaag dus, want gisteren werden we wakker in hetzelfde bed en toen begonnen de klachten) zou ik bij een negatieve test weer uit quarantaine mogen maar dat zou gek zijn want dan is mijn vriend nog een dag besmettelijk. Ik bel de GGD wel als ik niet besmet raak want ik snap het niet zo