Caronatopic #9

Geen wonder dat mensen in Nederland steeds minder lezen en de jeugd steeds slechter is gaan lezen. Boekenwinkels worden hier niet als essentieel gezien.

7 likes

En zich dan vervolgens afvragen waarom er geen draagvlak is voor de maatregelen?? 🥲

2 likes

Mark Rutte tijdens de persconferentie: slechts 50% van de mensen blijft thuis met klachten, echt onbegrijpelijk

Ook Mark Rutte: heeft klachten, laat zich testen, en gaat voor hij de uitslag heeft gewoon vrolijk naar zijn werk om tientallen mensen te woord te staan

Deze man :woman_facepalming:t2: en het erge is dat hij er nog mee wegkomt ook

31 likes

Voor mijn oud-studie had ik wel eens artikelen gelezen over de leescultuur (al noemde ze dat zo niet) in andere Europese landen en in Nederland was het echt janken geblazen. Ik denk dat het in Italie ook wel als essentieel zal worden gezien.

Blijkbaar vallen Rutte en Ollongren onder categorie 3 en mogen ze dus wel gewoon naar het Binnenhof.

Edit: echt onduidelijke regel vind ik het.

2 likes

Nee dat dacht ik ook, maar snap er niks meer van.

En dan moet het ‘volk’ maar de regels volgens terwijl zij dat niet doen/speciaal zijn. Bijzonder.

1 like

Ik ben zo kwaad. Door een domme troela die is gaan werken in de crèche nadat haar vriend positief was getest, is mijn schoonzus die bij haar werkte nu ook besmet. En om het nog erger te maken heeft mijn neefje van 2,5 jaar nu ook hoge koorts en wordt hij straks ook getest. Echt ik heb het zo gehad met zo’n mensen en corona en eigenlijk alles.

2 likes

Ja ik dacht dus dat zij niet de regels volgden, maar officieel doen ze dat dus wel. Maar voor de ‘gewone mens’ zoals ik is dat verschil niet echt duidelijk.

1 like

Ik heb vrijdag net een collega gewerkt die positief getest is nadat ze klachten kreeg in het weekend. Volgens mijn werk en de GGD hoefde ik niet te testen.

Ondertussen zitten er 3 van de 5 mensen uit ons team thuis (kinderopvang, echt feest als planner dit …). Maar ik heb de afgelopen dagen echt enorme hoofdpijn weer (voornaamste klacht tijdens mijn corona in september) en verder geen klachten. Ik ga me straks toch maar even laten testen.

Is het niet gewoon zo dat ze omdat ze geen nauw contact zijn geweest niet in quarantaine hoeven? Dat las ik iig nav de eerste berichten over Mona Keizer. Dat ze wel getest moesten worden op dag 5, maar niet in quarantaine omdat ze afstand hebben gehouden etc.

Zie: Staatssecretaris Mona Keijzer heeft corona, kabinet moet zich laten testen | NOS - https://nos.nl/l/2373629

(Of stond Mona hier los van en was er sprake van klachten? Dan heb ik niks gezegd)

Nee klopt, is inderdaad naar aanleiding daarvan. Ik dacht dat ‘testen = quarantaine’ maar blijkbaar is er toch een mogelijkheid dat je niet thuis hoeft blijven.

Ik ben dus vanochtend ook weer getest. Het liep echt super vlot door allemaal! Kon meteen doorrijden en ook bijna meteen naar de medewerkers die de test afnamen. Ik testte dus met prio maar ze vroegen nu helemaal niet om “bewijs”. Hoefde zelfs m’n ID niet te laten zien. Alleen ff zeggen op welke tijd ik een afspraak had en medewerker noemde m’n naam. Daar stond ik echt versteld van. Eerder moest je echt alles laten zien, dubbele controle enz. Ze zeiden dat het volgende week zomaar weer anders kan zijn. Maar wat heerlijk dat het zo soepeltjes gaat nu

Edit: uitslag is net binnen. Negatief gelukkig :partying_face:

4 likes

Ik ben 2x prio getest, aan de telefoon werd gezegd dat ik KVK-nummer, AGB-code en weet ik het wat mee moest nemen, maar 2x werd me niets gevraagd, haha.

1 like

Scheelt wel als ze gewoon chill zijn en je zo door kunt. Zo snel mogelijk weer weg daar haha

Ik zat te denken vandaag

Ik gebruik in de lente altijd pilletjes tegen hooikoorts die een loopneus en keelpijn enzo onderdrukken. Maar is het dan zo dat die pilletjes ook mogelijk coronasymptomen onderdrukken? Of komt dat er gewoon doorheen omdat dat veroorzaakt wordt door een virus en niet door geïrriteerde slijmvliezen door pollen?

Nee, die pilletjes onderdrukken geen corona-symptomen. Zo’n neusspray met inhalatiecorticosteroïden voor dagelijks gebruik kan snotterigheid wel wat voorkomen.

2 likes

Gut ik die eerste keer (toen was ik echt koortsig en ziek en hallucinerend van ellende) op die laptop m’n KVK uittreksel en alles zoeken, codes opzoeken en printen.
Kwamen we daar (m’n man reed, ik met kots bak op schoot just in case) iemand die iets vroeg. :roll_eyes::sweat_smile:

1 like

Ohh dat voelt dan echt onzinnig he? Zeker als je zo ziek bent. Al die moeite om het op te zoeken, vragen ze er niet naar :sweat_smile:

4 likes

Ja kut wel positief dus. En ik heb dus juist heel veel gepland staan volgende week. Hopelijk test ik straks niet weer positief, aangezien ik al corona gehad heb in December.