Caronatopic #9

Ik denk dat het juist uitzichtloos lijkt omdat het nog een paar maanden duurt. Daarnaast wordt ons al maanden een tijdlijn voorgehouden die steeds lijkt te veranderen qua vaccineren. Ik denk dat veel mensen hopen dat ze in de lente en zomer weer op pad kunnen, in plaats van daarna pas weer. Ik heb er in ieder geval ook weinig vertrouwen in dat onze leeftijdscategorie voor het eind van de zomer is gevaccineerd.

7 likes

Ik herken dit wel.
Wij ‘ overtreden’ de regels door wel onze beider ouders langs te laten komen of bezoeken maar gaan niet knuffelen/ zoenen of dicht bij elkaar zitten. We zitten dan wel netjes op aparte banken en aan tafel ook uit elkaar. De kinderen overigens niet maar zijn onder de 12. Verder nodigen we in huis echt maar 1 persoon per keer,per dag uit uit. En dan zijn we mega selectief in wie dan wel en wie niet. In onze tuin ontvangen we wel soms 2 mensen en dan ook weer op afstand ( dus tuin stoelen uit elkaar en maximaal een half uurtje want tja zulk lekker weer is het ook weer niet).

Dat van dat missen van perspectief begrijp ik wel, maar ervaar dat zelf niet zo. Op deze ( bovenstaande) manier houd ik het nog wel even uit. Hoewel ik wel een soort van ‘verwacht’ dat het medio september/ oktober wel weer wat meer ‘normaler’ is. En normaler of beter zou voor mij al zijn; meer dan 1 persoon mogen uitnodigen in huis, sportscholen/ zwembaden open, even ergens wat kunnen eten of koffie drinken.
Ik vind die mondkapjes wel prima, 1,5 meter ook of uit eten op afspraak: daar zou ik nog wel een jaar mee door kunnen gaan. Maar het feit dat je eigenlijk alleen maar in ( iemands) huis zit zou mij over een half jaar wel echt de strot uithangen.

Ja dat had ik dus zaterdag ook. Maar gisteravond ineens koorts??? :pleading_face: Dat hoort toch weer niet bij hooikoorts. Net dus maar weer een test laten doen. Ben nu zo bang dat ik dalijk toch mensen heb aangestoken omdat ik overtuigd was dat het hooikoorts was en dat nu toch Corona blijkt te zijn :exploding_head: Pff, lastig hoor. Hopelijk snel uitslag. De vorige keer echt al dezelfde avond.

Ja dat begrijp ik wel, het klinkt nu allemaal nog heel abstract en vaag en het is moeilijk om je voor te stellen dat ergens dit jaar alles anders is. Maar ik heb er vertrouwen in dat dat wel zo gaat zijn!

@quarterlife ja daar heb je een punt! Ik had het bij mijn bericht meer over mensen in mijn omgeving die ‘er gewoon klaar mee zijn’, maar er zijn zeker veel verstrekkende gevolgen voor verschillende groepen mensen, dat weet ik ook. Ik bedoelde ook niet dat het alleen om mensen uit de horeca/mensen met psychische problemen zijn hù, dat waren gewoon twee voorbeelden.

2 likes

God dit wordt wat als we ooit te maken gaan krijgen met een echte ramp of oorlog.

Na een jaar minimale beperking heeft half Nederland al weer dikke schijt.

22 likes

Ik kan me niet voorstellen hoe moeilijk dit allemaal moet zijn om te lezen voor mensen in de risicogroep of mensen met blijvende klachten hier op het forum. Al zou ik schijt hebben aan die maatregelen, zou ik dat hier niet even uitgebreid komen melden. Maar ja, ieder voor zich hĂš. En ook degenen die de regels breken, hebben ook steun van elkaar nodig #bless :pray:t4:

39 likes

Helder licht die Fajah Lourens!

21 likes

:joy::joy::joy:

1 like

HĂš hĂš, eindelijk is daar de oplossing.

17 likes

Gaat ze ook even zorgpersoneel bouwen? Oh wacht

:joy::joy:

13 likes

Ik vind wel dat er verschil is in de regels breken. Buiten wandelen met je ouders op afstand is de regels overtreden maar kan weinig kwaad. Hetzelfde als zij naar jou komen ipv andersom.
Ga je met 10 man in een gemiddelde nederlandse woning zitten, ja dan ben je echt fout bezig. Er zou gewoon anders gehandhaafd moeten (kunnen) worden. Met zn tienen picknicken in t park? Prima maar wel even met afstand. Maar dat zal wel te lastig zijn. Voor dat soort dingen zou meer ruimte moeten zijn maar dan gaat waarschijnlijk t volk los. Ofzo. Geen idee.

