Caronatopic #9

Mn vader is 74 (hartpatiënt en diabetes) en heeft nog niet eens een oproep gehad :roll_eyes:

Edit: oh ik zie nu net dat iemand anders precies dit zegt haha.

Edit 2: ik kan echt wel even janken van deze deprimerende persconferentie. Zo klaar mee. Maar weer een fles wijn atten

1 like

Dat kan kloppen want de GGD is nog niet bij die leeftijdscategorie, nu 75 t/m 79 jaar. (Ik doe mee met die fles wijn, wat een ellende)

1 like

51 likes

Is dit Charlotte weer die loopt te tetteren?

5 likes

Mijn vader is zich echt mega hard aan het ergeren 🥲

1 like

Uiteraard :sweat_smile:

Ook lekker vragen wat het OMT vindt van het opschuiven van de tijd terwijl Rutte letterlijk nét daarvoor vertelt dat het OMT dit (om redenen) zelf ook geadviseerd heeft. Doos

1 like

Jupppp ze blijft maar doorvragen

1 like

Stiekem heel benieuwd naar welke winkel… weet jij dat? Ik was vandaag zelf in een Leidse winkel op afspraak en daar waren ze heel resoluut bij iemand die aan het drammen was of ze niet snel even wat tussendoor kon kopen: ‘ja maar ik weet al gewoon wat ik wil hoor!’

Heel goed en zoals het hoort, maar het lijkt me ook echt wel pittig voor personeel dat je steeds voor politie moet spelen tegen al die mensen die het nog steeds niet (willen) snappen, terwijl je ook op die omzet zit te wachten…

3 likes

ohhh dat zou ik echt zo chill vinden. plz open sportscholen

1 like

Nee Gelderland is nu. Neem aan daarna utrecht en zuid holland en dan pas wij. Of eerst vrolijk nog drenthe enzo dan ga ik huilen. Ik wil gewoon veilig werken en boodschappen doen.

Misschien dit uitzenden ipv persco.
Hier wordt toch iedereen bang van :eyes:?! Blijf je toch spontaan thuis

[https://vm.tiktok.com/ZMeDB4Wne/](https://Tik tok filmpje met Corona musical :eyes:)

1 like

Ik vind het zo raar dat je vandaag weer overal leest dat ze verder gaan met de vaccinaties met AstraZeneca, maar als zwangere raden ze deze gewoon nog steeds sterk af door het trombose risico? Dat is er toch helemaal niet? Zo irritant dit heen en weer gestuurd worden de hele tijd.

In Nederland raden ze vaccinatie bij zwangeren überhaupt helemaal af, tenzij je op je werk wordt blootgesteld.
En waar lees je dat over dat tromboserisico bij zwangeren?

Ja dat is bij mij dus het geval, iig voldoende om in aanmerking te komen volgens mijn VK en daarom wou ik het ook graag! Maar nu belde ik dus net die ggdlijn voor mijn afspraak en kreeg ik dat te horen, dus niet dat ze het algemeen niet doen maar specifiek met astrazeneca niet.

Ik vind het echt shocking dat maar de helft van de mensen thuisblijft bij klachten. Misschien woon ik gewoon in een brave omgeving want ik zie dit helemaal niet terug, maar zo gaat het toch niet werken mensen :cry:

3 likes

Uh het is toch niet vanwege trombose risico dat het afgeraden wordt, maar omdat het natuurlijk niet op zwangere vrouwen getest is. Je kunt er dan niet 100% vanuit gaan dat het veilig is, maar bij noodzaak tot vaccin tijdens zwangerschap wordt het alsnog gegeven.

1 like

Ja dat dacht ik ook? Maar voelt stom om
tegen iemand van de GGD in te gaan, al ga ik straks wel nog een keer bellen en hopen dat ik iemand anders aan de lijn krijg :joy:

Volgens mij zijn die GGD mensen ook niet helemaal goed op de hoogte soms. Mijn moeder werd door de huisarts geadviseerd om te laten testen met buik-/flank- en lage rug klachten, omdat hij aangaf dat dit soms ook corona gerelateerd kan zijn. Vervolgens belt mijn moeder de GGD en zegt zo’n pop daar doodleuk dat ze niet getest mag worden omdat het geen ernstige klachten zijn.

Maar we zijn dus al 2.5 maand aan het vaccineren en toch zitten we middenin de derde golf. dus zonder vaccin zouden we nooooooog meer besmettingen hebben lijkt me? Zijn we met zijn allen een wedstrijdje hoe krijgen we Corona zo wijdverspreid mogelijk aan het doen ofzo?

6 likes

Ik snap niet dat ze denken dat die kleine dingetjes helpen. We moeten terug naar maart vorig jaar. Toen was alles leeg. Supermarkten waren zelfs rustiger. Nu doet iedereen alles weer en dat is het probleem.

1 like