Caronatopic #9

Vind het ook jammer om te zien dat mensen gewoon niet snappen waarvoor die maatregelen er zijn/steeds minder geduld hebben. Nu de versoepelingen er niet komen wordt dat gevoel alleen maar versterkt, mensen lezen voor het gemak heen over ‘de versoepelingen komen alleen als er weinig besmettingen zijn’ en komen tot de conclusie dat de overheid ons wilt pesten :grimacing:

Hoop echt dat het een beetje opschiet als er gevaccineerd wordt met Jansen.

2 likes

De enige maatregel waar ik me niet aan houd is dat als ik (alleen) bij mijn ouders op bezoek ga ik samen met hen een rondje ga lopen. Want officieel mag ik wel op de bank zitten (netjes op afstand) maar niet samen een rondje door het bos lopen. Oh, en mijn ouders komen naar mij toe met Pasen.
Maar officieel hou ik me dan ook niet helemaal aan de regels.

2 likes

Ik hou mij niet meer goed aan de regels. Het is een soort glijdende schaal geworden. Vrienden van mij die al vanaf het begin met z’n allen bleven afspreken op onze vaste borrel avond, waar ik echt bijna een jaar lang zoveel van gezegd heb. Zoveel ruzies en gezeik gehad. Maar zij hebben wel elke keer super leuke avond gehad zonder mij. Week in week uit. Waarbij er dus nog nooit iemand die we kennen besmet is geraakt, en ik elke keer maar weer de hele avond alleen thuis zit. Dan komt er ook nog die volledige uitzichtloosheid bij, en het feit dat het voor ons allemaal totaal niet zichtbaar is.

Dat zorgt ervoor dat ik denk ‘waar doe ik het voor’. Ik kwijn lekker weg in m’n depressie op m’n kleine kamertje terwijl de rest de tijd van z’n leven heeft. Dus ook bij mij komt steeds meer de ‘ach wat zou het’ gedachte omhoog en dat heeft gevolgen. Ik zou inderdaad moeten blijven denken ‘we doen het voor elkaar’ maar na een jaar verpieteren in m’n eentje is die energie op.

En ja dat is heel asociaal en dom en kut en oneerlijk van mij. Maar het is wel hoe het is.

21 likes

Tja, wij houden ons ook niet aan de regels. Wel heel specifiek niet. Mijn schoonmoeder gaat wellicht het eind van de pandemie sowieso niet halen. En heeft nu dus zo iets: of ik nou binnen nu en een half jaar sterf aan kanker of aan COVID; so be it. Zij wil gewoon zo veel mogelijk haar kinderen zien. En de kleinkinderen. En dat betekend inderdaad dat zij samen bij ons komen eten. Of dat wij met z’n 6’en (4 volwassenen en twee kids) gaan wandelen.
En dan houden wij alsnog wel afstand, maar het mag niet nee.

En we zijn met z’n alle een weekend weg geweest, 14 mensen. Aan 1 eettafel. En dan doen we er alles aan dat veilig te laten verlopen: we gaan alle 14 tien dagen in quarantaine. Nemen 10 dagen (onbetaald) vrij. Kinderen niet naar kdv. Bij minste of geringste klacht twee keer laten testen in die tien dagen.
Maar dan nog “mag” het officieel niet. Dus als je mij vraagt: hou je je aan alle regels? Nee.

Ga ik naar verjaardagen of voor de lol met twee vriendinnen op de bank zitten? Ook nee. Ik weet nooit waar ik onder val :’)

6 likes

Ja echt frustrerend. In de UK zijn ze nu volop bezig met de 50-plussers en zorgbehoevende. Voor de zomer heeft iedereen daar sowieso de eerste dosis gehad en een heel groot deel al de tweede.

Wij houden ons ook niet aan de regels, precies om dezelfde reden. Mijn schoonvader heeft kanker en is niet meer te genezen. Dus ja, ik ga mee op bezoek bij hem. 2 mensen ipv 1 dus. We houden wel afstand, maar officieel mag het allemaal niet, maar ik heb geen zekerheid dat hij volgende maand nog leeft, dus thuisblijven terwijl mijn vriend in zijn eentje gaat vind ik ook geen optie. Dan ben ik maar een asociale regelovertreder.

3 likes

Las vanochtend via ons lokale nieuws dat mijn huisarts hoopt dat ze het weekend voor Pasen de eerste prik hebben kunnen zetten. Dat zou al redelijk snel weer zijn. Hopelijk gaat het dit keer dan wel door ook. Wachten maar weer af :innocent:

1 like

Ik heb met mijn moeder die regels ook overtreden. Ons hele huis zat vol met familie, vrienden.

4 likes

Ik begrijp de neiging van jou en @Fishing om je te verdedigen, maar jullie zijn natuurlijk niet het probleem. Als alleen mensen met een terminale (schoon)ouder zich - nog altijd heel beperkt en goed doordacht - niet aan de regels hielden, gingen de cijfers echt niet zo snel omhoog.

