Caronatopic #9

Ik vind wel dat er verschil is in de regels breken. Buiten wandelen met je ouders op afstand is de regels overtreden maar kan weinig kwaad. Hetzelfde als zij naar jou komen ipv andersom.
Ga je met 10 man in een gemiddelde nederlandse woning zitten, ja dan ben je echt fout bezig. Er zou gewoon anders gehandhaafd moeten (kunnen) worden. Met zn tienen picknicken in t park? Prima maar wel even met afstand. Maar dat zal wel te lastig zijn. Voor dat soort dingen zou meer ruimte moeten zijn maar dan gaat waarschijnlijk t volk los. Ofzo. Geen idee.

Prima als je een knuffel nodig hebt maar spreek dan met 1 iemand af dat jullie alleen elkaar knuffelen en zie de rest gewoon met afstand ofzo. Die 1.5m is er gewoon compleet uit bij mensen.

Ahja, in het interview tussen Fajah en Baudet noemde hij dit ook al. Naast de extra bedden is verpleegkundig personeel volgens hem ook heel makkelijk te organiseren. Een korte cursus om op de IC te kunnen werken :+1:.
Zoveel dommigheid.

7 likes

Ik denk dat het probleem is dat iedereen altijd denkt dat zij de legitieme uitzondering op de regel zijn.Maar wat is een regel nog waard als alles een uitzondering is?

En wat @Lula zegt idd, waarom er hier over komen posten, waarom toch op zoek naar die bevestiging dat het oké is als jij het doet (niet jij specifiek maar je snapt me).

21 likes

Whahaha Fajah gaat wel even een bedden inzamelings actie houden. Of giro 555 openen om geld te storten om bedden te bouwen.

Fajah, ik heb nog een action luchtbed kan ik die ook doneren?

4 likes

Ik wil hun gezichten wel eens zien als de verpleegkundige aan hun bed zou zeggen: ‘Je bent bij mij in goede handen hoor, ik heb afgelopen zaterdag de hele dag cursus gehad.’

14 likes

Ik kan fajah al niet meer serieus nemen vanaf het moment dat ze meedeed als mentor in ‘vier handen op één buik’ en toen (ze was zelf al in de 30) midden in een park ging schreeuwen tegen die 16jarige puber die een kind ging krijgen.

Tuurlijk was die puber ook kut, maar fajah was een volwassene.

11 likes

'Oh intuberen? Nee, nog nooit in de praktijk gedaan. Heb alleen een theorie cursus van 4 dagen gehad vorige week.
Maar u bent in goede handen hoor :thumbsup: ’

6 likes

Is ook zo. En ik weet niet wat die mensen denken want ik ben het niet. Zie een vriendin af en toe op afstand.
Ik weet t niet. Maar Rutte en co denk ik ook niet. Gewoon maar ademhalen tot t over is. Of zolang we nog kunnen.

1 like

Ik geloof het prima, maar misschien ben ik te cynisch.

Ik snap nog wel dat ze het in het begin niet nodig vonden om een gedragswetenschapper (en communicatie-expert, zou ook niet slecht zijn) in het OMT op te nemen, maar we zijn een jaar verder. Er zijn nieuwe problemen bijgekomen, bovenop de besmettingscijfers. Daar moet je iets aan doen.

2 likes

Ik vind eigenlijk al heel lang dat het veel meer over het doel van een maatregel zou moeten gaan en hoe die specifieke regel dat doel moet bereiken, in plaats van over de regeltjes.

Nu is de situatie zo:
Persoon A gaat iedere dag alleen bij een vriend op bezoek. Zo gaat ze de hele vriendengroep af en als ze bij het einde zijn, begint ze weer opnieuw. Persoon A heeft meteen een kappersbezoek en een winkelbezoek toen het weer mocht. Voor Pasen heeft persoon A een huisje geboekt aan de andere kant van Nederland.

Persoon B gaat één keer per maand wandelen met twee vrienden, altijd dezelfde twee. Ze bestelt alles online en knipt haar eigen haar. Wel heeft ze ook het haar van haar moeder geknipt, zodat zij niet naar de kapper hoefde. Persoon B overweegt met Pasen haar ouders op te halen voor een brunch bij haar thuis, zodat ze voor het eerst sinds een jaar een uitje buiten de deur hebben.

Persoon A houdt zich keurig aan de regels, persoon B is een domme regelbrekende aso.

