Ik had dezelfde situatie als jij, ook vriend geïsoleerd, en dit is mij ook verteld door de GGD. Helaas was mijn test op dag 5 positief en ben ik toch ziek geworden. Hopelijk blijf je negatief!
En @Lemongrab. Ah thanks! Neusspray heb ik al, werkt wel om mn neus open te krijgen maar niet om klachten te voorkomen helaas. Ik wist niet dat ik om een andere soort pillen kon vragen Ga ik dat even doen. Ze hadden ook nog oogdruppels, maar die mogen niet met zachte lenzen helaas.
Heb je fluticason neusspray? Ik gebruik wel oogdruppels met zachte lenzen, als je ketotifen bijv gebruikt in unidose verpakking kan dat wel.
Dank u dank u, ik ga dit allemaal bij de huisarts even navragen
Je kan ook lymftaping bij de fysio proberen. Doe het nu voor mijn 3e jaar en ben nu 2x geweest en dacht dat mijn hooikoorts weg was omdat het zoveel regende en het koud was. Maar hoorde dat mensen, net zoals jij, de afgelopen tijd toch veel last hadden gehad en ik heb alleen iets jeukende ogen gehad. Verder niks. Kan goed placebo zijn, maar voor mij werkt het echt goed. Moet echt nog wel pillen nemen, maar de klachten zijn zoveel minder.
Vermoedelijk wel, maar of dat echt jaarlijks zal zijn en echt voor iedereen of alleen voor de risicogroepen (zoals bij de griepspuit), dat zal de tijd ons moeten leren.
Wait what 🥲🥲🥲
Voorlopig geen versoepelingen coronaregels, mogelijk pas begin juni
We zijn weer bij “juno”.
Zo’n vooruitzicht is toch verschrikkelijk. Begrijp het wel hoor met die stijgende cijfers maar jemig
Had Ferd toch gelijk met 1 juno, maar hij vergat er 2021 bij te zeggen.
Een mogelijke avondklok tot juni dat drijft mij zelfs tot het worden van een Corona gekkie.
Maar nog éven volhouden hoor jongens. We zijn er nu écht bijna!!1!!
In mijn regio merk ik geen controle meer, denk dat de avondklok in het voorjaar in de praktijk meer een dringend advies tot thuisblijven zal zijn, dan een maatregel die strikt gehandhaafd wordt met boete’s.
Er wordt inderdaad amper gecontroleerd. Ik ben bijna elke avond buiten geweest (fulltime werk, vooral avond en nachtdienst) en nog nooit controle gehad. Zie ook bijna geen handhaving rijden.
Uit de persconferentie van het cbg (?) deze week herinner ik me dat ze het hadden over jonge vrouwen onder de 55.
Vrouwen onder de 50 idd - mogelijk door de combinatie met hormonale anticonceptie (die de kans op trombose sowieso verhoogt) maar dat is nog niet voldoende onderzocht.
Hier in het E hebben we tegenwoordig security aan de deuren staan. Iedereen die binnen komt moet zich melden, en dan wordt er nagekeken of ze iemand mee mogen nemen of niet. Alles onder de 18 mag 1 iemand mee nemen, en oncologie geloof ik ook altijd. Verder moet het bepaald worden door degene die de afspraak heeft gemaakt. Het is een hele constructie om te zien, want je moet dus langs poortjes die controleren. Maar ik heb geen dagelijkse discussies, wel medelijden met de studenten die aan de ingang staan en de hele dag gezeur krijgen.
Wij gaan ook weer een nood-IC opstarten. Het akelige vind ik nu dat je merkt dat de jongere lichting nu komt. Waar eerst 80% 60+ was, ligt nu de halve IC vol met 40 jarige. Logisch gevolg wel als je alle ouderen al gevaccineerd hebt.
Misschien dat het in mijn hoofd alleen een logisch gevolg is haha. Maar ik heb tijdens de eerste en de tweede golf op de IC en de cohort gewerkt, en toen was het grootste deel 60+. En nu zie ik in eens allemaal jongere mensen op de IC. En met jonger bedoel ik dan rond de 50, dus geen jongeren. Deze mensen zijn ook een risico, maar niet nog niet gevaccineerd. Dus ergens in mijn hoofd denk ik dan, ja logisch dat deze groep nu aan de beurt is. Wat natuurlijk helemaal niet logisch is, want het niet alsof zij zijn overgeslagen afgelopen jaar en Corona nu denkt OH 50+!! Die ben ik helemaal vergeten!!
Dus het ligt meer aan mij
Omg Wat een kutnieuws om de dag mee te beginnen
Ik snap hier echt niets van, waarom lukt dat bij ons niet?
Ik vind het dan juist shocking om te realiseren dat wij ondanks de vaccinaties zo hard stijgen. Weliswaar onder jongere doelgroepen maar als je hoort dat mensen van 50 op de ic liggen. Dat hoort gewoon niet. En ook mensen jonger dan dat kunnen zulke heftige gevolgen ondervinden. Ik snap t gewoon niet. Ik snap echt dat t moeilijk is en ik een asociaal persoon ben maar snap gewoon niet dat je t risico gaat lopen door met meer mensen samen te komen. Doe dat dan buiten in een tuin als die behoefte zo groot is.
Wat een ellende.
En tegelijkertijd vind ik dat we het over het algemeen heel goed hebben hier. De meeste hebben een dak boven hun hoofd en eten. Netflix en alles for days, je kan eten laten bezorgen alles. We mogen blij zijn dat we niet in Brazilië wonen of in Afrika waar ze nog maar moeten zien of ze t vaccin uberhaupt krijgen. Ja we mogen klagen en het is kut maar denk dat je af en toe moet realiseren dat t erger kan en dat we nog relatief geluk hebben.