Ik werk in het VO dus moet (wel minder maar toch) naar mijn werk. Maar ben hartpatiënt dus ben bang en voorzichtig. Had vandaag een gesprek met een stagiaire, wel op afstand maar in 1 lokaal. Appt ze net dat een directe collega van haar bijbaan Corona heeft en dat zij nu ook gaat testen. En dan denk ik echt het zal toch niet.
Of het nou 60 of 79 procent beschermd boeit vrij weinig. Het gaat om bescherming tegen ernstige ziekte en overlijden en die percentages waren ook bij eerdere onderzoeken heel hoog (al dan niet 100%). Het commentaar wat er nu is gaat toch niet om de effectiviteit maar om de eventuele veiligheid. Waarom is dit bericht dan “twijfelachtig”? Sorry maar vind je bericht echt super achterdochtig en merk dat t me irriteert omdat t over 2 verschillende dingen gaat.
Plus denk dat t gros van t volk gewoon te dom is om de cijfers goed te interpreteren. Als t vaccin niet zou werken zou het niet goed gekeurd zijn. De berichtgeving is vanaf het begin niet duidelijk genoeg geweest. Dat is niet de schuld van astrazeneca maar gewoon van de media.
Ik zie steeds berichten over verruiming van de avondklok (mede) ivm de Ramadan en dat mensen dan bij elkaar op bezoek gaan. Zou dat betekenen dat de bezoekersregel ook wordt opgerekt of gaan ze dan uit van familiebezoek bestaande uit 1 persoon?
Misschene dezelfde regeling als met Kerst? Toen was +2 binnen toegestaan i.p.v. +1.
Ik irriteer mij echt aan mensen die zeggen wanneer krijgen we onze vrijheid terug. Echt hoor jongens, we leven in Nederland gewoon in vrijheid. Niet doen alsof helemaal niks meer kan wat een gezeur toch telkens.
Gelijk maar weer mensen ontvolgd, scheelt ergernis
Ik zag in een bericht van NOS ‘daarnaast begint half april de ramadan, de vastenmaand voor moslims. Die gaan dan vaak na zonsondergang naar familie voor het breken van de vasten.’
Hoop echt dat je niet denkt dat ik hier direct een heleboel interpretaties of oordelen op loslaat, maar ben oprecht gewoon benieuwd of dat betekent dat er een verruiming komt wb bezoekers.
Edit: nu idd bericht van Aboutaleb gelezen. En mee eens, kleine verruiming hiervoor net als bij Kerst zou een mooie oplossing zijn. Wie weet benoemen ze vanavond er iets over.
Voor de Belgen: denken jullie dat we weer in lockdown gaan? Zoveel dubbele boodschappen in de media
Ik zie zoveel mensen op social media die kritisch zijn op zowel de coronamaatregelen als de islam, en die zie je nu echt in een spagaat zitten van “ik ben tegen de Islam en die verruiming van de avondklok wordt vanwege de ramadan gedaan dus eigenlijk moet ik tegen die verruiming zijn maar ik ben ook tegen de roverheid dus de avondklok moet weg”
Of “wij hadden ook amper versoepelingen met kerst, dan geldt dat voor hun ook, hun moeten zich aan onze regels houden”, zo naar hoe autochtone Nederlanders het altijd voor elkaar krijgen er een wij-zij spelletje van te maken.
Vind dit ook wel de schuld van de media hoor. Door zoveel nadruk te leggen op die uitspraak van Aboutaleb.
Zo hypocriet. Ook fvd, zo anti avondklok als wat, zou elke kans aangrijpen om dat te stoppen/verminderen, behalve als het om bidden in de moskee gaat.
Ja dat is inderdaad hun redenering haha maar het klinkt op die manier soms of ze dan maar liever zien dat de avondklok blijft zoals die is, maar daar zijn ze óók tegen haha
Het zou pas in mei gebeuren.
Maar ineens hebben de pgb-houders de brief gehad en kunnen we zeer binnenkort een afspraak maken voor vaccinatie !!
Ik heb dit mega euforisch in de sceptische familie app gegooid . Niemand reageert
Ik vind het ook zo stom dat ik in een NOS bericht las dat de avondklok van 21u naar 22u gaat OMDAT het langer licht is door de avondklok Wat een waardeloos argument. Eerst vond men 21u eigenlijk echt al te laat om effect te hebben en bezoekjes terug te dringen, na veel gesputter in de kamer is het toch 21u geworden ipv eerder op de avond al, en nu gaan ze het lekker met een uur verlengen? Als het om dat terugdringen gaat van elkaar bezoeken, maakt het toch niet uit of het licht of donker is 's avonds. Alleen als het gaat om buiten wandelen ofzo snap ik dat argument nog, maar dat kan het niet zijn want dat valt nooit te controleren of iemand dan gewoon een rondje aan het lopen is of net bij iemand vandaan komt.
Maar nee laten we vooral al het geklaag nog meer tegemoet komen ondanks de onwijs stijgende getallen Echt, dit beleid af en toe…
Ik snap de redenering daarachter uberhaupt niet zo goed eigenlijk? Wat maakt het uit dat het later licht is voor de avondklok?
Iemand had een leuk kaartje gepost in dit topic met iets van “van harte gevaccineerd” ofzo.
Ik kan hem nu alleen niet meer terug vinden en wil hem graag maandag naar m’n vader sturen als hij zijn prik krijgt
Weet iemand nog welk plaatje ik bedoel
Ja zo fijn! Heb meteen een afspraak gemaakt!
Jaa ik heb gelukkig 1 cliënt in de WLZ (rest jeugdwet) want de jeugdwet is nog niks over bekend. Ik zie hem zaterdag dus als ik die brief in handen heb ga ik meteen bellen haha!
Vanmiddag gebeld, zaterdag aan de beurt.