Terug naar maart vorig jaar kan nu eenmaal niet, het ligt meer aan de mindset dan aan de maatregelen. En die is nu na een jaar nu eenmaal heel anders dan toen alles nog nieuw en eng was vorig jaar. Maarja dat is niet zo makkelijk aan te passen.
Het is nu in Nederland strenger dan in maart vorig jaar, maar de cijfers stijgen hier evengoed. Mensen gedragen zich er niet naar. Toen mochten de winkels gewoon open zijn (maar gingen ze vaak zelf dicht), droegen we geen mondkapje en was er geen avondklok. Nu zoeken mensen de grenzen op van wat kan, toen waren de meeste mensen strenger dan (volgens de regels) moest.
Waren de winkels nog steeds gewoon open in BE? Hier waren ze vanaf december dicht en sinds kort enkel op afspraak open.
Zijn er al mensen op afspraak in een winkel geweest?
- ja ik heb al een winkelafspraak/ben al geweest
- nee
0 stemmers
Jeej de dokter belde net en ik krijg volgende week woensdag mn eerste prik.
In België waren de niet-essentiële winkels vanaf half oktober/begin november (moeilijk te onthouden, het verandert zo vaak) gesloten. Na Sinterklaas zijn ze weer geopend. In de nieuwe maatregelen gaan de niet-essentiële winkels weer dicht.
Ik ben benieuwd of 4 weken ook echt 4 weken zal zijn.
De fitness centra gingen eind oktober ook voor 4 weken dicht en zijn nu nog altijd niet open…
En hoe realistisch is het dat ze na de Paasvakantie ineens de scholen allemaal voltijds terug normaal kunnen openen?
Blehh ik ben aan het wachten op de uitslag van de test.
Vorige week woensdag bij een collega in de buurt geweest die nu positief getest is en ik kreeg maandagavond klachten.
Ben echt benieuwd of ik het heb.
En ik heb nog zo goed opgelet en mondkapje gedragen etc
Het is zo irritant in het onderwijs dat er ook studenten zijn die Corona als een excuus om niet naar school te hoeven gebruiken. En je moet het altijd serieus nemen, maar velen verdommen het dan alsnog om zich te laten testen. Lekker makkelijk, geen reistijd maar je student zet haar eigen gezondheid wel op het spel om op locatie les te geven.
En ik moet zo belachelijk flexibel zijn, dat je gewoon echt nooit een écht leuke les kan geven.
Welke provincie?
Oh please vertel me dat een kind van 2 testen te doen is. Ik heb nu al buikpijn. Moet zo samen met mijn zoontje testen.
Ik laat hem testen omdat ik als Gastouder werk en het financieel niet zo breed heb om zo even hem thuis te laten en niet te werken
Ja hoor valt mee… Het is eff naar, maar dat is maar enkele tellen. Ze worden meteen afgeleid en krijgen een diploma of cadeautje.
Oké. Hij heeft al zo veel meegemaakt medicus dus voel me echt klote
Helaas niet overal.
Maar mijn ervaring is dat ze echt heel voorzichtig zijn.
En als het niet lukt dan gaan ze het niet nogmaals proberen.
Oké. Ik verwacht dat het niet gaat lukken dan
Ja ze hopen dan alsnog iets te hebben geswabt…
Succes in ieder geval!
Gelderland
Denken jullie dat Nederland nog extra maatregelen krijgt als we tot de volgende persconferentie blijven stijgen?
- Ja, is nodig.
- Ja, maar vind het niet nodig.
- Nee, maar wel nodig.
- Nee, gaat toch prima zo.
0 stemmers
Oh jongens, ik hoop toch zó erg dat de scholen in NL open kunnen blijven en niet net als in Belgie weer gaan sluiten. Vind het niet voor mezelf/ouders nodig, maar voor de kinderen is het echt 1000 keer beter als ze ‘gewoon’ naar school kunnen.
Ik merk dat bij mij de ‘schouders-eronder-mentaliteit’ helemaal verdwenen is. En ik ben een erg brave burger die echt de noodzaak inziet van de maatregelen.