Caronatopic #9

Wij hebben juist een brief gehad van het ziekenhuis dat ze dit vanaf nu doen. Brief is nu paar weken oud, dus denk dat het nog wel geldt?

Zal wel per ziekenhuis verschillen dan denk ik.

Oh en nog gefeliciteerd trouwens :hugs:

Ook Belgiƫ:

1.5 week geleden: Ja we doen er alles aan om de scholen open te houden, hier wat nieuwe maatregelen.
1 week geleden: Ok we houden de scholen open maar willen nog strengere maatregelen
0.5 week: ok middelbaar en lager sluit maar kleuter blijft open
gisterenavond: oke we sluiten ook de kleuterscholen :cry:

En hoorde net in het nieuws ja het is misschien wat verwarrend voor de ouders.
Wtf misschien? Niemand die het nog snapt.

4 likes

Even benieuwd, mensen die zich recent (afgelopen maand, 2 maanden, zoiets) hebben laten testen, hoe snel kreeg je de uitslag?

• Binnen 6 uur
  • Binnen 12 uur
  • Binnen 24 uur
  • Binnen 36 uur
  • Binnen 48 uur
  • Meer dan 48 uur later

0 stemmers

Volgens mij las ik hier (of in een ander topic) laatst een goede uitleg waarom mensen met een sterk afweersysteem meer bijwerkingen kunnen hebben van het vaccin, en dat als je immuunsysteem al constant aan het werk is als je bijv. stress/ongezonde leefstijl/aandoening hebt je minder heftige bijwerkingen kunt hebben o.i.d.

Ik zeg het nu te simpel maar wil het graag teruglezen maar kan het gewoon echt niet vinden met meerdere zoektermen

Wie weet nog wat ik bedoel? :sweat_smile:

Ik binnen 6 uur maar testte dan ook met prio. Dus is misschien niet helemaal relevant als je uit gaat van een normale test

1 like

Na 16 uur ongeveer! Rond 8.15u getest en rond 00.30u de uitslag. Diezelfde dag hebben mijn ouders getest en die hadden hem veel sneller, eind van de middag al (wel bij een andere teststraat, en positief maar weet niet of dat nog wat uitmaakt qua snelheid).

1 like

Ik heb vanochtend een sneltest gehad om half 10 en had om half 12 al de uitslag! Was weliswaar een sneltest, maar zo snel had ik het niet verwacht.

En negatief, hoera!

1 like

Bedoel je dit bericht misschien? @Lavender95

1 like

Jaaa! Dankjewel!!

2 likes

Mijn coronatest op dag 5 van de quarantaine was negatief dus ik mag het huis weer verlaten! Om dat te vieren loop ik zo naar de plastic container want de kast puilt uit :joy:

Voor de rest blijf ik uit voorzorg thuis want vriend heeft nog klachten na zijn positieve test dus is nog besmettelijk.

2 likes

Zie net deze tweet. Hier zakt de moed toch wel echt van in mijn schoenen

Hahaha een van mijn zorgen is nu ook hoe ik een week ga overleven zonder het vuilnis, plastic of karton weg te kunnen brengen. :joy::sob: Ik woon in een mini huisje dus het gaat hier zo snel uitpuilen.

3 likes

thank god!

11 likes

Aw rot allemaal, hoop dat het meevalt en je snel helemaal beter bent! :blush:

2 likes

Vervelend dat soort praktische dingen! Beterschap, hopelijk ben je snel weer beter

1 like

Zie helemaal voor me dat Hugo en z’n team dachten hmm misschien kunnen we er stiekem 1 oktober van maken valt vast niet op, toch?

nope nope nope

22 likes

What’s happening… :unamused:

1 like

Ik word zóóó moe van dit bestuur:

• Mark Rutte die zich een heel jaar lang nooit laat testen, ondanks dat hij in contact is geweest met iemand die achteraf corona bleek te hebben
  • Grabberhaus die z’n bruiloft gewoon viert en iedereen knuffelt
  • Ollongren die gewoon naar haar werk gaat en mensen spreekt terwijl ze op de uitslag van haar corona test wacht
  • Drie kabinetsleden die besmet raken omdat zij nog wel met z’n allen samenkomen.

Hoe kun je met zo’n beleid verwachten dat de burger zich wĆ©l aan de regels houdt?

30 likes

Haha dit doet me denken aan toen de legale leeftijd voor het kopen van alcohol in Nederland van 16 naar 18 jaar werd veranderd. Toen was er in het wetsvoorstel ook een typefoutje gemaakt waardoor er ā€œingang per 1 oktoberā€ i.p.v. ā€œingang per 1 januariā€ stond (01-10 vs 01-01) 🄲

Foutje, kan gebeuren!

4 likes

Hoe zijn jullie ervaringen bij de kapper? Ik twijfelde heel erg of ik moest gaan, besloot uiteindelijk me alleen te laten knippen want dat duurt maar 30min. Maar ik vond ze erg laks met coronamaatregelen eigenlijk. Er wordt niet gevraagd of je klachten hebt (ook niet bij het reserveren), als je op de stoel zit mag je mondkapje af, en het personeel loopt rond met een minispatschermpje ipv een mondkapje. Ik durfde er geen commentaar op te geven maar vind het wel raar eigenlijk, en vooral dom. Maar hĆ© de massagestoel lag heerlijk en m’n haar zit weer top dus dan lig ik er in ieder geval verzorgd bij als ik nu ziek word.

2 likes