Iemand in mijn naaste omgeving is er behoorlijk ziek van. Na hoeveel dagen beginnen de meeste mensen zich beter te voelen? Hopelijk valt het allemaal mee uiteindelijk en wordt het niet erger…
Ik hoor nu al van veel mensen over dat shoppen van " Jaa ik had 10 minuten maar mocht langer en eerder naar binnen blabla"
Dan denk ik echt van ja hoor dit is gaat zo weer dicht die winkels. En dan is het weer van jaaa we mogen niiiiks.
Mijn vader is wel echt 1,5 week goed ziek geweest. Niet in het ziekenhuis beland of iets, maar wel lang koorts en lamlendig. Na 2 weken na positief testen ging het eindelijk weer wat beter! Hopelijk gaat het bij diegene in jouw omgeving ook snel beter, ik herken je bezorgdheid.
Dankjewel, fijn dat het beter gaat met je vader! Ja je voelt je dan zo machteloos he, je kunt niet langs of iets… Bah.
Ja heel erg. Ik vond het ook zo onvoorspelbaar, inderdaad de vrees dat het erger wordt. Je weet gewoon niet hoe iemand reageert. Mijn moeder en zusje hadden er veel minder last van. Ik “checkte” elke dag even bij ze in, door even te (video)bellen. Sterkte!
Je mag bij heel veel winkels in ons winkelcentrum zo binnenlopen. Alleen je naam en telnr opgeven voor zogenaamd contact onderzoek. En t fijne is dat al die winkels t ook over ons zeggen (wat ook wel klopt maar hou t ff lekker voor jezelf). Kan niet anders dan dat we binnenkort weer moeten sluiten.
Zo vervelend ook dat ik me weer zoooo vies voel na t werk. Half uur alles wat niet bedenkt was door kleding lopen schrobben.
En dan zapp je ergens langs en dan hebben ze t over de vierde golf van de zomer? Dacht dat we allemaal in juli al geprikt waren. Hoe dan we zitten nog in de 3e golf toch
@Wonderland mn 95 jarige buurvrouw ook niet en niemand weet hoe of wat. Terwijl mn tante van 81 wel is geprikt. Iemand enig idee of de ggd bellen nut heeft? Huisarts wist van niks namelijk.
Volgens mij is dit waar gisteren ook al over gepost is door oa @Swelgje en mijzelf. Even teruglezen dus
Ja… dit zei m’n pa dus ook vandaag.
M’n vader, die zo pro vaccineren is, en al die tijd achter de overheid “aan gehobbeld is”. Die krijgt nu dus twijfels .
Want: ze liegen en bedriegen de boel. Waarom hoeven zij niet thuis te blijven na een test? Hoezo roepen ze hardop dat de meest kwetsbare zijn ingeënt terwijl dat niet zo is?
Hij wil nog steeds dolgraag een prik overigens. Maar tegelijkertijd ook emigreren en denkt dat ze de cijfers bedriegen en bedonderen en twijfelt nu ook aan de rivm cijfers …
Ps. Ja hij is Boomer
Volgens mij zijn juist die oudjes die in een bejaardenhuis oid wonen wel geprikt. Volgens mij begonnen ze daarmee.
@Airy-fairy kan het zo snel niet vinden? Alleen over waarom 63 wel al en ouder nog niet. Niet of de ggd iets weet eventueel. Als ik geld in moest zetten zou ik zeggen dat ze de brief gewoon gemist heeft aangezien de huisarts ook van niks weet. Maar het gekke is dus dat een collega dr man met een huisarts rondrijdt om dit soort mensen te vaccineren. Vandaar mijn verwarring ook.
Wat ik begreep van bij mijn oma(95) ging het erom dat je naar een locatie moest komen. Via de huisarts kon nog maanden duren. Mijn oom heeft mijn oma daarom naar locatie gebracht.
Niks aan t hele vaccinatiestrategie is logisch. Misschien vallen er mensen tussen wal en schip? Pfizer is lastiger voor huisartsen? Geen idee morgen eens mn collega vragen of die meer weet van hoe of wat. Las net een volgorde en daar zijn de niet mobiele thuiswonende net voor de risicopatienten aan te beurt. Dus nu nog net niet?