Prima als je een knuffel nodig hebt maar spreek dan met 1 iemand af dat jullie alleen elkaar knuffelen en zie de rest gewoon met afstand ofzo. Die 1.5m is er gewoon compleet uit bij mensen.

Ahja, in het interview tussen Fajah en Baudet noemde hij dit ook al. Naast de extra bedden is verpleegkundig personeel volgens hem ook heel makkelijk te organiseren. Een korte cursus om op de IC te kunnen werken :+1:.
Zoveel dommigheid.

7 likes

Ik denk dat het probleem is dat iedereen altijd denkt dat zij de legitieme uitzondering op de regel zijn.Maar wat is een regel nog waard als alles een uitzondering is?

En wat @Lula zegt idd, waarom er hier over komen posten, waarom toch op zoek naar die bevestiging dat het oké is als jij het doet (niet jij specifiek maar je snapt me).

21 likes

Whahaha Fajah gaat wel even een bedden inzamelings actie houden. Of giro 555 openen om geld te storten om bedden te bouwen.

Fajah, ik heb nog een action luchtbed kan ik die ook doneren?

4 likes

Ik wil hun gezichten wel eens zien als de verpleegkundige aan hun bed zou zeggen: ‘Je bent bij mij in goede handen hoor, ik heb afgelopen zaterdag de hele dag cursus gehad.’

14 likes

Ik kan fajah al niet meer serieus nemen vanaf het moment dat ze meedeed als mentor in ‘vier handen op één buik’ en toen (ze was zelf al in de 30) midden in een park ging schreeuwen tegen die 16jarige puber die een kind ging krijgen.

Tuurlijk was die puber ook kut, maar fajah was een volwassene.

11 likes

'Oh intuberen? Nee, nog nooit in de praktijk gedaan. Heb alleen een theorie cursus van 4 dagen gehad vorige week.
Maar u bent in goede handen hoor :thumbsup: ’

6 likes

Is ook zo. En ik weet niet wat die mensen denken want ik ben het niet. Zie een vriendin af en toe op afstand.
Ik weet t niet. Maar Rutte en co denk ik ook niet. Gewoon maar ademhalen tot t over is. Of zolang we nog kunnen.

1 like

Ik geloof het prima, maar misschien ben ik te cynisch.

Ik snap nog wel dat ze het in het begin niet nodig vonden om een gedragswetenschapper (en communicatie-expert, zou ook niet slecht zijn) in het OMT op te nemen, maar we zijn een jaar verder. Er zijn nieuwe problemen bijgekomen, bovenop de besmettingscijfers. Daar moet je iets aan doen.

2 likes

Ik vind eigenlijk al heel lang dat het veel meer over het doel van een maatregel zou moeten gaan en hoe die specifieke regel dat doel moet bereiken, in plaats van over de regeltjes.

Nu is de situatie zo:
Persoon A gaat iedere dag alleen bij een vriend op bezoek. Zo gaat ze de hele vriendengroep af en als ze bij het einde zijn, begint ze weer opnieuw. Persoon A heeft meteen een kappersbezoek en een winkelbezoek toen het weer mocht. Voor Pasen heeft persoon A een huisje geboekt aan de andere kant van Nederland.

Persoon B gaat één keer per maand wandelen met twee vrienden, altijd dezelfde twee. Ze bestelt alles online en knipt haar eigen haar. Wel heeft ze ook het haar van haar moeder geknipt, zodat zij niet naar de kapper hoefde. Persoon B overweegt met Pasen haar ouders op te halen voor een brunch bij haar thuis, zodat ze voor het eerst sinds een jaar een uitje buiten de deur hebben.

Persoon A houdt zich keurig aan de regels, persoon B is een domme regelbrekende aso.

Ik vind dat dat anders zou moeten kunnen. Dat persoon A op de een of andere manier beseft dat het op deze manier interpreteren van de regels toch voor veel bewegingen zorgt. En dan meer dan verwijzen naar de basisregel ‘blijf thuis’, want dat komt gewoon niet (meer) aan.

22 likes