Caronatopic #9

Ik heb vrijdag net een collega gewerkt die positief getest is nadat ze klachten kreeg in het weekend. Volgens mijn werk en de GGD hoefde ik niet te testen.

Ondertussen zitten er 3 van de 5 mensen uit ons team thuis (kinderopvang, echt feest als planner dit …). Maar ik heb de afgelopen dagen echt enorme hoofdpijn weer (voornaamste klacht tijdens mijn corona in september) en verder geen klachten. Ik ga me straks toch maar even laten testen.

Is het niet gewoon zo dat ze omdat ze geen nauw contact zijn geweest niet in quarantaine hoeven? Dat las ik iig nav de eerste berichten over Mona Keizer. Dat ze wel getest moesten worden op dag 5, maar niet in quarantaine omdat ze afstand hebben gehouden etc.

Zie: Staatssecretaris Mona Keijzer heeft corona, kabinet moet zich laten testen | NOS - https://nos.nl/l/2373629

(Of stond Mona hier los van en was er sprake van klachten? Dan heb ik niks gezegd)

Nee klopt, is inderdaad naar aanleiding daarvan. Ik dacht dat ‘testen = quarantaine’ maar blijkbaar is er toch een mogelijkheid dat je niet thuis hoeft blijven.

Ik ben dus vanochtend ook weer getest. Het liep echt super vlot door allemaal! Kon meteen doorrijden en ook bijna meteen naar de medewerkers die de test afnamen. Ik testte dus met prio maar ze vroegen nu helemaal niet om “bewijs”. Hoefde zelfs m’n ID niet te laten zien. Alleen ff zeggen op welke tijd ik een afspraak had en medewerker noemde m’n naam. Daar stond ik echt versteld van. Eerder moest je echt alles laten zien, dubbele controle enz. Ze zeiden dat het volgende week zomaar weer anders kan zijn. Maar wat heerlijk dat het zo soepeltjes gaat nu

Edit: uitslag is net binnen. Negatief gelukkig :partying_face:

4 likes

Ik ben 2x prio getest, aan de telefoon werd gezegd dat ik KVK-nummer, AGB-code en weet ik het wat mee moest nemen, maar 2x werd me niets gevraagd, haha.

1 like

Scheelt wel als ze gewoon chill zijn en je zo door kunt. Zo snel mogelijk weer weg daar haha

Ik zat te denken vandaag

Ik gebruik in de lente altijd pilletjes tegen hooikoorts die een loopneus en keelpijn enzo onderdrukken. Maar is het dan zo dat die pilletjes ook mogelijk coronasymptomen onderdrukken? Of komt dat er gewoon doorheen omdat dat veroorzaakt wordt door een virus en niet door geïrriteerde slijmvliezen door pollen?

Nee, die pilletjes onderdrukken geen corona-symptomen. Zo’n neusspray met inhalatiecorticosteroïden voor dagelijks gebruik kan snotterigheid wel wat voorkomen.

2 likes

Gut ik die eerste keer (toen was ik echt koortsig en ziek en hallucinerend van ellende) op die laptop m’n KVK uittreksel en alles zoeken, codes opzoeken en printen.
Kwamen we daar (m’n man reed, ik met kots bak op schoot just in case) iemand die iets vroeg. :roll_eyes::sweat_smile:

1 like

Ohh dat voelt dan echt onzinnig he? Zeker als je zo ziek bent. Al die moeite om het op te zoeken, vragen ze er niet naar :sweat_smile:

4 likes

Ja kut wel positief dus. En ik heb dus juist heel veel gepland staan volgende week. Hopelijk test ik straks niet weer positief, aangezien ik al corona gehad heb in December.

Iemand in mijn naaste omgeving is er behoorlijk ziek van. Na hoeveel dagen beginnen de meeste mensen zich beter te voelen? Hopelijk valt het allemaal mee uiteindelijk en wordt het niet erger…

Ik hoor nu al van veel mensen over dat shoppen van " Jaa ik had 10 minuten maar mocht langer en eerder naar binnen blabla"

Dan denk ik echt van ja hoor dit is gaat zo weer dicht die winkels. En dan is het weer van jaaa we mogen niiiiks.

3 likes

Mijn vader is wel echt 1,5 week goed ziek geweest. Niet in het ziekenhuis beland of iets, maar wel lang koorts en lamlendig. Na 2 weken na positief testen ging het eindelijk weer wat beter! Hopelijk gaat het bij diegene in jouw omgeving ook snel beter, ik herken je bezorgdheid.

Dankjewel, fijn dat het beter gaat met je vader! Ja je voelt je dan zo machteloos he, je kunt niet langs of iets… Bah.

Ja heel erg. Ik vond het ook zo onvoorspelbaar, inderdaad de vrees dat het erger wordt. Je weet gewoon niet hoe iemand reageert. Mijn moeder en zusje hadden er veel minder last van. Ik “checkte” elke dag even bij ze in, door even te (video)bellen. Sterkte!

2 likes

Je mag bij heel veel winkels in ons winkelcentrum zo binnenlopen. Alleen je naam en telnr opgeven voor zogenaamd contact onderzoek. En t fijne is dat al die winkels t ook over ons zeggen (wat ook wel klopt maar hou t ff lekker voor jezelf). Kan niet anders dan dat we binnenkort weer moeten sluiten.

Zo vervelend ook dat ik me weer zoooo vies voel na t werk. Half uur alles wat niet bedenkt was door kleding lopen schrobben.

En dan zapp je ergens langs en dan hebben ze t over de vierde golf van de zomer? Dacht dat we allemaal in juli al geprikt waren. Hoe dan we zitten nog in de 3e golf toch :sob:

@Wonderland mn 95 jarige buurvrouw ook niet en niemand weet hoe of wat. Terwijl mn tante van 81 wel is geprikt. Iemand enig idee of de ggd bellen nut heeft? Huisarts wist van niks namelijk.

2 likes

Volgens mij is dit waar gisteren ook al over gepost is door oa @Swelgje en mijzelf. Even teruglezen dus :slight_smile:

Ja… dit zei m’n pa dus ook vandaag.
M’n vader, die zo pro vaccineren is, en al die tijd achter de overheid “aan gehobbeld is”. Die krijgt nu dus twijfels :cold_face:.
Want: ze liegen en bedriegen de boel. Waarom hoeven zij niet thuis te blijven na een test? Hoezo roepen ze hardop dat de meest kwetsbare zijn ingeënt terwijl dat niet zo is?

Hij wil nog steeds dolgraag een prik overigens. Maar tegelijkertijd ook emigreren en denkt dat ze de cijfers bedriegen en bedonderen en twijfelt nu ook aan de rivm cijfers :roll_eyes:

Ps. Ja hij is Boomer :yum:

4 likes

Volgens mij zijn juist die oudjes die in een bejaardenhuis oid wonen wel geprikt. Volgens mij begonnen ze daarmee.

@Airy-fairy kan het zo snel niet vinden? Alleen over waarom 63 wel al en ouder nog niet. Niet of de ggd iets weet eventueel. Als ik geld in moest zetten zou ik zeggen dat ze de brief gewoon gemist heeft aangezien de huisarts ook van niks weet. Maar het gekke is dus dat een collega dr man met een huisarts rondrijdt om dit soort mensen te vaccineren. Vandaar mijn verwarring ook.

1 like