@Sazie ja dat zal ook voor sommige mensen een dingetje kunnen zijn maar dan zouden ze wel uitgenodigd zijn? Moet wel te regelen zijn namelijk voor de buurvrouw, ze loopt ook elke dag naar de bakker/jumbo.
Van de 90+ thuiswonende mensen hebben huisartsen moeten navragen/bepalen of ze naar de GGD konden of niet. Zo ja, dan kregen ze een brief voor de GGD via de huisarts. Zo nee, dan kwamen ze “op een lijst” om “later” met Pfizer of Moderna gevaccineerd te worden.
Later is nog steeds niet nu blijkbaar, want nog bijna nergens is iets georganiseerd voor deze groep (die denk ik wel super klein is, wij hebben uiteindelijk nul 90+ mensen die niet naar de GGD konden gaan).
Edit: Pfizer en Moderna is idd erg lastig qua vervoer, plus bij iedereen moet je dan dus 15 minuten thuis blijven… Dus super inefficiënt.
Mijn oma is wel zo mobiel dat ze naar een locatie gebracht kan worden. Alleen heeft de huisarts (of eigenlijk de assistente) zonder overleg gezegd dat ze moest wachten tot het via de huisarts ging. En daardoor heeft de GGD ook gezegd dat ze moest wachten. En het ziekenhuis gaat het nu verder regelen maar die weten ook niet hoe en wat en wanneer. Dus nu probeert mijn familie steeds de GGD te bellen om toch een afspraak te krijgen… Uiteindelijk zal het wel goed komen maar ik begrijp niet waarom dit zo ingewikkeld moet gaan. Vanuit de overheid, de huisarts kan hier ook niks aan doen.
Er maken nu alweer Belgische klanten een afspraak bij ons in de kapsalon (Nederland, grens dorp) voor volgende week. En ook Nederlandse klanten die bang zijn dat we weer dicht gaan en snel nog een keer komen (ja alweer, na 3-4 weken). Ben benieuwd hoe dit allemaal weer gaat lopen.
Dat is echt gek! De huisarts had mijn oma ook op de thuis prik lijst staan, maar toen ik belde om aan te geven dat wij haar prima naar een locatie konden brengen werd dit meteen veranderd en gelijk de volgende dag een uitnodiging van de GGD op de deurmat. Inmiddels heeft mijn oma van 85 allebei de vaccinaties gehad. Ik hoop dat het snel geregeld wordt bij jullie!
Ik vind dat wel raar van die huisarts hoor, wij hadden direct wel in de gaten dat naar de GGD toe the only way naar een gegarandeerde snelle vaccinatie was, en dat dat hele thuisprikken nog een hele toestand zou gaan worden, dus wij hebben juist de twijfelgevallen echt gepusht naar de GGD te gaan.
Dit staat dus weer los van de huisarts, haha, GGD heeft gewoon iedereen van onder de 90 een brief gestuurd, of ze nou al hadden aangegeven bij de huisarts dat ze niet naar de GGD zouden gaan of niet. Dus dat die brief de dag erna kwam is toeval.
Edit: alleen de 90+ categorie heeft de GGD-brieven via de huisarts gekregen, de rest rechtstreeks vanuit de GGD.
Hahahaha en wij maar in de veronderstelling dat de huisarts zo proactief was geweest nou ja, pure toeval dus!
Maar dit heeft volgens mij ook te maken met dr ze ban zuid naar noord werken?
Dus dat zuid nu bijv bij 75+ is aanbeland en noord nog moet beginnen met 85+ bijvoorbeeld.
Maar dat daar een verschil van maanden tussen lijkt te zitten is wel gek…
Haha ja maar het is vast óók een proactieve huisarts.
Is ook wel best lastig. Mensen die al jaren niet naar de praktijk kunnen komen en waar we altijd huisbezoeken doen lukt het nu ineens wel om naar de GGD te gaan (prima hoor), en mensen waarvan we denken “die kan dat makkelijk”, die geven aan dat ze dat echt niet kunnen. En als ze het dan toch wel heel lang vinden duren, dan kunnen ze ineens tóch.
Lijkt in veel gevallen meer een kwestie van willen dus.