Nog even volhouden!! Mijn vader die in de hoog risico groep valt krijgt deze week zijn uitnodiging van het ziekenhuis, dus snap je gevoel volledig dat het fijn is als het grootste risico voor hen weggenomen kan worden
Hier ook zuiden en mijn moeder (64) is een paar weken geleden gevaccineerd. Mijn vader is 69 en moet wat meer geduld hebben.
Mijn moeder zei trouwens net dat het ziekenhuis hier gaat vaccineren bij thuiswonenden ouderen. Dus dat uit handen nemen van de huisartsen die overbezet zijn. Goede ontwikkeling, hopelijk gaat dit in meer regio’s gebeuren. Las hier laatst nog iemand van wie de 90+ oma nog steeds nog niet gevaccineerd was geloof ik?
Zo gek, mijn moeder van 67 en pa van 74 hebben nog steeds niks gehoord (ook risico).
64 en jonger wordt nu dus juist eerder gevaccineerd met astrazeneca omdat dat niet werkzaam genoeg zou zijn bij 65+, dus is eigenlijk niet gek dat 67 en 74 nog niet aan de beurt zijn geweest, het gaat niet volledig chronologisch in aflopende volgorde.
Dat is niet raar. Want 65+ is pas later aan de beurt omdat zij geen Astranezica krijgen (zoals het er nu uitziet). Zij moeten dus wachten totdat iedereen van 70+ gevaccineerd is.
Mijn ouders 65+ allebei nog niet. Wonen ook in NH dus denk een van de laatste als t van beneden naar boven gaat.
Mmm mutti heeft nog geen oproep gehad (jouw ouders zitten ook in onze regio?), maar is nog 62. Hoop dat ze snel mag. Pap is 65+ dus dat duurt nog even denk ik.
Hopelijk snel inderdaad! Zelfde regio inderdaad. Laatste wat ik had gehoord was dat ze bij 63 waren dacht ik…
Heb ik ook nog niet van gehoord in onze regio nee!
Ja bij mij. Er is al gebeld met de ziekenhuispost want daar verwees de huisarts naar. Alleen die konden geen antwoord geven en moest er een consult ingeboekt worden wat 55 euro zou kosten. En dan was het nog de vraag of ze antwoord konden geven op de simpele vraag: wanneer wordt oma gevaccineerd.
Dus veel vertrouwen heb ik daar nog niet in.
(Mijn oom, manager in de zorg is al wel gevaccineerd. En daar kan ik me wel boos om maken, die loopt toch echt wat minder risico dan oma. Helemaal omdat hij geen direct contact heeft met cliënten.)
Wel echt fijn dat je moeder al wel gevaccineerd is!
Nee hier niet in ieder geval.
Mn vader is 74 (hartpatiënt en diabetes) en heeft nog niet eens een oproep gehad
Edit: oh ik zie nu net dat iemand anders precies dit zegt haha.
Edit 2: ik kan echt wel even janken van deze deprimerende persconferentie. Zo klaar mee. Maar weer een fles wijn atten
Dat kan kloppen want de GGD is nog niet bij die leeftijdscategorie, nu 75 t/m 79 jaar. (Ik doe mee met die fles wijn, wat een ellende)
Is dit Charlotte weer die loopt te tetteren?
Mijn vader is zich echt mega hard aan het ergeren 🥲
Uiteraard
Ook lekker vragen wat het OMT vindt van het opschuiven van de tijd terwijl Rutte letterlijk nét daarvoor vertelt dat het OMT dit (om redenen) zelf ook geadviseerd heeft. Doos
Jupppp ze blijft maar doorvragen
Stiekem heel benieuwd naar welke winkel… weet jij dat? Ik was vandaag zelf in een Leidse winkel op afspraak en daar waren ze heel resoluut bij iemand die aan het drammen was of ze niet snel even wat tussendoor kon kopen: ‘ja maar ik weet al gewoon wat ik wil hoor!’
Heel goed en zoals het hoort, maar het lijkt me ook echt wel pittig voor personeel dat je steeds voor politie moet spelen tegen al die mensen die het nog steeds niet (willen) snappen, terwijl je ook op die omzet zit te wachten…
ohhh dat zou ik echt zo chill vinden. plz open sportscholen