Caronatopic #9

Geen idee, is nog niet expliciet gezegd. Ik baal wel dat de scholen weeral sluiten. Ik zit al sinds maart vorig jaar thuis van de unief. Nu konden we net sinds 2 weken ofzo in groepen een dagje per week terug fysiek lessen volgen, op mega afstand van elkaar, sluit de unief weeral. Ik zal anderhalf academiejaar niet op school geweest zijn, en in juni studeer ik af.

2 likes

Ja ik ook hoor. Toen het bekend werd dat wij mochten dacht ik nu toch wel een uitnodiging te hebben. Nu zie ik t in april niet meer gebeuren.

1 like

Maar straks komt Janssen! Volgens mij komt er daar veel van en zou ideaal zijn voor huisartsen dus dan kunnen we hopelijk weer vooruit.

3 likes

Gaan ze nog meer gedetailleerde updates geven, denk je?

Veel sterkte iig! Blij dat mijn studententijd in coronaloze tijden was, lijkt me idd zo moeilijk voor de studenten nu.

1 like

Dit is wel goed nieuws, toch?

Wel echt benieuwd hoe dit te werk gaat. Zie mezelf nog niet zo’n staaf in mn neus douwen, maarja miss valt 't wel mee.

3 likes

Nou wij zijn getest.
Zoontje alleen in de keel. Hij wou dat alleen. Die man was vrij diep geweest dus was voldoende dacht hij.

4 likes

Ja ik denk het wel. Persoonlijk denk ik dat ze zullen sluiten, gezien niet-medische contactberoepen moeten sluiten. Rijschool is wel geen contactberoep, maar je zit toch in een krappe ruimte samen he. Mocht ik iets opvangen, dan tag ik je.

2 likes

Beetje anekdotisch, maar in NL werden de rijscholen wel steeds meegerekend met de contactberoepen (eigenlijk gewoon ieder beroep waarin geen 1,5m afstand mogelijk was).

1 like

Baseer je dat ook nog ergens op?

1 like

Die is niet fantastisch nee, maar dat we in het eerste kwartaal veel minder vaccins zouden hebben dan in q2 en q3 stond allang vast dus het is toch logisch dat het sneller zal gaan als we 3x zoveel vaccins hebben straks. Zelfs als Hugo niks verandert aan zijn strategie

1 like

Maar dat hoeft volgens mij ook niet. In de persco zeiden ze iets van; de testen moeten goed zijn voor gebruik voor in je neus, want dan heb je geen kans je zelf te beschadigen. Of dat was de strekking haha.
Dus zal wel alleen voor in je neus zijn dan.
Ben wel benieuwd hoe betrouwbaar het is!

2 likes

Volgens mij zijn ze ook de wet aan het aanpassen omdat het testen e.d. normaal onder supervisie van een medisch geleerde staat (ben de naam kwijt).

Oh geen idee, weet ik echt niet die getallen, volgens mij fluctueert het.

Gelukkkkig was mn test negatief. ik heb zaterdag eindelijk een afspraak bij de kapper na 9 maanden ofzo :joy::joy: daar moet ik echt heen :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes

Ik moest gister in m’n avonddienst een covid-visite doen bij een vrouw van 75 ofzo, dag 5 en aardig ziek, maar kon wel thuis blijven. Nog niet gevaccineerd.

Maar haar 8 jaar oudere, en veel krakkemikkigere man, die had al 1 Pfizer-vaccin gehad, was ook positief, maar die liep super fit door het huis rond en was haar aan het verzorgen.

Zag je even in één huiskamer het effect van vaccineren!

Edit: was lang geleden en had het niet gemist, ergens in het donker in the middle of nowhere midden op straat dat pak weer aan moeten trekken. :sweat:

48 likes

Wil je vaccins kopen?

2 likes

Ja, wel per 1000 stuks.

5 likes

Zijn die dan wel automatisch geconnect met 5G?

2 likes

Je bent zelf Bill

7 likes

Nee, eerst even bij de eerstvolgende volle maan om middernacht connecten met de dichtstbijzijnde 5G-mast, door de chips in je linker hand te houden en met je rechter elleboog de mast aan te raken. Geen rubberen zolen dragen.

10 likes