Het probleem is dat steeds meer mensen steeds losser worden. Daar zou de overheid echt iets mee moeten doen. Het lijkt me wel duidelijk dat nog maar weer een keer zeggen dat het allemaal heel belangrijk is, niet helpt. Ik weet ook niet precies wat wel helpt, maar er moeten toch een paar slimme koppen zijn die weten hoe je mensen motiveert.

19 likes

Niet per se als reactie op iemand hier, maar ik snap het niet zo goed dat zoveel mensen zeggen dat ze geen perspectief meer hebben. Afgezien van een paar uitzonderingen natuurlijk, zoals mensen uit de horeca of mensen met ernstige psychische problemen oid. We hebben nu toch juist wel meer perspectief doordat er gevaccineerd wordt? In ieder geval veeel meer dan in september bijvoorbeeld. Als het goed is krijgt iedereen in NL ergens dit jaar een vaccinatie en dan is er weer een heleboel mogelijk. Het helpt mij iig om daaraan vast te houden, het is dan nog maar een kwestie van enkele maanden.

21 likes

Ik geloof dat Rutte gedragswetenschappers echt totaal overbodig vond in het omt. Nu weet ik ook niet of ze per sé daarin horen te zitten maar ergens zouden ze wel opgenomen moeten worden om advies te geven. Ik vond de laatste persconferentie al veel ’ te gemakkelijk’. Nauwelijks op de regels wijzen en vooral heel veel perspectief bieden. Wat nu dus totaal niet uitkwam. Zou het toen toch met de naderende verkiezingen te maken hebben gehad? Wat ik eigenlijk weiger te geloven, zo opportunistisch zullen ze toch niet zijn?

1 like

Ik denk dat het juist uitzichtloos lijkt omdat het nog een paar maanden duurt. Daarnaast wordt ons al maanden een tijdlijn voorgehouden die steeds lijkt te veranderen qua vaccineren. Ik denk dat veel mensen hopen dat ze in de lente en zomer weer op pad kunnen, in plaats van daarna pas weer. Ik heb er in ieder geval ook weinig vertrouwen in dat onze leeftijdscategorie voor het eind van de zomer is gevaccineerd.

7 likes

Ik herken dit wel.
Wij ‘ overtreden’ de regels door wel onze beider ouders langs te laten komen of bezoeken maar gaan niet knuffelen/ zoenen of dicht bij elkaar zitten. We zitten dan wel netjes op aparte banken en aan tafel ook uit elkaar. De kinderen overigens niet maar zijn onder de 12. Verder nodigen we in huis echt maar 1 persoon per keer,per dag uit uit. En dan zijn we mega selectief in wie dan wel en wie niet. In onze tuin ontvangen we wel soms 2 mensen en dan ook weer op afstand ( dus tuin stoelen uit elkaar en maximaal een half uurtje want tja zulk lekker weer is het ook weer niet).

Dat van dat missen van perspectief begrijp ik wel, maar ervaar dat zelf niet zo. Op deze ( bovenstaande) manier houd ik het nog wel even uit. Hoewel ik wel een soort van ‘verwacht’ dat het medio september/ oktober wel weer wat meer ‘normaler’ is. En normaler of beter zou voor mij al zijn; meer dan 1 persoon mogen uitnodigen in huis, sportscholen/ zwembaden open, even ergens wat kunnen eten of koffie drinken.
Ik vind die mondkapjes wel prima, 1,5 meter ook of uit eten op afspraak: daar zou ik nog wel een jaar mee door kunnen gaan. Maar het feit dat je eigenlijk alleen maar in ( iemands) huis zit zou mij over een half jaar wel echt de strot uithangen.

Ja dat had ik dus zaterdag ook. Maar gisteravond ineens koorts??? :pleading_face: Dat hoort toch weer niet bij hooikoorts. Net dus maar weer een test laten doen. Ben nu zo bang dat ik dalijk toch mensen heb aangestoken omdat ik overtuigd was dat het hooikoorts was en dat nu toch Corona blijkt te zijn :exploding_head: Pff, lastig hoor. Hopelijk snel uitslag. De vorige keer echt al dezelfde avond.

Ja dat begrijp ik wel, het klinkt nu allemaal nog heel abstract en vaag en het is moeilijk om je voor te stellen dat ergens dit jaar alles anders is. Maar ik heb er vertrouwen in dat dat wel zo gaat zijn!

@quarterlife ja daar heb je een punt! Ik had het bij mijn bericht meer over mensen in mijn omgeving die ‘er gewoon klaar mee zijn’, maar er zijn zeker veel verstrekkende gevolgen voor verschillende groepen mensen, dat weet ik ook. Ik bedoelde ook niet dat het alleen om mensen uit de horeca/mensen met psychische problemen zijn hè, dat waren gewoon twee voorbeelden.

2 likes

God dit wordt wat als we ooit te maken gaan krijgen met een echte ramp of oorlog.

Na een jaar minimale beperking heeft half Nederland al weer dikke schijt.

22 likes

Helder licht die Fajah Lourens!

21 likes

:joy::joy::joy:

1 like

Hè hè, eindelijk is daar de oplossing.

17 likes

Gaat ze ook even zorgpersoneel bouwen? Oh wacht…
:joy::joy:

13 likes