Caronatopic #9

In oktober moest ik rond 38 a39 weken op voorhand een test doen. En dan wel bevallen met mondkapje ( mocht ik op het einde wel afdoen maar voelde me toch schuldig toen naar zorgpersoneel). Maar gelukkig wel geen test meer in zh zelf. Al lijkt me dat iets logischer dan die test van mij ongeveer 1 week op voorhand.

Hier in Be weer vrij strenge lockdown. Echt voelt als zoveel stappen terug zetten terwijl ik echt het gevoel had dat met de vaccinaties etc alles beter zou worden. Word er echt neerslachtig van

Ohnee shit. Goed dat je je hebt laten testen. Weet je waar je het hebt opgelopen? Hoop dat het allemaal mee valt voor je!

2 likes

Wat kak, beterschap!

1 like

Ik denk op m’n werk (onderwijs), je houdt daar wel afstand zo goed als kan maar je zit natuurlijk wel met veel mensen in dezelfde ruimte. Heb verder niemand gezien behalve m’n vriend, maar die werkt thuis en heeft ook al 9 dagen niemand gezien. Dus het is of dat, of in de supermarkt.

Het is mijn eigen verloskundige die mee gaat (als alles goed gaat uiteraard). Zij werkt dus niet in het ziekenhuis zelf.

yesss mijn ouders (1956, provincie gelderland) hebben net allebei hun eerste vaccinatie gehad bij de huisarts.

eindelijk kon ik deze sturen haha

41 likes

Oh balen, hoop dat verder niemand in je omgeving het heeft dan!

Ik hoop het ook! Ik heb alleen mijn vriend gezien dus hij is de enige die eventueel ook risico loopt. Dat scheelt al heel erg.

1 like

Jeetje dat lijkt me ook wat, bevallen met een mondkapje. Dat hoeft gelukkig niet in NL.
Wat een rare tijden zijn het he.

Wij hebben juist een brief gehad van het ziekenhuis dat ze dit vanaf nu doen. Brief is nu paar weken oud, dus denk dat het nog wel geldt?

Zal wel per ziekenhuis verschillen dan denk ik.

Oh en nog gefeliciteerd trouwens :hugs:

Ook België:

1.5 week geleden: Ja we doen er alles aan om de scholen open te houden, hier wat nieuwe maatregelen.
1 week geleden: Ok we houden de scholen open maar willen nog strengere maatregelen
0.5 week: ok middelbaar en lager sluit maar kleuter blijft open
gisterenavond: oke we sluiten ook de kleuterscholen :cry:

En hoorde net in het nieuws ja het is misschien wat verwarrend voor de ouders.
Wtf misschien? Niemand die het nog snapt.

4 likes

Even benieuwd, mensen die zich recent (afgelopen maand, 2 maanden, zoiets) hebben laten testen, hoe snel kreeg je de uitslag?

• Binnen 6 uur
  • Binnen 12 uur
  • Binnen 24 uur
  • Binnen 36 uur
  • Binnen 48 uur
  • Meer dan 48 uur later

0 stemmers

Volgens mij las ik hier (of in een ander topic) laatst een goede uitleg waarom mensen met een sterk afweersysteem meer bijwerkingen kunnen hebben van het vaccin, en dat als je immuunsysteem al constant aan het werk is als je bijv. stress/ongezonde leefstijl/aandoening hebt je minder heftige bijwerkingen kunt hebben o.i.d.

Ik zeg het nu te simpel maar wil het graag teruglezen maar kan het gewoon echt niet vinden met meerdere zoektermen

Wie weet nog wat ik bedoel? :sweat_smile:

Ik binnen 6 uur maar testte dan ook met prio. Dus is misschien niet helemaal relevant als je uit gaat van een normale test

1 like

Na 16 uur ongeveer! Rond 8.15u getest en rond 00.30u de uitslag. Diezelfde dag hebben mijn ouders getest en die hadden hem veel sneller, eind van de middag al (wel bij een andere teststraat, en positief maar weet niet of dat nog wat uitmaakt qua snelheid).

1 like

Ik heb vanochtend een sneltest gehad om half 10 en had om half 12 al de uitslag! Was weliswaar een sneltest, maar zo snel had ik het niet verwacht.

En negatief, hoera!

1 like

Bedoel je dit bericht misschien? @Lavender95

1 like

Jaaa! Dankjewel!!

2 likes

Mijn coronatest op dag 5 van de quarantaine was negatief dus ik mag het huis weer verlaten! Om dat te vieren loop ik zo naar de plastic container want de kast puilt uit :joy:

Voor de rest blijf ik uit voorzorg thuis want vriend heeft nog klachten na zijn positieve test dus is nog besmettelijk.

2 likes

Zie net deze tweet. Hier zakt de moed toch wel echt van in mijn schoenen