Caronatopic #9

Nee Gelderland is nu. Neem aan daarna utrecht en zuid holland en dan pas wij. Of eerst vrolijk nog drenthe enzo dan ga ik huilen. Ik wil gewoon veilig werken en boodschappen doen.

Misschien dit uitzenden ipv persco.
Hier wordt toch iedereen bang van :eyes:?! Blijf je toch spontaan thuis

[https://vm.tiktok.com/ZMeDB4Wne/](https://Tik tok filmpje met Corona musical :eyes:)

1 like

Ik vind het zo raar dat je vandaag weer overal leest dat ze verder gaan met de vaccinaties met AstraZeneca, maar als zwangere raden ze deze gewoon nog steeds sterk af door het trombose risico? Dat is er toch helemaal niet? Zo irritant dit heen en weer gestuurd worden de hele tijd.

In Nederland raden ze vaccinatie bij zwangeren überhaupt helemaal af, tenzij je op je werk wordt blootgesteld.
En waar lees je dat over dat tromboserisico bij zwangeren?

Ja dat is bij mij dus het geval, iig voldoende om in aanmerking te komen volgens mijn VK en daarom wou ik het ook graag! Maar nu belde ik dus net die ggdlijn voor mijn afspraak en kreeg ik dat te horen, dus niet dat ze het algemeen niet doen maar specifiek met astrazeneca niet.

Ik vind het echt shocking dat maar de helft van de mensen thuisblijft bij klachten. Misschien woon ik gewoon in een brave omgeving want ik zie dit helemaal niet terug, maar zo gaat het toch niet werken mensen :cry:

3 likes

Uh het is toch niet vanwege trombose risico dat het afgeraden wordt, maar omdat het natuurlijk niet op zwangere vrouwen getest is. Je kunt er dan niet 100% vanuit gaan dat het veilig is, maar bij noodzaak tot vaccin tijdens zwangerschap wordt het alsnog gegeven.

1 like

Ja dat dacht ik ook? Maar voelt stom om
tegen iemand van de GGD in te gaan, al ga ik straks wel nog een keer bellen en hopen dat ik iemand anders aan de lijn krijg :joy:

Volgens mij zijn die GGD mensen ook niet helemaal goed op de hoogte soms. Mijn moeder werd door de huisarts geadviseerd om te laten testen met buik-/flank- en lage rug klachten, omdat hij aangaf dat dit soms ook corona gerelateerd kan zijn. Vervolgens belt mijn moeder de GGD en zegt zo’n pop daar doodleuk dat ze niet getest mag worden omdat het geen ernstige klachten zijn.

Maar we zijn dus al 2.5 maand aan het vaccineren en toch zitten we middenin de derde golf. dus zonder vaccin zouden we nooooooog meer besmettingen hebben lijkt me? Zijn we met zijn allen een wedstrijdje hoe krijgen we Corona zo wijdverspreid mogelijk aan het doen ofzo?

6 likes

Ik snap niet dat ze denken dat die kleine dingetjes helpen. We moeten terug naar maart vorig jaar. Toen was alles leeg. Supermarkten waren zelfs rustiger. Nu doet iedereen alles weer en dat is het probleem.

1 like

Terug naar maart vorig jaar kan nu eenmaal niet, het ligt meer aan de mindset dan aan de maatregelen. En die is nu na een jaar nu eenmaal heel anders dan toen alles nog nieuw en eng was vorig jaar. Maarja dat is niet zo makkelijk aan te passen.

11 likes

Het is nu in Nederland strenger dan in maart vorig jaar, maar de cijfers stijgen hier evengoed. Mensen gedragen zich er niet naar. Toen mochten de winkels gewoon open zijn (maar gingen ze vaak zelf dicht), droegen we geen mondkapje en was er geen avondklok. Nu zoeken mensen de grenzen op van wat kan, toen waren de meeste mensen strenger dan (volgens de regels) moest.

En @Lemongrab ik bedoel inderdaad ook qua mindset niet qua maatregelen.

1 like

Waren de winkels nog steeds gewoon open in BE? Hier waren ze vanaf december dicht en sinds kort enkel op afspraak open.

Zijn er al mensen op afspraak in een winkel geweest?

• ja ik heb al een winkelafspraak/ben al geweest
  • nee

0 stemmers

Jeej de dokter belde net en ik krijg volgende week woensdag mn eerste prik.

51 likes

In Belgiƫ waren de niet-essentiƫle winkels vanaf half oktober/begin november (moeilijk te onthouden, het verandert zo vaak) gesloten. Na Sinterklaas zijn ze weer geopend. In de nieuwe maatregelen gaan de niet-essentiƫle winkels weer dicht.

Ik ben benieuwd of 4 weken ook echt 4 weken zal zijn.
De fitness centra gingen eind oktober ook voor 4 weken dicht en zijn nu nog altijd niet open…
En hoe realistisch is het dat ze na de Paasvakantie ineens de scholen allemaal voltijds terug normaal kunnen openen? :woman_shrugging:

Blehh ik ben aan het wachten op de uitslag van de test.
Vorige week woensdag bij een collega in de buurt geweest die nu positief getest is en ik kreeg maandagavond klachten.

Ben echt benieuwd of ik het heb.
En ik heb nog zo goed opgelet en mondkapje gedragen etc :neutral_face::neutral_face:

1 like

Het is zo irritant in het onderwijs dat er ook studenten zijn die Corona als een excuus om niet naar school te hoeven gebruiken. En je moet het altijd serieus nemen, maar velen verdommen het dan alsnog om zich te laten testen. Lekker makkelijk, geen reistijd maar je student zet haar eigen gezondheid wel op het spel om op locatie les te geven.

En ik moet zo belachelijk flexibel zijn, dat je gewoon echt nooit een Ʃcht leuke les kan geven.

1 like