Ik vind dat dat anders zou moeten kunnen. Dat persoon A op de een of andere manier beseft dat het op deze manier interpreteren van de regels toch voor veel bewegingen zorgt. En dan meer dan verwijzen naar de basisregel ‘blijf thuis’, want dat komt gewoon niet (meer) aan.

22 likes

Vóór de zomervakantie in UK, om wat specifieker te zijn, en die begint daar begin juli. Het wordt moeilijk om dat hier ook te bereiken ben ik bang. Ik hoop echt dat het gaat lukken!

Ja we kunnen ook met z’n allen hier de schijn blijven ophouden alsof de wereld perfect is en iedereen zich overal aan houdt en zich gedraagt zoals zou moeten. Maar dat IS niet zo. En juist door die realiteit in het oog te houden kom je verder dan maar gewoon hopen dat men zo verstandig is om de regels 100% op te volgen en de rest te negeren.

Ik hoor hier niemand met trots verkondigen dat het ze niks kan schelen dat er kwetsbare mensen heel erg ziek worden. Er wordt hier alleen eerlijk door enkelingen verteld hoe zij met de regels om gaan.

6 likes

Probleem is gelukkig ook niet dat er geen capaciteit is, de GGD’s staan te trappelen om op te schalen want ze werken nu op halve kracht. Als ook het vaccin van Janssen erbij komt dan komt het een beetje in de buurt van wat ze per dag per locatie qua capaciteit kunnen wegprikken. GGD wil en kan opschalen, alleen de leveringen blijven achter op dit moment. Fingers crossed dat dit in april echt op stoom komt :crossed_fingers:t3:

1 like

Het is heel dubbel. Ik houd me aan alle maatregelen. Maar ook maak ik regelmatig gebruik van openbaar vervoer. Dus zo zat ik vorige week, omdat de trein niet verder kon, in een volgepropte bus, 3 kwartier lang. Soms ook in een volle treincoupé. Zo liep ik gisteren met nog heel veel andere mensen in de Jumbo. En de Kruidvat, daar ben ik niet eens naar binnen gegaan.

Dus zoals je al zegt, verre van perfect.

2 likes

Nee dat snap ik?

Maar er is net wel een gigantisch grijs gebied tussen mensen die zich perfect aan de regels houden al een jaar lang, en mensen die niks geven om anderen, anti Corona party’s organiseren en als levensdoel hebben hun medemens de dood in te jagen.

Het maakt mij niet echt uit als anderen zich niet aan de regels houden. Wat ik wel vervelend vind is wanneer anderen voor mij bepalen dat ik de regels moet overtreden, dus een verplicht werkoverleg met 25 mensen. En dan mij(en de paar andere collega’s die dit niet willen) belachelijk gaan lopen maken.
Of op werk opeens dicht naast mij staan en mij aan raken. Ik hou er sowieso niet van om aangeraakt te worden, maar nu moet je gewoon helemaal van mij af blijven.

3 likes

21 likes

Wie doet er mee met een nieuwe maatschappij vormen alleen met verantwoordelijke mensen? Bouwen we een eiland ergens.

11 likes

Maar hoeft niet perse. Als (nadruk op als, geen idee dit is een hersenspinsel), de cijfers omhoog gaan door dat VO of BO of KDV weer open is, is dat niet echt iemands schuld.
Ja, oké, misschien het feit dat de wet zegt dat je leerplichtig bent en naar school moet. Maar dat is wel heel ver gezocht.
Stel dat het wel door / onder kinderen/jongeren verspreid, dan doe die nou eenmaal niks fout als ze in een klaslokaal zitten. Dat is hoe het moet/hoort/mag/afgesproken is. De peuters hoeven geen afstand te houden, de kleuters mogen bij een kapotte knie op schoot bij juf.
Maar toen had Jantje z’n moeder ineens Corona, want ze werkt in de gehandicaptenzorg en daar is een uitbraak. En Jantje geeft het aan 24 andere kleuters. & zo door.

Het hoeft niet altijd door onverantwoord gedrag te komen.
Als het simpelweg komt door dr opening van het onderwijs, dan is het toch aan het OMT/kabinet te bepalen of ze die stijging dan verantwoord vinden of toch weer die zooi dichtgooien.

3 likes

Tuurlijk!
Maar ik bedoel dat dr stijging nu toegeschreven wordt aan “mensen die zich niet aan de regels houden” en dus “egocentrische klootzakken zijn” etc. Terwijl dat niet de oorzaak hoeft te zijn toch?
Als de stijging komt door opening van onderwijs bijv

1 like